لیدوکائین و بنزوکائین برای درمان زود انزالی و سکس طولانی تر

1403/01/25

لیدوکائین و بنزوکائین برای درمان زود انزالی و سکس طولانی تر

در این مقاله به موارد زیر می پردازیم:
زود انزالی چیست؟(بصورت خلاصه)
لیدوکائین چیست؟
بنزوکائین چیست؟
لیدوکائین و بنزوکائین برای درمان زود انزالی چگونه عمل می‌کنند؟
استفاده از بی حس کننده های موضعی مانند لیدوکائین و بنزوکائین خطرناک است؟
اقدامات دیگر برای جلوگیری از زود انزالی چیست؟


اگر تجربه زودانزالی (PE) داشته‌اید، احتمالاً آرزو کرده‌اید که بتونید ترمز این اختلال رو بکشید و سرعت انزالتون رو کاهش بدید. به این ترتیب، شما و شریکتان میتونید تجربه سکس بهتری رو داشته باشید. برای سکس دکمه ای وجود نداره تا بزنید و همه چیز اسلوموشن بشه ، اما محصولات و راه حل‌های پزشکی و داروی زیادی وجود دارد که تقریباً همان کار را انجام می‌دهند.استفاده از لیدوکائین و بنزوکائین درمان هایی با پتانسیل بالا برای زودانزالی هستند.

زود انزالی چیست؟
انزال زودرس (یا PE) شایع‌ترین نوع ناتوانی جنسی در میان مردان است (مارتین، 2016): تقریباً یک نفر از هر سه مرد(و یا ترنس) تجربه آن را دارد. PE ناتوانی جنسی است که در آن مرد زودتر از آنچه خودش یا شریکش دوست داره انزال پیدا میکنه.(کرویدس، 2021).
PE می‌تواند با بی حس کننده های موضعی بدون نیاز به نسخه (مانند بنزوکائین و لیدوکائین)، تکنیک‌های تغییر رفتار یا داروهای نسخه‌ای درمان شود. درمان‌های بدون نسخه حداقل عوارض جانبی دارند، اما باید قبل از دخول استفاده شود. تکنیک‌های تغییر رفتار به بسیاری از مردان کمک می‌کند، اما به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد. داروهایی که نیاز به نسخه‌ دارند به مردان کمک می‌کند که بدون استفاده از بی حس کننده های موضعی قبل از دخول بیشتر دوام بیاورند، اما این دارو ها دارای عوارض جانبی هستند.
اگر فکر می‌کنید ممکن است PE داشته باشید، با یک متخصص صحبت کنید تا گزینه‌های درمان را بررسی کنید.

لیدوکائین چیست؟
لیدوکائین (نام تجاری: زایلوکائین و …) یک بی حس کننده موضعی است، به این معنی که برای بی‌حس کردن یک منطقه خاص استفاده می‌شود. این دارو در اشکال مختلفی مانند مایع برای تزریق در زمان جراحی، اسپری موضعی، کرم و داروهای خوراکی وجود دارد.
این دارو از زمانی که FDA آن را در سال 1948 تایید کزد در بازار وجود داشته است. لیدوکائین دارویی بی حس کننده موضعی است که برای بدن بی ضرر و موثر بدن است(Beecham, 2021).
قبل از استفاده در صنعت پزشکی، لیدوکائین اغلب به عنوان یک چسب پوستی برای تسکین درد یا بی‌حس کردن غشاء‌های مخاطی (مانند دهان و گلو) استفاده می شد. گاهی از آن به عنوان یک بی‌حس‌کننده موضعی استفاده میشد.( اسپری یا محلولی از لیدوکائین که به پوست اعمال میشد.)
در ایالات متحده، لیدوکائین بسته به فرمولاسیون و قدرت و دلیل استفاده آن، به عنوان یک محصول بدون نیاز به نسخه یا نسخه‌ای مورد تایید FDA است(Oni, 2012).
در مورد زودانزالی، لیدوکائین در محصولاتی استفاده می‌شود که کمی آلت تناسلی را بی‌حس می‌کند تا از انزال زودرس جلوگیری کند. برخی از محصولات حاوی لیدوکائین برای زودانزالی شامل کرم و اسپری لیدوکائین همچون Promescent و اسپری بی حس کننده K-Y هستند. برخی از کاندوم ها هم حاوی مقدار کمی لیدوکائین در بخش داخلی هستند. این کار باعث کاهش حس تحریک شده و مدت زمان سکس و انزال را افزایش میدهد.

بنزوکائین چیست؟
بنزوکائین یک بی حس کننده موضعی دیگر است. مانند لیدوکائین، به عنوان یک بی‌حس‌کننده موضعی استفاده می‌شود (ماده ای که شما روی یک قسمت از بدن اعمال می‌کنید تا آن را بی‌حس کنید.)
برای این بی‌حس‌کننده چندین کاربرد وجود دارد. به عنوان مثال، بنزوکائین در کاهش درد دندان، تبخال، زخم‌های دهان (برند های Orajel و ژنريك)، و گلو درد (قرص های Cepacol، اسپري Chloraseptic) استفاده میشود. بنزوكائين همچنين در محصولاتي كاهش دهنده تحريك و خارش پوست ناشی از جراحات، بریدگی ها و نيش حشرات (مانند برند Lanacane) استفاده شده است.
بنزوكائين دارويی نسبتاً ايمن است. مانند لیدوكائین، بنزوكائين در كرم ها، ژل ها، اسپري ها و دستمال های مرطوب یکبار مصرف برای بی حس کردن آلت تناسلي استفاده مي شود تا از زودانزالی جلوگیري كند. بعضي از اين محصولات شامل ژل K-Y Duration، دستمال های Roman Swipes و برخي از برندهای کاندوم هستند.


لیدوکائین و بنزوکائین هر دو به عنوان بی حس کننده موضعی به خوبی توسط بدن تحمل شده و عوارض جانبی خاصی ندارند. اما بعضي از افراد واكنش هاي آلرژيك به بنزوكائين دارند، بنابراین ممكن است لیدوكائین به عنوان جایگزین تجویز شود(Jenerowicz, 2014).

لیدوکائین و بنزوکائین برای درمان زود انزالی چگونه عمل می‌کنند؟
برای درمان PE، می‌توانید یک محصول حاوی لیدوکائین یا بنزوکائین - مانند یک کرم، ژل، یا دستمال مرطوب یکبار مصرف - را به آلت تناسلی خود قبل از فعالیت جنسی بمالید. این کار باعث کاهش حس در آلت تناسلی می‌شود و به شما کمک میکند تا قبل از انزال در هنگام رابطه جنسی بیشتر دوام بیارید. این محصولات برای کاهش تحریک بیش از حد فرموله شده اند اما حس تحریک را به طور کامل حذف نمی کنند.
محصولات حاوی لیدوکائین و بنزوکائین ممکن است کمتر از پنج دقیقه زمان بخواهند تا اثر خود را نشان داده و اثرات بی‌حس‌کننده آن ها می تونه تا حدود ۱-۲ ساعت باقی بماند.
داده‌های اولیه منتشر شده در مجله اورولوژی نشان می‌دهد که مردانی که قبل از رابطه جنسی از دستمال های حاوی ۴٪ بنزوکائین استفاده کرده‌اند، بهتر شدن زود انزالیشان را تجربه کردند. مردان در این مطالعه گزارش داده‌اند که مدت رابطه جنسی، استرس مربوط به رابطه جنسی، کنترل انزال و رضایت از رابطه جنسی نسبت به گروهی که دارو نما استفاده کرده بودند بهتر شده بود.

بی‌حس‌کننده‌های موضعی مانند لیدوکائین و بنزوکائین برای استفاده ایمن و بی ضرر هستند؟
لیدوکائین و بنزوکائین نسبتاً ایمن هستند، اما توصیه های مهمی در مورد استفاده و عوارض جانبی احتمالی وجود دارد. در سال ۲۰۰۹، FDA یک هشدار بهداشت عمومی را در خصوص عوارض جانبی جدی نامطلوب در صورت استفاده نادرست از بی‌حس‌کننده‌های موضعی منتشر کرد. این هشدار پس از مرگ دو زن که از این دارو قبل از لیزر موهای زائد استفاده کرده بودند صادر شد. (قبل از لیزر زمانی است که لیدوکائین نباید استفاده شود.)
در سال ۲۰۱۸، FDA پس از آنكه برخي افراد پس از استفاده از بنزوكائين بدون نياز به نسخه پزشكي، به مت هموگلوبينيمي شديد دچار شدند هشدارات خود را در مورد استفاده از این موارد بیشتر کرد. مت هموگلوبينيمي يك واكنش نامطلوب و جدي است كه خون را آبي رنگ كرده و اکسیژن رسانی به بافت های بدن مختل میشود.

برخی قوانین ساده برای استفاده باید رعایت شود:

  • دستور العمل های بسته(محصول) را رعایت کنید.
  • از کمترین قدرت و مقدار داروی لازم استفاده کنید.
  • به مقدار کم و فقط در منطقه مورد نياز استفاده كنيد.
  • روی پوست آسیب دیده یا تحريك شده اعمال نكنيد.
  • پس از استفاده از این داروها، ناحیه مورد نظر را با پانسمان نپیچید و از حرارت دادن به پوست خودداری کنید.
    اگر دچار رنگ پریدگی (آبی یا خاکستری رنگ شدن) پوست، لب‌ها یا ناخن‌ها، تنگی نفس، خستگی، گیجی، سردرد، سبکی سر یا ضربان قلب شدید، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

چه کارهای دیگری برای زودانزالی می توان انجام داد؟
فکر می‌کنید استفاده از محصولات حاوی لیدوکائین یا بنزوکائین برای جلوگیری از زودانزالی برایتان مناسب نیست؟ نگران نباشید: چندین راه حل دیگه وجود داره که می‌تونید امتحان کنید - اما بدانید که ممکن است برای عمل کردن نیاز به زمان داشته باشد.

داروها
هیچ داروی تجویزی مورد تایید FDA برای درمان مستقیم PE وجود ندارد. اما پزشکان امکان دارد داروی آف لیبل برای برخی از بیماران تجویز کنند.
بعضی از داروهای ضدافسردگی به عنوان مثال مهارکننده بازجذب سروتونین (SSRIs)، مانند سرترالین (نام تجاری زولوفت)، دارای عارضه جانبی تأخیر در انزال هستند. همچنین، زود انزالی می تونه عارضه جانبی اختلال نعوظ (ناتوانی جنسی ED) باشد. استفاده از داروهایی مانند سیلدنافیل (نام تجاری ویاگرا) یا تادالافیل (نام تجاری سیالیس) می‌تواند کمک کند تا ناتوانی جنسی بهبود یابد، به طوری که این کار باعث میشه مغز شما احساس نکند که باید در حین رابطه جنسی عجله کنید. [و زود انزال کنید.م.]

Edging لبه ی انزال
تمرین edging یا تکنیک شروع/توقف می‌تواند به شما کمک کند تا زمان انزالتان را کنترل کنید. مردان با یا بدون زودانزالی میتوننن از این تکنیک استفاده کنند. در این تکنیک، خود را تحریک کنید تا به نقطه‌ای برسید که فکر می‌کنید فقط کمی تا انزال باقی مانده است و تحریک را متوقف کنید. هدف این است که نقطه‌ای در هیجان جنسی به نام “نقطه غیرقابل برگشت انزال” را شناسایی کنید، تا بتوانید قبل از انزال به عقب برگردید و رابطه جنسی را طولانی‌تر کنید.

تکنیک فشار
این یک درمان پر طرفدار برای زودانزالی است.
این روش به صورت زیر است (Reveendran, 2021):

  • فعالیت جنسی را شروع کنید و ادامه بدید تا حس کنید تقریباً آماده انزال هستید.
  • سپس، به همسر خود بگوئید نقطه انتهایی آلت تناسلیتان (در نقطه‌ای که سر آلت به ساقه متصل میشود) را فشار دهد.
  • فشار را چند ثانیه نگه دارید، تا حس انزال از بین برود. پس از آن دوباره فعالیت جنسیتان را ادامه دهید.
  • شما می‌توانید این کار را چندین بار در یک جلسه انجام دهید.
    اگر می تونید به موارد مقابل توجه کنید: مطمئن شوید که در پایان، ارگاسم رضایت‌بخشی را تجربه می‌کنید. شما بدن خود را برای داشتن رابطه جنسی به روشی جدید و لذت‌بخش‌تر آموزش می‌دهید. همچنین مطمئن شوید که احساس اضطراب نمی‌کنید. اگر این موارد در موردتان صدق کرد کارتان رو درست انجام دادید. [اگر نه هنوز مشکل دارید.م.]

منبع:https://ro.co/premature-ejaculation/lidocaine-benzocaine-premature-ejaculation/

9110 👀
6 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2024-04-13 21:20:49 +0330 +0330

اگر از هر نوعی استفاده میشه برای دیر انزالی ی تایمی از مواد رو بزنن ب کیرای مبارکشون بی حس ک شدن بعد برن بشورن بعدش دخول کنن چون اگ نشورن ممکنه واژن هم بی حس شه یا حساسیت داشته باشه ک داستان دار میشه

4 ❤️

2024-04-13 21:49:21 +0330 +0330

↩ Shahla_khoshgele
معلومه کار بلدیااااا😉😉😉

2 ❤️

2024-04-13 22:14:23 +0330 +0330

کرم تاخیری پولونکس مدل polonex S4
از این استفاده کن خوبه عالی

1 ❤️

2024-04-14 01:02:41 +0330 +0330

↩ Sexiboy.shz4
اینا چیزای پایه ایی هستن هر کسی باید بلد باشه مخصوصا خانما چون ی سری اقایون اهمیت نمیدنو بلد نیستن همین کارای ب ظاهر کوچیک ب واژن ضرر میزنه

2 ❤️

2024-04-14 02:32:08 +0330 +0330

↩ Shahla_khoshgele
بله . دقیقا حق با شماست و کاملا درست میفرمایید . من از شما جهت اموزش و اطلاع رسانی و بالا بردن سطح اطلاعات عمومی جامعه کمال تقدیر و تشکر رو دارم . از خداوند متعال ارزوی توفیق روز افزون برای شما 🍆🍆🍆🍆

2 ❤️

2024-04-14 16:15:49 +0330 +0330

↩ Sexiboy.shz4
افلین

1 ❤️

2024-04-14 16:51:26 +0330 +0330

↩ Shahla_khoshgele
تقدیر نامه ای برات فرستادم که به دکتر خدادوست نداده بودن

1 ❤️

2024-04-19 16:35:59 +0330 +0330

بی حس بشه، چ فایده داره اصن لذت نمیبری

0 ❤️

2024-04-24 06:01:26 +0330 +0330

نیازی نیست چیزی بخوری اون لحظه که داری چکش میزنی فکرتو به‌جای دیگه ای متمرکز کن

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «