سکس باید چقدر طول بکشد؟ طولانی بودن سکس خوب است یا نه؟

1403/01/14

در مقاله به موارد زیر می پردازیم:

  • تعریف ما از سکس
  • سکس باید چقدر طول بکشد؟
  • زمان سکس به طور متوسط
  • عواملی که بر مدت زمان سکس تأثیر می گذارد
  • نکاتی برای داشتن سکس طولانی‌تر
  • نکاتی برای داشتن سکس کوتاه‌تر

کمتر چیزی مثل سکس وجود دارد که می تواند همزمان حس هیجان‌انگیز و اضطراب‌آور را در ما بوجود بیاورد. برای بعضی از ماها، اضطراب همان لحظه‌ای شروع می‌شه که شروع به انجامش می‌کنیم. من درست انجامش میدم ؟ در مورد مردان، آیا آلت من به اندازه کافی بزرگ هست؟ آیا زمان مناسبی شق می ماند؟ پاسخ‌ها ساده تر از اون چیزی هستند که فکر میکنید است: "از پارتنرتون بپرسید(آره خیلی ساده) و به احتمال زیاد پاسخش مثبته.

چقدر باید سکس طول بکشد؟ تا وقتی که شما و پارتنرتون(پارتنرهاتون) می‌خواهید.

بسیاری از ما افسانه هایی در مورد سکس شنیده و دیدیم ( به خصوص در مورد سکس " طولانی" و یا “سکس از شب تا صبح” [-مخصوصا در فیلم های پورن.م.]). اما یک سکس مطلوب معمولاً مدت کوتاه‌ تری دارد. به مطالعه متن ادامه بدید تا بیشتر در مورد مدت زمان سکس و اینکه چقدر باید طول بکشد بدونید.

تعریف سکس از نظر ما

قبل از بحث در مورد اینکه سکس چقدر باید طول بکشد، مهم است که بفهمیم که خود سکس به چه معناست. امروزه، سکس به وسیلهٔ رابطهٔ دخول پنیس-واژینال(دخول کیربه کص) تعریف میشود. سکس اغلب از زمان دخول تا انزال داخل واژین (IELT) اندازه‌گیری می‌شود. با این حال، روش‌های بی‌شماری برای داشتن سکس وجود دارد و بسیاری از آن‌ها شامل یک کیر و یک کص نمی‌شوند. دسته‌بندی هایی مثل سکس دهانی، سکس با دست و هرگونه سکسی که در آن حتی کیری هم دخیل نیست (مثل سکس با آلات مصنوعی (toy)و حتی پیشنوازی) وجود دارد. در اینجا منظور ما از سکس رابطه ای ایست که توسط زوج‌ها و شرکایی انجام می‌شود که دقیقاً یک کیر و یک کص دارند و شامل موارد دیگر مانند همجنس بازان نمی شود.

تحقیقات انجام گرفته روی مدت زمان سکس ایده آل در رابطه دخول کیر به کص در زوج ها/ شرکای جنسی به صورت باور نکردنی ای کمتر از تحقیقات روی مدت زمان سکس ایده آل در روابط دیگر مثل سکس دهانی،آنال، همجنسبازان و … بوده است.

سکس چقدر باید طول بکشد؟

پاسخ کوتاه این است - سکس باید تازمانی که شما و شرکای(های)تان بخواهید طول بکشد. اما یک تحقیق علمی در مورد این موضوع نشان می‌دهد که معمولاً مدت سکس بین 3 تا 13 دقیقه است. اجازه بدید توضیح دهم.

در یک مطالعه منتشر شده در ژورنال طب جنسی، پژوهشگران از گروهی از سکس تراپیست ها سؤال کردند که سکس چقدر باید طول بکشد. نتیجه؟ یک تا دو دقیقه به عنوان “سکس خیلی کوتاه” تعیین شد، در حالی که ده تا سی دقیقه سکس “خیلی طولانی” قلمداد شد. سه تا هفت دقیقه هم زمان “کافی” رتبه‌بندی شد و هفت تا سیزده دقیقه “مطلوب”.

زمان سکس به طور متوسط
از دونستن مدت زمان سکس تعجب خواهید کرد؟ در یک تحقیق از 500 زوج خواسته شده بود به مدت یک ماه زمان شروع دخول تا انزال در سکس را با استفاده از تایمر ثبت کنند. بر اساس گزارش ها این زمان بین33 ثانیه تا 44 دقیقه بود. اما میانگین برای سکس واژینال 3–7 دقیقه محاسبه شد.

این اطلاعات چه کمکی به ما میکند؟ باید بدانید زندگی جنسی کس دیگر یا آنچه که آن‌ها درباره زندگی جنسیشان ادعا می‌کنند به شما ارتباط ندارد. نیاید اجازه دهید زندگی جنسی دیگران باعث حس بدی درباره زندگی جنسیتان شود. شما و شریکتان تنها مهم هستید نه دیگران.

عواملی که بر مدت زمان سکس تأثیر می گذارد

هرچند مدت سکس برای هر فرد متفاوت است، اما برخی عوامل می‌تواند بر زمان سکس تأثیر بگذارند.

سن

با پیر شدن مردان، بعضی ها متوجه شده اند که برای نعوظ (شق شدن) زمان بیشتری نیاز دارند و حفظ شدن نعوظشان سخت تر شده است. به طور معکوس، افراد جوان ممکن است زودتر از آنچه که دوست دارند انزال کنند (اگرچه این ممکن است در هر سنی رخ دهد- زود انزالی).

اخلال عملکرد جنسی

در برخی موارد، افت قابلیت جنسی می‌تواند بر مدت سکس تأثیر بگذارد. به طور خاص:

**ناتوانی در نعوظ (ED):** به عدم نعوظ و مشکل در حفظ آنناتوانی نعوط میگویند(شق نشدن و شق نماندن)  که میتواند بر مدت سکس تأثیر بگذارد.

**انزال زودرس (PE):**انزال زودرس زمانی است که فرد زودتر از آنچه خود یا شریکش دوست دارد انزال کند.

** اثر اضطراب :** اضطراب با احساسات منفی درباره سکستان ایجاد میشود (آیا میتونم شریک جنسیم را ارضا کنم). اضطراب می‌تواند منجر به ناتوانی در نعوظ یا انزال زودرس، یا حتی اجتناب از سکس شود.

نکات برای داشتن سکس طولانی تر

سکس سریع می‌تواند جذاب باشد ولی فقط زمانی که دوست دارید سریع تمام شود. اگر برای رضایت خود یا شریکتان دوست دارید سکستان بیشتر طول بکشد راهکار های زیر را امتحان کنید.

  1. تکنیک فشار

فعالیت جنسی را شروع کنید و ادامه دهید تا زمانی که تقریباً آماده انزال شدن هستید. سپس، شریکتان سر آلتتان را فشار دهد(جایی که سر کیر به شفت آلت متصل میشود). فشار را برای چند ثانیه نگه دارید. احساس انزال کردن از بین عقب خواهد رفت. می‌توانید این کار را چندین بار در یک جلسه سکس انجام دهید.

  1. روش توقف و شروع

معروف به “edging” (لبه انزال)، توقف و شروع روشی است که می‌توانید با شریک جنسیتان یا حتی وقتی خودتان خودارضایی می‌کنید تمرین کنید. وقتی در حال خودارضایی هستید و حس کردید در حال انزالید ، تحریک را متوقف کنید تا حس انزال کردن از بین برود. سپس دوباره ادامه دهید. به مرور زمان، “نقطه بدون بازگشت” را شناسایی خواهید کرد و با برنامه درست قادر خواهید بود انزال خود را به تاخیر بیاندازید.

  1. تمرینات کف لگن(کگل Kegels)

تمرینات کف لگن (معروف به کگل) به تقویت عضلات کف لگن کمک می‌کند. این عظلات می تواند انزال را کنترل کنند. برای تقویت عضلات کف لگنتان، در هنگام ادرار ادرار را قطع و وصل کنید. به چه صورت؟ فشار را برای سه ثانیه نگه دارید، سپس سه ثانیه رها کرده و تکرار کنید.

  1. کاندوم‌ها یا کرم‌های بی حس کننده

برخی از انواع کاندوم حاوی مقداری داروی بی حس کننده، مانند لیدوکائین یا بنزوکائین، در بخش داخلی خود هستند. این مواد با بی حسی باعث شود مدت بیشتری دوام بیاورید. کرم‌های بی حسی هم عرضه می‌شوند که همین تأثیر را دارند.

  1. دستمال‌های ضد انزال زودرس

برخی شرکت‌ها دستمال‌های مرطوب، یکبار مصرف ضد زود انزالی را عرضه می‌کنند که قبل از فعالیت جنسی روی آلتتان می توانید استفاده کنید. این دستمال ها دارای داروی بی حس کننده هستند که با ایجاد بی حسی تحریک را کاهش داده و به شما کمک کند تا مدت بیشتری انزال خود را به تاخیر بیاندازید.

نکاتی برای داشتن سکس کوتاه‌تر

اکثر افراد میخواهند سکس طولانی‌تری داشته باشند، اما با توجه به شرایطی بعضی ها خواستار سکس با مدت کمتری هستند. اگر شما و پارتنر(های) جنسیتان مدت زمان کمتری را برای سکس میخواهید می توانید از نکات زیر استفاده کنید:

  1. ارتباط آزاد و گفتگو

وقتی مشکلی در اتاق خواب[منظور روابط جنسی و دیگر موارد شخصی است. م.] پیش آمد، آن را مطرح کنید، مطرحش کنید، فقط مطرحش کنید. ما می‌دانیم که گفتنش از انجام دادنش آسان تر است اما به خاطر داشته باشید، شریکتان می‌خواهد شما هم لذت ببرید. [اگر سکس با مدت کمتری را ترجیح میدهید با شریک جنسیتان مطرح کنید و سکوت نکنید.م.]

  1. بازگو کردن آنچه شما را هیجان زده می‌کند

به شریک (های) خود بگویید (یا نشان دهید) چه چیزی شما را هیجان زده می‌کند. می‌توانید خودتان را به نحوه‌ای لمس کنید که به شما کمک کند تا به انزال برسید، یا می‌توانید به شریک خود بگویید طوری شما را تحریک کند که دوست دارید.[ فانتزی خاص دارید.م.]

  1. استفاده از اسباب بازی جنسی

اگر آماده به انزال هستید اما از طریق رابطه جنسی به آن نمی‌رسید، سعی کنید اسباب بازی جنسی را در روال سکس خود وارد کنید. این کار نه تنها به شما کمک خواهند کرد تا به انزال برسید، بلکه موجب تحریک شریک جنسیتان نیز خواهد بود.

  1. امتحان یک پوزیشن سکس جدید

کدام پوزیشن ها به شما کمک می کند تا راحت تر به ارگاسم برسید؟ آیا پوزیشنی یا تکنیک ای وجود دارد که به شما کمک ‌کند تا سریع تر به ارگاسم برسید؟ شناخت لذت بخش ترین پوزیشن ها و استفاده از آن ها وقتی آماده به انزال هستید می‌تواند روش خوبی باشد تا سریع تر به انزال برسید.

زندگی جنسی هیچ کس کامل نیست. اما به یاد داشته باشید - تنها چیز مهم این است که شما و شریک (های) خود رضایت داشته باشید، مهم نیست سکس طولانی باشد یا کوتاه. اگر مشکلاتی دارید که نمی‌توانید از طریق ارتباط آزاد( مثل گفتگو) در روابط خود حل کنید. با سکس تراپیست مناسب در مورد اختلال عملکرد جنسیتان تماس بگیرید. آن‌ها با ایجاد یک طرح درمانی امن و مؤثر شما را کمک خواهند کرد.
منبع

9 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2024-04-02 21:24:16 +0330 +0330

اوایل کم بود بمرور اضافه شد حتی ۵۵ دقیقه سکس تلمبه ایی داشتم بعدها کم شد به ببست دقیقه
یک مدتیه به ٣٠ دقیقه رسوندم

3 ❤️

2024-04-04 04:37:17 +0330 +0330

↩ Dokhimame95
سکس لذتبخش زمان معاشقه بیشتری داره و زمان بین دخول وارضا بیشتر از ۱۵ تا ۲۰ مین نیست

1 ❤️

2024-04-04 07:23:15 +0330 +0330

بهترین قرص تاخیری یا روش برای تاخیر چیه

1 ❤️

2024-04-04 09:28:12 +0330 +0330

↩ Esc
سلام دوست عزیز اتفاقا مقاله بعدی معرفی انواع دارو ها و مشکل زود انزالی هست…

1 ❤️

2024-04-04 21:22:36 +0330 +0330

↩ لییس
عوارضش چیه

0 ❤️

2024-04-07 16:27:52 +0330 +0330

↩ Esc
عوارض زیادی داره
اعتیاد آوره

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «