چرا فانتزی های جنسی دارید و معنی آنها چیست؟

1403/02/10

چرا فانتزی های جنسی دارید و معنی آنها چیست؟
فانتزی های جنسی (خیال پردازی های جنسی) کاملا عادی هستند و حتی ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشند.

همه ما در حین رابطه جنسی یا زمانی که تحریک می شویم ذهنمان به جاهایی میرود و برای هر شخص متفاوت است. به بیان ساده، فانتزی جنسی تصویری ذهنی است که میل فرد را به رابطه جنسی افزایش می دهد و می تواند به بهبود تجربه جنسی کمک کند.
در حالی که افراد، موضوع و تعداد دفعات رخداد آن ممکن است تغییر کند، فانتزی های جنسی کاملاً طبیعی هستند و هیچ شرمی در آن نیست، هرچند تابو یا کثیف به نظر برسند.
با این حال، بهتراست که این خواسته ها را زیر سوال ببریم و بدانیم که آیا باید آنها را با شریک جنسی خود در میان بگذاریم یا آنها را پیش خود نگه داریم. در بسیاری از موارد، امتحان کردن فانتزی‌های جنسی می‌تواند سرگرم‌کننده و رهایی بخش باشد، و ما پیشنهاداتی داریم که به شما برای شروع کمک میکند.

در یک نگاه
فانتزی های جنسی عادی و رایج هستند. برخی از اینها ممکن است فقط به عنوان فانتزی سرگرم کننده باشند، اما پیش از انجام برخی از آنها در زندگی واقعی بهتر است بسنجید یا تجدید نطر کنید. فانتزی های معمولی مانند BDSM، رابطه جنسی مقعدی، و غیرتک همسری، و در طرف دیگر فانتزی های غیر معمول مانند وویریسم، سادیسم، مازوخیسم، و فتیشیسم وجود دارد. با این حال، اگر فانتزی های جنسی شما باعث ایجاد ناراحتی یا ایجاد احساس نارضایتی در شما می شود، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که برای حمایت با یک درمانگر مشورت کنید.

فانتزی های جنسی رایج
فانتزی های جنسی را می توان به دو دسته تقسیم کرد: معمولی یا غیر معمولی.

فانتزی های جنسی معمولی

فانتزی های جنسی معمولی به طور کلی “عادی” یا سالم در نظر گرفته می شوند. یک بررسی از تحقیاتی در سال 2021 نشان می دهد که رایج ترین فانتزی های جنسی معمولی شامل موارد زیر است:
• رابطه جنسی مقعدی یا دهانی
• (BDSM) شامل اسارت توافقی، انضباط، تسلط، تسلیم، سادیسم، و مازوخیسم است.
• تماشای پورنوگرافی
در یک مطالعه در سال 2020، حدود یک سوم بزرگسالان عنوان کردند که داشتن رابطه ی باز، فانتزی جنسی مورد علاقه آنهاست. این مطالعه همچنین نشان داد که اکثر شرکت‌کنندگان در مورد داشتن یک رابطه غیرتک‌همسری، خیال‌پردازی کرده اند و این فانتزی را دارند.

فانتزی های جنسی غیر معمولی

تخیلات جنسی غیر معمول اغلب به عنوان “انحراف” یا حتی دامن زدن به رفتارهای مجرمانه شناخته می شوند. برخی از متداول‌ترین تخیلات جنسی غیر معمول شامل کسب لذت یا ارضای جنسی به شکل زیر است:
• اگزیبیشنیسم: نشان دادن اندام تناسلی خود به جنس مخالف
• فتیشیسم: تحریک شدن توسط یک عضو، شی یا فعالیت خاص از بدن
• فروتوریسم: مالیدن قسمت هایی از خود (معمولاً اندام تناسلی) بر روی شخص دیگری بدون رضایت او، اغلب در یک مکان شلوغ.
• مازوخیسم: لذت جنسی ناشی از درد یا تحقیر جسمانی خود شخص
• پارافیلیا: تمایلات جنسی غیرطبیعی که اغلب شامل فعالیت های افراطی و گاهی خطرناک می شود.
• سادیسم: لذت جنسی ناشی از تحمیل درد فیزیکی به شخص دیگری
• وویریسم: تماشای دیگران در موقعیت های جنسی بدون اطلاع یا رضایت آنها

آنچه مردم راجب خود در فانتزی های جنسی تغییر می دهند
در مطالعه‌ای بر روی 4175 آمریکایی، روان‌شناس اجتماعی جاستین لهملر متوجه شد که تقریباً همه (97.1%) حداقل زمانی را در تخیلات جنسی خود هستند. با این حال، مردم معمولاً در این تخیلات، عوامل اصلی از خودشان را تغییر می دهند.
بر اساس این مطالعه، تغییراتی که افراد تمایل دارند اعمال کنند بر اساس جنسیت و گرایش جنسی متفاوت است. چیزی که این مطالعه ارائه کرد:
• زنان و مردان همجنسگرا و دوجنسگرا، به احتمال زیاد بدن خود را در تخیلات جنسی خود تغییر می دهند. مردان به احتمال زیاد در مورد تغییر ظاهر اندام تناسلی خود خیال پردازی می کنند.
• مردان تمایل دارند در این خیال پردازی ها سن خودشان را کمتر کنند، در حالی که زنان در مورد نسخه آینده خود خیال پردازی می کنند. لهملر همچنین دریافت که مردان بیشتر احتمال دارد پشیمانی جنسی داشته باشند، بنابراین خیال‌پردازی‌های آنها برای بازگشت به سنین پایین‌تر می‌تواند با بازگشت آنها به فرصت‌های از دست رفته یا “موردی که فرار کرده است” مرتبط باشد.
• مردان همجنس گرا و دوجنسگرا احتمال بیشتری دارد که تغییرات شخصیتی را در تخیلات جنسی خود گزارش دهند. تغییرات شخصیتی نیز در افرادی که درون گرا یا دچار اختلالات عصبی هستند شایع تر است، در حالی که در افرادی که مقید هستند کمترین احتمال وجود دارد که چیزی را در مورد خود تغییر دهند.
• مردان اغلب در مورد تسلیم بودن بیشتر از آنچه که هستند و زنان اغلب در مورد تسلط بیشتر خیال پردازی می کنند.
• به طور کلی، افراد نان باینری تمایل دارند که بیشترین تغییر را در تخیلات جنسی خود ایجاد کنند، به جز تغییر سن.

فانتزی های جنسی به چه معنا هستند؟
تخیلات جنسی شما در مورد شما چه می گویند؟ تصاویری که برای شما تحریک کننده هستند می‌توانند دیدگاهی درباره شخصیت، سبک دلبستگی و هویت فرهنگی شما ارائه دهند.

شخصیت
تغییراتی که یک فرد در تخیلات جنسی خود ایجاد می کند میتواند اطلاعات بیشتری در مورد شخصیت او به ما بدهد. اگر در مورد تغییر بدن و شخصیت خود خیال پردازی می کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که دچار اختلال عصبی باشید.
یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که ارتباطی بین افرادی با ویژگی‌های شخصیتی که ناسازگار تلقی می‌شوند - که شامل متخاصم بودن یا مهار نشدن است - و تخیلات جنسی شامل تسلط و تحقیر وجود دارد.

سبک دلبستگی

نظرسنجی لهملر نشان داد که افراد دارای سبک دلبستگی مضطرب و اجتنابی بیشتر احتمال دارد خود را از هر نظر تغییر دهند. او حدس می‌زند که افرادی که سبک دلبستگی مضطرب دارند از خیال‌پردازی‌های خود برای اجتناب از نگرانی در مورد طرد شدن استفاده می‌کنند. برعکس، کسانی که سبک دلبستگی اجتنابی دارند از خیال پردازی های خود برای ایجاد فاصله عاطفی بیشتر استفاده می کنند.
مطالعه دیگری این یافته ها را تأیید کرد و افزود که افرادی که سبک های دلبستگی اجتنابی دارند معمولاً تخیلات جنسی عاشقانه ندارند.

فرهنگ
در نهایت، فانتزی ها به وضوح چیزی در مورد فرهنگ می گویند. برای مثال، زنان، مردان همجنس‌گرا و مردان دوجنس‌گرا بیشترین تمرکز را روی تغییر ویژگی‌های فیزیکی خود داشتند. مردان بیشتر تمایل داشتند که اندام تناسلی خود را در فانتزی های خود تقویت کنند. همه اینها واکنش های واضحی به آرمان و ایده آل های فرهنگی مرتبط به بدن است.
همچنین یک مطالعه نشان داد که فانتزی های جنسی اغلب منعکس کننده نحوه نمایش مردان و زنان در فیلم ها و رمان های عاشقانه یا حتی در فیلم های جنسی است.
لهملر خاطرنشان می کند که همه تغییراتی که در تخیلات جنسی در خود ایجاد می کنیم، لزوما معانی عمیق تری ندارند.
فانتزی های جنسی می توانند نقش مثبتی در زندگی افراد داشته باشند. به عنوان مثال، شواهد نشان می دهد که تخیلات جنسی به زنان کمک می کند تا تحریک شوند و حتی به آنها در رسیدن به ارگاسم در حین رابطه جنسی کمک می کند.

چه زمانی باید به فانتزی های جنسی عمل کرد
اغلب اوقات، تغییراتی که در تخیلات جنسی ما رخ می دهد، فقط محصول یک تخیل فعال است. چنین خیال پردازی هایی معنای عمیق تری ندارند.
از آنجایی که آنها فانتزی هستند، ما اغلب نسخه های ایده آلی از خودمان می سازیم. فقط به این دلیل که خود یا شریکتان را در خیال پردازی هایتان متفاوت تصور می کنید، لزوماً به این معنا نیست که در زندگی واقعی ناراضی هستید.
فانتزی های جنسی اهداف مختلفی را دنبال می کنند. آنها می توانند به افراد کمک کنند تا تحریک شوند یا از نظر جنسی اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند. این فانتزی ها همچنین می توانند صرفا راهی برای کاوش رابطه جنسی باشند که ممکن است واقعاً شخص مایل به دنبال کردن آن در زندگی واقعی نباشد.
در برخی موارد، نیازهای برآورده نشده ممکن است به تخیلات جنسی منجر شوند. تا زمانی که خیال پردازی های شما امن، قانونی و توافقی باشد، میتوانید آنها را با شریک زندگی خود در میان بگذارید.
ارتباط و مکالمه حیاتی است و شامل قبل، حین و بعد از انجام است. کمی تحقیق کنید، قوانین پایه تعیین کنید و آهسته پیش بروید.
به یاد داشته باشید که فقط به این دلیل که در مورد چیزی فانتزی دارید به این معنی نیست که باید به آن عمل کنید. اگر در رابطه شادی هستید و فانتزی در مورد خیانت به شریک زندگی خود دارید، این لزوماً به این معنی نیست که ناخودآگاه شما سعی دارد به شما بگوید که با شخص دیگری خوشحال تر خواهید بود.

منبع:
https://www.verywellmind.com/why-you-have-sexual-fantasies-and-when-to-act-on-them-5199459

11 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2024-04-29 23:05:21 +0330 +0330

تو زمینه فتیش ها و فانتزی های جنسی اصل اول رضایت هست هیچکس نباید مجبور بشه،
مرد کاکولدی رو دوست داره زنشو نباید مجبور کنه، سکس و لذتش ذهنی است اگر ترس اضطراب و نارضایتی باشه لذتی هم نیست، در عوض زوجی رو در نظر بگیرید که زن برای لذت همسرش اجازه میده شخص دیگری باهاش بخوابه(البته با رضایت و در نظر گرفتن لذت بخش بودن اون سکس برای خودش)
مثال دیگر زنی دوست داره با شخص دیگه تجربه سکس داشته باشه شوهر اگر راضی بود که مشکلی ندارد اگر هم ناراضی بود احتمالا دلایل و خط قرمزای خودشو داره باید با همدیگر مطرح کنند تا به کارای زشتی مثل خیانت منتهی نشه

بحث فتیش ها جزو تابو های سخت ما هستند سپاسگزارم که بهش پرداختید❤️

5 ❤️

2024-04-30 00:35:12 +0330 +0330

↩ M.sadagii
سپاس از توضیح کامل و به جای شما 🌹
بله همینطور هست و امیدواریم که با فرهنگ سازی بتونیم جامعه سالم تری داشته باشیم.

2 ❤️

2024-04-30 03:11:12 +0330 +0330

↩ M.sadagii
جالب بود. کاشکی همه این متن می خوندن

2 ❤️

2024-05-04 01:53:22 +0330 +0330

👍 👍

1 ❤️

2024-05-06 01:52:17 +0330 +0330

مطالب مفید بود فقط ی چن تا از فانتزهایی ک تقریبا رایج هستن رو از قلم انداختین،مثلا سکس ضربدری یا موزای،تریسام،ک ابته تاریخچه سکس ضربدری ب قبل از اسلام برمیگرده ک در بین اعراب کشور عربستان وجود داشته و اتفاقا قانونی هم بوده.ولی در کل ممنون بابت مطالبی ک زحمت کشیدین و در اختیار کاربران قرار دادین❤️

0 ❤️

2024-05-09 16:12:46 +0330 +0330

خداروشکر من که فانتزی bdsm دارم
فقط بانداژ و اسپنک تحقیر کردن به ارگاسم میرسونه منو چیکار کنم
۵سال با ی اسلیو بودم الان دیگه انزال بهم لذت نمیده سکس معمولي کردن برام بی معنی

0 ❤️

2024-05-15 04:21:38 +0330 +0330

↩ M.sadagii
چی شد واسه مردها رضایت زن رو مطرح نکردی‌ و نگفتی خط قرمز و فلان و برای مردها این ها رو گفتی چرا یک طرفه میری واسه زن و مرد یکی هست

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «