کنترل ارگاسم (edging) چیست؟

1403/01/27

کنترل ارگاسم (edging) چیست؟

در این مقاله به موارد زیر می پردازیم:

  • کنترل ارگاسم چیست؟
  • کنترل ارگاسم چگونه کار می‌کند؟
  • انواع کنترل ارگاسم
  • مزایا و معایب کنترل ارگاسم
  • گزینه‌های درمانی دیگر برای زودانزالی

زودانزالی (PE) یک مشکل جنسی شایع است که باعث می شود شما از لذت رابطه جنسی محروم شوید. خبر خوب این است که تاکتیک‌های غیر پزشکی و دارویی زیادی وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از زودانزالی استفاده کنید - کنترل ارگاسم یکی از محبوب‌ترین آن‌هاست. در ادامه برای یادگیری بیشتر درباره کنترل ارگاسم و نحوه کمک به بهبود زندگی جنسی خود همراه ما باشید.

کنترل ارگاسم چیست؟
برای بسیاری از مردان، زود انزالی یا انزال زودتر از زمانی که شما یا همسرتان دوست دارید - مانعی برای لذت بردن از زندگی جنسی محسوب می‌شود. این تجربه ممکن است منجر به از دست دادن اعتماد به نفس و شاید حتی به طور کلی مانع از ایجاد صمیمیت با پارتنرتان شود.
کنترل ارگاسم تکنیکی است که برخی از افراد برای مدیریت زودانزالی خود استفاده می‌کنند. به آن “surfing (موج سواری)”، “peaking (رسیدن به نقطه اوج)”، “teasing(دست انداختن)” یا “کنترل ارگاسم” نیز گفته می‌شود. کنترل ارگاسم به رسیدن به لبه‌ی بالاترین نقطه‌ی هیجان (بدون عبور از آن) و توقف تحریک تا حس انزال از بین برود می گویند. در ادامه میتوانید تحریک را ادامه داد. با تمرین، یاد می‌گیرید که زمان نزدیک شدن به “نقطه بدون بازگشت” را تشخیص دهید، که به شما اجازه می‌دهد تا مدت رابطه جنسی را افزایش دهید.
نیاز نیست که یک ساعت این کار را انجام دهید. در واقع، مدت متوسط رابطه جنسی فقط 5.4 دقیقه است، و بیشتر زنان که با مردان سکس دارند می‌گویند که مدت زمان دلخواه آن‌ها بین 7 تا 13 دقیقه است. هدف کنترل ارگاسم فقط زیاد کردن زمان سکس و افزایش استقامت جنسی شماست.

کنترل ارگاسم چگونه کار می‌کند؟
هنگام کنترل ارگاسم، خود را تقریبا تا “نقطه بدون بازگشت”( که به عنوان پایان “فاز پلاتو” پاسخ ارگاسمی شناخته می‌شود[مرحله دوم از مراحل چهارگانه پاسخ جنسی که در آن برانگیختگی جنسی به حداکثر خود می رسد و پس از آن اوج کاهش رخ می دهد و سپس به نقطۀ ثابت می رسد.م.]) تحریک کنید. فاز پلاتو دوره ای نسبتا کوتاه از چرخه پاسخ جنسی است: اگر تحریک جنسی در این نقطه ادامه یابد، مطمئنا انزال رخ میدهد. (Guiliano، 2012)

در طول کنترل ارگاسم، خود را تحریک می‌کنید (یا شریکتان شما را تحریک می‌کند). قبل از رسیدن به نقطه بدون بازگشت باید به عقب برگردید و تحریک را متوقف کنید. به عبارت دیگر، سرعت تحریک را کم کنید یا تحریک را تغییر دهید و یا وقفه و استراحت دهید. پس از آن اگر دوست دارید، فرایند را تکرار کنید.

انواع کنترل ارگاسم
چند نوع محبوب از کنترل ارگاسم وجود دارد که می‌تونید تمرین کنید. اگر مدتی است با PE مبارزه میکنید، زمانی که این تکنیک‌ها را تمرین می‌کنید، سعی کنید صبور باشید. زمان لازم است تا به تکنیکی برسید که عملکردتان را بهبود بدهد و همچنین ممکن است همیشه موثر نباشند. به طور کلی هدف روش های کنترل ارگاسم افزایش رضایت جنسی است.

روش توقف و شروع
روش توقف و شروع روشی است که می‌تونید با شریکتان یا به تنهایی در زمان خودارضایی تمرین کنید. وقتی خود را تحریک می‌کنید و حس می‌کنید قرار است انزال کنید، عقب بروید و به طور کامل وقفه دهید تا حس انزال از بین برود، سپس تحریک را ادامه دهید.
می‌توانید این کار را در یک جلسه به تعداد دلخواه انجام دهید. در طول زمان، زمان نزدیک شدن به “نقطه بدون بازگشت” را شناسایی خواهید کرد، بنابراین می‌توانید در ان نقطه توقف کنید ، سپس فعالیت جنسی را ادامه داده و انزال را به تاخیر بیاندازید.

روش فشار
این روش معمولاً برای انزال زودرس توصیه شده است در این روش فعالیت جنسی را مانند همیشه شروع کنید تا زمانی که حس می‌کنید تقریباً آماده انزال هستید. سپس، شریکتان باید انتهای آلت تناسلی شما را در نقطه اتصال سر به ساقه فشار دهد. فشار را تا چند ثانیه نگه دارید تا حس انزال کم شود. می‌توانید این کار را چندین بار در یک جلسه سکس انجام دهید.

بالونینگ Ballooning
" بالونینگ " نوعی از کنترل ارگاسم است که شامل تمرینات کگل می شود، این روش عضلات کف لگن را تقویت می کند. اگر این عضلات ضعیف باشند، توانایی تأخیر در انزال مختل میشود. داشتن عضلات قوی کف لگن همچنین می‌تونه کیفیت ارگاسم‌های شما را بهبود بخشد.
برای شناسایی عضلات کف لگن خود، در حالی که ادرار می‌کنید، جریان ادرار را در نیمه راه متوقف کنید. برای تمرین کگل، همین عضلات را سفت کنید، انقباض و فشار را نگه دارید، سپس شل کنید.
در هنگام بالونینگ ، خود را تحریک می‌کنید تا به نقطه بدون بازگشت برسید. سپس تمرینات کگل را انجام داده و بر انگیختگی را کاهش دهید. سپس، خود را دوباره تحریک کنید و فرایند را تکرار کنید.

مزایای کنترل ارگاسم
کنترل ارگاسم به مبارزه با انزال زودرس (PE) کمک می کند. وقتی کنترل ارگاسم را برای درمان PE تمرین می‌کنید، بدن خود را آموزش می‌دهید تا به طریقی لذت‌بخش‌تر سکس کنید - شما در حال بهتر شناختن بدن خود هستید. هدف این است که بفهمید وقتی قرار است انزال کنید چه حسی دارید ، بنابراین می‌توانید تحریک را آهسته کنید، عقب بروید، باز به پیش بازگردید، یک استراحت کوتاه داشته باشید.

خطرات کنترل ارگاسم
هرچند بسیاری از افراد کنترل ارگاسم را برای بهبود یا پیشگیری از PE مفید می‌دانند، اما ممکن است برای همه مناسب نباشد. برخی افراد ممکن است کنترل ارگاسم را خیلی مکانیکی ببینند و فکر کنند بیش از حد روی فیزیولوژی ارگاسم تمرکز می کند. می‌توان ادعا کرد که این موضوع باعث توقف در سکس میشود و و به افزایش صمیمیت و شور شهوانی کمکی نمیکند. کنترل ارگاسم همچنین جنبه های ارتباطی و روانی سکس را نادیده می گیرد (de Carufel، 2006).

گزینه‌های دیگر درمان برای انزال زودرس
هر چند که روش کنترل ارگاسم(لبه ی انزال) تکنیکی عالی برای مدیریت انزال زودرس است، اما درمان‌های دیگری نیز وجود دارند. می‌توانید از کنترل ارگاسم به تنهایی یا همراه با هر یک از این درمان‌ها استفاده کنید.

تراپی و داروها
روان‌درمانی می‌تواند به مدیریت اضطراب و استرس مرتبط با انزال زودرس کمک کند. یک روان‌درمان‌گر متخصص می‌تواند برخی تکنیک‌ها را قبل، حین و بعد از رابطه جنسی ارائه بدهد تا بتوانید علائم خود را مدیریت کنید.
هرچند دارویی تایید شده برای درمان انزال زودرس توسط FDA وجود ندارد، برخی داروهای ضد افسردگی به عنوان مثال SSRIs (یا مهار کننده بازجذب سروتونین انتخابی) دارای عوارض جانبی تأخیر در انزال هستند. همانطور که نام اختصار آن نشان می‌دهد، این داروها از جذب سروتونین توسط مغز، (ماده شیمیایی ایجاد کننده “احساس خوب” در مغز) جلوگیری می‌کنند. هر چه سروتونین بیشتر در مغز شما حضور داشته باشد، زمان بیشتری طول می‌کشد تا به انزال برسید. برخی SSRIs رایج شامل سرترالین (زولوفت)، پاروکستین (پاکسیل) و فلوئوکستین (پروزاک) است.

محصولات بنزوکائین/لیدوکائین
برای کاهش حساسیت در آلت تناسلی خود و تأخیر در انزال، می‌توانید محصولی حاوی مواد بی حس کننده لیدوکائین یا بنزوکائین - مانند کرم، ژل یا دستمال مرطوب تک‌بسته - را قبل از اجرای روش کنترل ارگاسم یا داشتن رابطه جنسی روی آلت تناسلی خود بمالید.

ویبراتور یا اسباب بازی جنسی
شما می‌توانید ویبراتور یا اسباب بازی جنسی را به روش کنترل ارگاسم اضافه کنید. شما و همسرتان می‌توانید از اسباب بازی جنسی روی یکدیگر استفاده کنید یا از دیدن همدیگر در حال استفاده از آن‌ها هنگام تحریک لذت ببرید. این کار تمرین کنترل ارگاسم را کمی جذاب‌تر میکند و باعث حفظ تحریک باقی مانده در شماو یا شریکتان میشود و در نهایت به شما کمک میکند تا به انواع مختلف تحریک پاسخ دهید.

روش کنترل ارگاسم(لبه ای) روشی است که می‌تونید روی شریکی که مشکلات ارگاسم ندارد هم، اجرا کنید. ایجاد تنش با پیش بازی طولانی و سپس عقب نشینی مکرر قبل از ارگاسم، می‌تواند شدت ارگاسم نهایی را افزایش دهد.

منبع: https://ro.co/premature-ejaculation/edging-premature-ejaculation

9 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2024-04-15 22:47:12 +0330 +0330

👌👌

1 ❤️

2024-04-16 07:27:14 +0330 +0330

سلام خدمت دوستان عزیز، سری اول مقاله ها که بیشتر در زمینه زودانزالی بود تموم شد برای ادامه چند موضوع مد نظر هست، یکی از اون ها فتیش های جنسی است اگر مایل به مطالبی در مورد فتیش های خاصی هستید همینجا(ترجیحا) یا توی شخصی میتونید بهم پیام بدید و مطرح کنید تا تاپیک های جذاب تری براتون ایجاد کنم.

1 ❤️

2024-04-17 03:03:27 +0330 +0330

من خودم هیچی نخوندم فقط سر تیتر رو دیدم ولی اینو خوب میدونم کنترل ارگاسم یعنی مغز سالم و دید سالم به سکس و نیاز جنسی
همین …
و همینم باعث شد من از ۳۰ ثانیه بشه ساعتی 👌🫀

0 ❤️

2024-04-19 00:48:53 +0330 +0330

↩ SattarMp
چی کار کردی مگه

0 ❤️

2024-04-26 03:15:56 +0330 +0330

آموزنده بود👌

0 ❤️

2024-04-28 09:47:07 +0330 +0330

اگه کسی JOI خوب بلده هزینم می کنم خبر بده بهم بنظرم خیلی لذت بخشه

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «