فیتیش های جنسی چگونه بر روابط تأثیر میگذارند

1403/02/01

صمیمیت جنسی می‌تواند بخش معنی‌داری از یک رابطه سالم باشد که ارتباط بین همسران(پارتنرها) را تقویت می‌کند و میتونه باعث بهبودی در سلامت روانی و جسمی شود. زمانی که صحبت از سکس و رضایت جنسی می شود، هر فرد خواسته‌ها و ترجیحات مختلفی از جمله فتیش‌های جنسی را دارد.

فتیش جنسی یک علاقه، خواسته یا تمایل به یک تجربه جنسی منحصر به فرد است که ممکن است شامل یک بخش خاص از بدن، یک شیء غیرزنده یا یک وضعیت خاص باشد. فتیش می‌تواند صمیمیت را افزایش دهد و رابطه بین پارتنر ها همجنس یا مخالف را تقویت کند. با این حال، فتیش‌ها و عمل‌های جنسی ممکن است در برخی موارد باعث ایجاد احساس های ناخوشایند و تنش در رابطه بشوند.

فتیش جنسی چیست؟
فتیش جنسی به علاقه یا پاسخ جنسی به اشیاء غیرزنده یا بخش‌های غیرجنسی بدن اشاره دارد. این امکان وجود دارد که فتیش به عنوان شکلی از انحراف جنسی تعریف شود، زیرا ممکن است زیر مجموعه ای از رفتار ها، خواسته‌ها یا تمایلات جنسی که خارج از استاندارد و عرف در نظر گرفته می‌شود، را شامل شود.


فتیش پا، یک شکل رایج از فتیش جنسی است که بخش غیرجنسی بدن مرکز جذابیت جنسی است. فتیش‌های دیگر معمولاً با پیرسینگ بدن، لاتکس، لباس زیر یا لباس‌های دیگر همسر ارتباط دارند. تقریباً هر چیز، از جمله اندازه بدن و ویژگی‌های فیزیکی دیگر، ممکن است یک فتیش جنسی شود اگر برای پارتنر های جنسی تحریک جنسی ایجاد کند. به علاوه، یک فرد ممکن است تنها یک فتیش نداشته باشد.

بسیاري از فتيش ها معمولاً از ويژگي هاي شخصيتي خاص و تجارب زندگي نظير عوامل فرهنگي و احساسی نشات مي گيرد و ممكن است از آنچه كه مردم فكر مي كنند رايج تر باشد. Business Insider اعلام كرده كه 44٪ از افراد در مطالعه ای علاقه مند به امتحان يك فتيش بودند.
یک فتیش جنسی ممکن است به بهبود رضایت جنسی در زندگی عاطفی شما کمک کند، به شما اجازه دهد که بیشتر درباره پارتنرتان و خودتان بیاموزید و رابطه شما را عمیق‌تر کند. تحقیقات نشان می‌دهد که صحبت درباره خواسته های جنسی می‌تواند رضایت را در زمان سکس افزایش دهد.


فتیش جنسی ممکن است برای برخی از زوج ها موضوع چالش‌برانگیزی باشد. اگر یکی از شما احساس راحتی در بحث درباره یک فتیش جنسی ندارد یا نمی‌خواهد در آن شرکت کند، ممکن است رابطه شما را تحت تاثیر قرار دهد و منجر به تنش شود. ارتباط مناسب و رضایت اغلب برای بهبود صمیمیت جنسی از طریق فتیش ضروری است.

درباره خواسته های خود صحبت کنید
بطور کلی، سکس انسان‌ها بسیار متنوع است و پارتنر های مختلف ممکن است خواسته های مختلفی داشته باشند. شما یا پارتنرتان ممکن است فانتزی‌های جنسی مرتبط با چگونه لباس پوشیدن یا شرکت در فتیش‌های جنسی که شامل یک بخش خاص از بدن است، داشته باشید. فتیش‌های دیگر ممکن است مربوط به یک فعالیت خاص یا یک شیء غیرزنده مانند چرم یا طناب باشد. صحبت کردن درباره آنچه که در اتاق خواب دوست دارید اتفاق بیوفتد به شما اجازه می دهد تا جوانب جدید شخصیت خود را کشف کنید، صمیمیت جنسی را افزایش دهید و بفهمید که پارتنر شما چه چیزهایی را دوست دارد.

از پارتنر خود بپرسید که آیا احساس راحتی در بحث درباره فتیش‌های جنسی دارند یا خیر. اگر دارند، می‌توانید درباره فتیش‌های خود یا خواسته های دیگر صحبت کنید و از آن‌ها درباره خواسته هایشان بپرسید. آن‌ها ممکن است علاقه‌مند به شروع موضوع باشند اما به دلایل ترس یا شرم آن را مطرح نکرده‌اند.

اگر پارتنرتان فتیش خود را به شما بگوید، سعی کنید از قضاوت پرهيز كرده و ببينيد آيا شما با آن موافق هستيد يا خير. وقتي كه يك فضای امن برای ارتباط فراهم كنيد، شما و همسر خود مي‌توانيد درباره خواسته‌های جنسي خود با صراحت و صادقانه صحبت كنيد. اگر درباره یک فتیش با هم هم عقیده هستید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که آن را به زندگی جنسی خود اضافه کنید.

اجرای فتیش‌ها در اتاق خواب
اگر شما و پارتنرتان مایل به انجام فتیش در اتاق خواب هستید، فتیش‌ها میتونه زندگی جنسی رضایت‌بخش‌تری رو برایتان فراهم کند. حتی اگر از انچه امتحان می‌کنید خوشتان نیاید، باز هم می‌تواند از طریق اعتماد، ارتباط و مطرح کردن خواسته هاتون صمیمیت جنسیتان را افزایش دهد. با این حال، هنگامی که یک فتیش راامتحان میکنید اطمینان حاصل کنید که هر دو نفر احساس صد درصد راحتی و آمادگی می‌کنند.
مطمئن شوید که به طور جامع ارتباط برقرار کرده اید تا هر دو طرف فهمیده باشند که فتیش چه چیزی است و برای چه چیزهایی باید آماده باشند. رضایت برای تجربه‌های جنسی قابل بحث نیست. هیچ یک از شما نباید در یک فتیش یا هر فعالیت جنسی دیگر که باعث احساس ناراحتی یا ناامنی می‌شود، مشارکت کنید، حتی اگر قبلاً موافقت کرده باشید. همچنین می‌توانید در حین عمل رضایت خود را لغو کرده و فعالیت را متوقف کنید.
اگر شما و همسرتان درباره فتیش صحبت کرده و با آن موافقت کرده‌اید، میتونید آهسته شروع کنید. سعی کنید به طور مختصر با فتیش جدید در حین اجرا ارتباط برقرار کنید و به تدریج عناصر بیشتری را اضافه کنید. ممکن است بخواهید یک کلمه تعریف کنید که می‌توانید در صورت ناراحت شدن در حین تجربه استفاده کنید.[شخص مقابل زود بفمه و دست بکشه از ادامه کار.م.] این کلمه ممکن است چیزی باشد که در حین عمل مطرح نخواهد شد، مانند “پرتقال” یا “برس مو”.
پس از امتحان یک فتیش، از همسر خود فیدبک یا بازخورد بخواهید. تشویقش کنید تا صادقانه درباره احساسات و تجربه خود بگوید. اگر شما و شریکتان لذت ببرید، این فعالیت ممکن است قسمت منظمی از زندگی جنسیتان شود.


برخی زوج ها ممکن است متوجه شوند که از یک فتیش خاص لذت نبرده‌اند. به حدود یکدیگر احترام بگذارید. اگر هر یک از شما احساس ناراحتی درباره یک فتیش دارید، می‌توانید به دنبال راه دیگری برای ارضا شدن در اتاق خواب و بهبود رابطه جنسی خود بگردید.

هنگامی که فتیش‌ها نگرانی و تنش ایجاد می‌کنند
افراد سطوح مختلفی از شهوت جنسی را تجربه می‌کنند، بنابراین صمیمیت جنسی ممکن است در برخی از روابط به اندازه کافی حائز اهمیت نباشد. در موارد دیگر، یک شریک ممکن است احساس عدم رضایت کند زمانی که قادر به شرکت در یک فتیش نباشد. علاوه بر این، ممکن است زمان‌هایی وجود داشته باشد که خواسته های جنسی مشکلاتی را در رابطه ایجاد کند.

مشکلات سازگاری جنسی
اگر یکی از شرکا علاقه‌ای به فتیش خاصی نداشته باشد یا احساس راحتی با آن نکند، میتونه نشانه‌ای از مشکلات سازگاری جنسی باشد که از صمیمیت جنسی جلوگیری میکند. علاوه بر این، اجتناب از بحث درباره خواسته های جنسی و مرزهای جنسی ممکن است منجر به سوءتفاهم و مانع ایجاد صمیمیت بشود.

خیانت احتمالی
فتیش ممکن است تأثیراتی را بر رفتار فرد داشته باشد و منجر به ایجاد تضاد در یک رابطه شود. اگر شرکت در یک فتیش باعث خیانت یا رفتارهای دیگری که اثر منفی بر رابطه داشته باشد ، شود، ممکن است منجر به تضاد و جدایی شود.

فتیش‌های غیراخلاقی
مسئله دیگر مربوط به فتیش‌های خارج از حد معمول و شامل شرکای غیرارادی است، از جمله سکس با حیوانات و پدوفيلی، هر دو آن ها به عنوان سوء استفاده جنسی شناخته می‌شوند و رفتارهای جنسی سالمی نیستند.
اگر فکر می‌کنید که یک فتیش برای خوشبختی شما در یک رابطه ضروری است، میتونید با یک روان‌پزشک جنسی یا مشاور رابطه صحبت کنید. با این حال، اگر پارتنر شما علاقه‌ای ندارد، اصرار نکنید. ممکن است راه‌های دیگر برای ایجاد رضایت وجود داشته باشد.

اختلال فتیشیستی
وقتی خیالات فتیشیستی تبدیل به یک نیاز ضروری برای روابط جنسی می‌شوند و منجر به افسردگی یا ناتوانی می‌شوند، به عنوان یک اختلال در نظر گرفته می‌شوند. بر خلاف خواسته ها یا فتیش‌های ساده که بسیاری از افراد ممکن است داشته باشند، مانند فتیش پا، این اختلال ها منجر به افسردگی یا ناتوانی مهم در زندگی روزمره می‌شود.
توسعه این تعصبات شدید بعضاً ممکن است به تجربیات جنسی اولیه برگردد و یا قبل از بلوغ شکل گرفته باشد. عوامل فرهنگی همچنین ممکن است نقشی در شکل‌گیری فتیش‌ها داشته باشند، زیرا آنچه در یک فرهنگ به عنوان فتیش در نظر گرفته می‌شود، ممکن است به همان شکل در فرهنگ دیگر دیده نشود.

تمایز بین یک فتیش بی‌خطر و یک اختلال فتیشیستی در سطح افسردگی یا ناتوانی تجربه شده توسط فرد است. کتاب راهنمای تشخیص و آمار اختلالات روانی (DSM) توضیحات بالینی درباره اختلال فتیشیستی ارائه می‌دهد و بر تأثیر آن بر توانایی شخص برای عملکرد تأکید دارد. یک فتیش جنسی به عنوان یک اختلال دسته‌بندی می‌شود زمانی که منجر به استفاده پایدار و تکرار شونده از فتیش‌هایی شود که بر عملکرد روزانه تأثیر می‌گذارد یا افسردگی مهمی را برای فرد به وجود می‌آورد.

هرچند بیشتر افراد با فتیش جنسی ممکن است علاقه‌ها و خواسته هاس خود را بدون مشکل به زندگی جنسی خود اضافه کنند ، اما آن‌هایی که از اختلال فتیشیستی رنج می‌برند ممکن است ببینند که شهوت جنسی و توانایی برای صمیمیت و لذت جنسی به شدت تحت تأثیر آن فتیش قرار گرفته است.

تقویت صمیمیت جنسی از طریق درمان
هر چند ارتباط با روان‌پزشک به شما قدرت‌های فراطبیعی نخواهد داد، اما برای برخی از زوج ها، درمان می‌تواند ارتباط و درک درباره سکس، فتیش‌ها یا مسائل مرتبط دیگر را بهبود بخشد. دیدار با متخصصی بی‌طرف ممکن است به شما کمک کند تا خواسته‌ها و ترجیحات همدیگر را بهتر درک کنید. برای بسیاری از زوج ها، تمایل به فتیش خجالت‌آور است و ممکن است احساس شرم داشته باشند. در روان‌شناسی فروید، این خواسته ها فرومایه اند، افکاری هستند که به قدری بی اهمیت شناخته شده‌اند که فراموش شده‌اند. با صحبت با یک روان‌پزشک ، می‌توانید به حل هر مشکلی که شما را اذیت میکند بپردازید و همچنین یاد بگیرید چگونه با پارتنر خود بهتر ارتباط برقرار کنید.

درمان آنلاین برای چالش‌های رابطه کار می‌کند؟
اگر شک دارید که آیا وقت کافی برای درمان دارید یا نه، میتونید به مشاوره آنلاین فکر کنید. مشاوره آنلاین جلسات را از طریق گفتگو تصویری، تماس تلفنی یا پیام‌رسانی آنلاین ارائه می‌دهد. همچنین شما می‌توانید گزینه تماس با روان‌پزشک خود خارج از جلسات را داشته باشید. اگر نگرانی مربوط به رابطه پدید آمد یا نکته یا سوالی از جلسه قبل دارید ، می‌توانید پیام بفرستید و از او وقت بخواهیو روان‌پزشک به شما پاسخ خواهد داد.

مطالعات نشان می‌دهد که درمان آنلاین به حل نگرانی‌های رابطه و اختلالات روانی، مانند آنهایی که مشکلات مربوط به صمیمیت یا ارتباط دارند، کمک می‌کند. در تحقیقی درباره اثربخشی درمان آنلاین زوج ها، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که این نوع درمان می‌تواند رضایت رابطه، ارتباط و تعهد بین زوج ها را بهبود بخشد. پژوهشگران همچنین متوجه شدند که درمان آنلاین می‌تواند نگرانی‌های روحی فردی مانند افسردگی و اضطراب را هم بهبود بخشد.

روان‌پزشکان می‌توانند به حل نگرانی‌های روحی مربوط به صمیمیت، فتیش یا منازعات رابطه کمک کنند. پلتفورم آنلاینی مانند BetterHelp برای افراد یا Regain برای زوج ها ممکن است برای شروع روان درمانی و مشاوره مفید باشد.

منبع:https://www.betterhelp.com/advice/intimacy/how-sexual-fetishism-can-impact-your-relationship/

9 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2024-04-20 17:58:41 +0330 +0330

عالی
از این دست مقاله و تحقیقات بیشتر بازنشر کنید .
سپاس

1 ❤️

2024-04-20 21:00:53 +0330 +0330

این قسمت از ترجمه غلطه. Bestiality معنی ضربدری نمیده‌ معنیش سکس با حیواناته:
مسئله دیگر مربوط به فتیش‌های خارج از حد معمول و شامل شرکای غیرارادی است، از جمله زوج‌بازی(ضرب دری) و پدوفيلی، هر دو آن ها به عنوان سوء استفاده جنسی شناخته می‌شوند و رفتارهای جنسی سالمی نیستند.

1 ❤️

2024-04-20 22:52:04 +0330 +0330

↩ Arman34Az
بینهایت سپاسگزارم که اطلاع دادید اصلاح شد🙏

1 ❤️

2024-04-21 07:15:46 +0330 +0330

عالی بود من با فتیش مشکل ندارم ولی متاسفانه من با دست خودم باعث بروز مشکل شدم اینم از نداشتن آگاهی راجع به سکس بود

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «