9 نکته ی فمینیستی برای دوستیابی و رابطه

1395/09/25



سلام به همه ی یادگاران حوا
تا حالا شده موقع ساخت اکانت آنلاین دوستیابی استرس داشته باشید؟! یا موقع درخواست دوستی دلتون هری بریزه؟ چرا واقعا؟! قبول! دوستیابی ترسناکه! و یه دوستی تصادفی میتونه حتی ترسناکتر از هیولای فرانکنشتاین باشه! از اونجایی که هنوز هم جامعه ی انسانی سلسه مراتب خاصی برای جنسیت قائله، بخش اعظم ترس از دوستی، مربوط به ظلم سیستماتیکیه که جریان داره. حتما تا بحال پیش اومده که عباراتی مثل ورود فمنیست ها ممنوع، ورود سیاه ها و حتی ورود چاق ها ممنوع رو توی پروفایل اشخاص دیده باشید. اینا افرادی هستن که فک میکنن موهبتی خدادادی دارن که بهشون اجازه ی این رو میده تا قضاوت کنن که کی جذابه و کی نیست!
همین میتونه دلیل خوبی باشه که فمینیسم و مقابله با زورگویی افراد توی روابطتون رو قبلش با کسی تمرین کنید. همین مسئله باعث میشه که بفهمید چه تیپ افرادی باب میلتون هستن و علتش چیه؟! رعایت این نکته مخصوصا درمورد افرادی مثل خودمون، که بدنمون جذابیت کمتری توی روابط احساسی یا سکسی برای طرف مقابل داره، اهمیت بیشتری پیدا میکنه.
افرادی که سوای تبعیض های موجود، گرفتار نژاد پرستی، زن ستیزی یا امثالهم شدن این حرفم رو بخوبی درک میکنن که احتمال آسیب دیدن توی دوستی برای هریک از طرفین محتمله. البته لازمه تاکید کنم، ما نمیخوایم این تصور رو القا کنیم که ویژگی های آنتی فمینیسمی نشونه ی اینه که طرف مقابل حتما به خودتون و زندگیتون آسیب میرسونه.
با شکلک روح که آشنا هستین؟! به شخصه فکر میکنم که واقعا قابل تحسینه؛ چراکه میتونه جواب خوبی برای پیشنهاد دوستی باشه. چون میشه روح بودن رو ازش برداشت کرد که بدون شک جوابی هوشمندانه و بی نظیره.
البته تعابیر مختلفی در مورد روح بودن وجود داره. بعضیا معتقدن که تنها معنی ترک یه مهمونی یا دورهمی بدون خدافظی رو میده که عملا اهمیتی نداره. ولی خیلی های دیگه با من هم عقیدن که روح بودن بیشتر به ترک یک رابطه بدون هیچ توضیحی گفته میشه که طبیعتا حائز اهمیته و حکم یه نوع هشدار رو داره. از طرفی نباید فراموش کرد که این مسئله تنها یه تهدیده برای اینکه طرف مقابل حساب کار دستش بیاد. وگرنه انجام دادن همچین کاری به هیج عنوان توصیه نمیشه!
درسته که دوستی مسئله ی پیچیده ایه ولی دلیل نمیشه که رابطمون هم به همون مقدار پیچیده باشه؛ چراکه وقتی واقعا به کسی علاقه مند میشید و تصمیم میگیرید که رابطتون رو ادامه بدید، مجبورید که خود واقعیتون رو به نمایش بذارید و همه مسائل رو ساده و قابل فهم بکنید. ولی اگه دوست دارید رابطه ای متفاوت رو تجربه کنید یا قبلا مارگزیده ی همچین روابطی هستین، لازمه شما رو به یه فستیوال دعوت کنم. فستیوالی ساخته ی ذهن خودم که به شما کمک میکنه سلیقه ی سکسی/احساسی/فکری خودتون رو بهتر بشناسید و بر اساس اون تصمیم بگیرید.

**1. مزه ی دهنتون چیه؟!
**
وقتی که بحث دوستی میشه باید بگم که چیزهای زیادی رو امتحان کردم. ولی قصدم هیچوقت مثل یکی از مواردی که داشتم جدی نبود؛ چون رابطم با اون واقعا خاص بود.
من یه سیاه پوست معلول عجیب و غریب فمنیست و اون یه سفید پوست معلول دوجنسه بود که تو عجیب بودن دست کمی از من نداشت. من یه ادم اجتماعی و برون گرا و اون تا حدودی خجالتی بود. من یه سری مشکلات جسمی داشتم که اون نداشت یا بالعکس. ضمن اینکه هر دومون هم گاهی مجبور میشدیم که فیزیک خاصمون رو برای بقیه توضیح بدیم. نتیجه ی این رابطه ی عجیب و غریب این بود که اون یاد گرفت بدون توجه به معایبش، زیبایی هاش رو ببینه و من هم بالاخره تونستم بفهم که دقیقا از زندگی چی میخوام. و در نهایت جفتمون با افرادی متفاوت که شخصیت کاملا متفاوتی داشتن همراه شدیم.
در عین حال در مورد روابطم مسائلی وجود داره که باعث خجالتم میشه. ولی این وسط مسائلی هم هست که مایه ی افتخارمه. وقتی که اون تبدیل به چیزی شد که من میخواستم، شروع به ناسازگاری کردم. مثلا در مورد سکسمون گاهی دوست داشتم که مثل وحشیا باهام رفتار کنه و گاهی دوست داشتم باهام مهربون باشه و تنها با نوازش و عشقبازی ارضام کنه.
تا حالا پیش اومده که ناخواسته به پارتنرتون آسیب بزنید یا ازش آسیبی ببینید؟! به نظرتون نقش جامعه و اوضاع حاکم چی میتونه باشه؟!
البته بالطبع جوابتون بر اساس اینکه رابطتون جدی بوده یا صرفا در مرحله ی آشنایی متفاوت خواهد بود.
فقط فراموش نکنید که شما آدم هیچ کسی نیستید الا خودتون و این حق رو هم دارید که از طرف مقابلتون هرگونه تقاضایی کرده و روش تاکید کنید. خواه مربوط به رابطتون باشه و خواه شخصی.

**2. خودتون چی فکر میکنید؟!
**
اهمیتی نداره که چقدر فرصتتون کمه. از اونجایی که هدف اصلی از دوستی شناخت هرچه بیشتره ، حق طبیعیه هردوتونه که در مورد مسائل مختلفی از هم سوال کرده و به اصطلاح همدیگرو کشف کنید که باعث میشه تصمیم بهتری بگیرید.

#می خواید دوست پیدا کنید؟!

لازمه بدونید که فرق اصلی قرار گذاشتن با مخ زدن اینه که لزوما قرار نیست همه ی اتفاقات قرار واقعی باشه. به همین دلیله که حتی اگه فوران عشق رو هم نبینید معمولا قرار ها رمانتیک تر و احساسی ترن! که ظاهرا بعضی ها این رو بیشتر ترجیح میدن!

#می خواید مخ بزنید؟!

مثل قرار ملاقات، مخ زنی هم کاملا به خودتون بستگی داره. اما برخلاف قرار ملاقات معین هیچ استانداردی نداره و ممکنه حتی در طول یک پرواز اتفاق بیفته! پس اگه سینگل هستید همیشه اماده ی مخ زنی باشید!
افراد سکسیست و هموفوب زیادی وجود دارن که بهتون میگن اشنایی تصادفی خطرناکه و کاریه که صرفا مردای بی احساس انجام میدن. ولی شما جدی نگیریدشون و کار خودتونو بکنید.
سکس تصادفی هم میتونه تجربه ی جالبی باشه. هرچند بخاطر ایمنی پایینی که داره چندان توصیه نمیکنیم.
البته منظور من کسایی نیستن که توی سایت های سکسی دنبال پارتنر میگردن. هرچند برای اونها هم احترام زیادی قائلم. شما فقط به طور خلاصه این رو به یاد داشته باشید که هر کاری که انجام میدیم باعث ایجاد احساسات خوب و بد خاص خودش میشه. مخصوصا عملی مثل سکس. هرچند هم که قول داده باشید که اینکارتون منجر به برقراری رابطه ای احساسی نشه، این مسئله اجتناب ناپذیره و یکی از چیزهاییه که ما باید برای بدنمون حلاجیش بکنیم و توی دیالوگی از سریال پرواز کنکوردها خلاصه شده:
“بوسه یک قول نیست. ولی خیلی خیلی خوبه.”
قبل همه چی شما باید بدونید که دنبال چی میگردید. البته خواسته هاتون بسته به شخص متفاوت خواهد بود. و این خوبه که کسی رو داشته باشید که بدتون نیاد هفته ای یکبار باهاش سرقرار برید یا هر شب جمعه باهاش سکس کنید.

**3. چطور بدون اینکه عوضی یه نظر برسیم یه حرکتی بزنیم؟!
**
به دنیای شگفت انگیز دوستیابی خوش اومدین!
من استاد سکس و میزبانتون هستم. البته اقریبا مشاوره هام به افراد همینجوری از راه دور و نوشتاری بوده. مثل ایمیل و فیس بوک یا حتی فروم سایتای سکسی!
به نظرم کار جالبیه که موقع راه رفتن توی مسیرتون یه یادداشت کوچیک روی کاغد بنویسید و بندازیدش! چون ممکنه کسی پشت سرتون باشه و اون برگه رو برداره و بخونه که در این صورت میتونید لبخندش رو ببینید! فقط فراموش نکنین که شمارتون رو هم بنویسید وگرنه مجبورید تا اخر عمرتون نامه بازی بکنید!
هرکسی مجازه که به دیگران پیشنهاد بده و جوابی که میگیره میتونه مثبت باشه و یا منفی! پس اگهنه شنیدین امیدتون رو از دست ندید و شانستون رو روی شخص دیگه ای امتحان کنید. و اگه جواب مثبت بود باید به فکر یه پلن برای رابطتون باشید.

**4. درعین حفظ داشته هاتون، فرصتای جدید رو هم از دست ندین.
**
زمانی که وارد رابطه شدید سعی کنید ازش لذت ببرید. سر اولین قرار اگه هنوز بحثتون به اینکه “الان کجای کاری؟” یا “دنبال چی هستی؟” نرسیده، سعی کنی به اون سمت بکشونیدش. چون خیلی مهمه که این رابطه براتون چه ارمغانی خواهد داشت.
از اونجایی که این مقاله مشوق روابط میانبره من بنا رو بر این میذارم که خواننده روابط اجتماعی و فن بیانی قوی داره. اضافه میکنم خلاصه کردن خواستتون چیزی نیست که لازم باشه ازش خجالت بکشید. این بهترین کار ممکنه. تا زمانیم که طرف مقابل هم موافق باشه هیچ اشکالی نداره که اجازه بدید بفهمه که دارید به سکساتون فکر میکنید. خوب پیش رفتن این گفتگو بیشتر به توان شما برمیگرده.
ممکنه شما و طرفتون تو بعضی مسائل موافق بوده و تو بعضی مسائل کاملا نگرش متفاوتی داشته باشید. اگه فکر میکنید میتونید به تفاهم برسید که فبها وگرنه اون کسی نیست که بتونه معشوق آینده ی شما باشه.
تاکید میکنم که لازمه قوی تر باشید. باید بدونید چیکار باید بکنید که باعث بشه هردوتون حس خوبی داشته باشید. اگه ندونید دیگه اسم رابطتون دوستی نیست. بلکه تنها یک نوع شکنجه ی دو طرفه است.

**5. کات کردن سخته
**
بعنوان یک زن اجتماعی فمنیست معلول که بنوعی یک نجات یافته است میدونم که باید در برخورد با تبعیض های جنسیتی تا حدودی بخشنده باشم. من لبخند میزنم و موقرانه سر تکون میدم تا علیرغم این مسائل کسی رو ناراحت نکنم. اونها فکر میکنن که زن ها حق ندارن کات کنن یا ولشون کنن و برن سراغ کسی دیگه و اگه این اتفاق بیفته اسمشون میشه جنده ی ناشکر! و به همین دلیله که ما باید یک فمنیست قوی باشیم.

حتی زمانی که ما تصمیم بگیریم راه دیگه ای رو انتخاب کنیم نگاه و نظرات جنسیتی جامعه در مورد ما تغییر نمیکنه.
اجازه بدین که این کلمه ملکه ی ذهنتون بشه: نه!
این حق شماست که با کسی قرار بذارید و در عین حال نخواید باهاش سکس داشته باشید. یا اینکه ممکنه زمانی چیزی مثل سکس با طرف مقابل رو میخواستید. البته لازمه بدونید که این لازمه ولی کافی نیست؛ چون بازهم ممکنه بخاطر نشکستن دل طرف مقابل یا ترس از اذیت شدن نگیم که دیگه تمایلی به ادامه ی رابطه نداریم.
توی این مقاله هم روی صحبت من با کسانی نیست که قبلا تجربه ی کات کردن داشتن. چون اونا آزار و اذیت بعد کات کردن رو دیدن.
اگه میخواید با کسی کات کنید، میانبر فمینیستی بهترین راه حل موجوده. هرچند که کات کردن برای طرف مقابلتون دردناکه ولی قرار نیست که باب میل بقیه رفتار کنید یا خودتونو تو موقعیتی قرار بدین که هیچ لذتی ازش نمیبرید.
رفتار کردن مثل مردی که با buffy توی سریال season four قرار میذاشت و سعی میکرد طرف مقابل رو عاشق خودش کنه و بعد اولین سکس ولش میکرد صرفا مال فیلماست و انجام دادن اینکار توی دنیای واقعی رذالت محضه! حتی اگه اجتماع بهتون یاد بده که هیچکس احساس نداره و شما هم از این قاعده مستثنی نیستید بهش اهمیتی ندید؛ چون شما همیشه احساس خواهید داشت.

**6. موفق شدن تو مخ زنی!
**
هالوین یکی از بهترین زمان ها برای مخ زنیه. پس ریسک کنید و فرصت رو از دست ندین. یا اگه شما هم مثل من توی روستا بزرگ شده باشید که میدونید انبار تحویل علوفه جای خیلی سکسی ایه. چون توی اون سرما مجبورید توی صف های طولانی منتظر بمونید و اگه تنها یه سوییشرت تنتون باشه فرصت این رو پیدا میکنید که از کسی بخواید که اجازه بده دستاتون رو توی جیبش بکنید! و اینطوری باب آشنایی رو باز کنید. اما حالا که بزرگ شدم و جایی زندگی میکنم که جمعیت بیشتری داره می بینم که بالطبع راه های بیشتری هم برای مخ زنی هست. و بنظرم کلاب های شبانه و شبکه های اجتماعی بهترینشونن. اپلیکیشن ها و سایت ها راه خوبی برای دوستیابی هستن چون کسایی که می بینید معمولا میدونن که وقتی بحث رابطه یا سکس بشه دقیقا دنبال چی باشن. مخصوصا با توضیحاتی که تو پروفایلشون نوشتن یه تصویر کلی از اونچیزی که هستن بهتون میدن و میتونید با خیال راحت تری پا پیش بذارید.
بقول مت مک گوری اینکه صرفا بعضیا مینویسن تمایلی به آشنایی با فمنیست ها ندارن به این معنا نیست که میدونن اوضاع از چه قراره.
چیزای زیادی وجود داره که میشه در مورد کلاب ها گفت. البته نه مثل کلاب های معمولی. تو جاهایی مثل کلاب های proverbial که اعضاشون توجیه شدن باید بیشتر با هم بجوشن میتونین شاهد اتفاقات جالبی باشید. قسمت جالب داستان اینه که شما میتونید اینجور کلاب ها رو هرجایی پیدا کنید. پس هشیار باشید و همیشه چنتا کاندوم توی کیفتون بذارید.

**7. رضایت خاطر و تمرینش
**
گاهی فکر میکنید که دوست دارید به محض دیدن یکی بپرید روش و باهاش حسابی کشتی بگیرید. شاید به این خاطره که شما بهشون پرخاش کردید و اونا علیرغم این مسئله صبور بودن و نشون دادن که تحمل بیشتری دارن. گاهی ممکنه کسی بخواد باهاتون برقصه و شما بخاطر استرس نتونید تکونی به خودتون بدید. سعی کنید اینطوری نباشه تا بتونید اونو به دنبال خودتون توی سرویس بهداشتی بکشونید.
حتی اگه یه روانی هستید از پیشنهاد دادن نترسید. ممکنه اولش کمی اذیت بشید ولی به مرور اینکار اسونتر میشه. تنها به این فکر کنید که کسی که قراره نهایتا 3 دقیقه باهاش بخوابید باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟!

#رضایت رو فقط با اره یا نه نمیشه سنجید. گاهی جواب چیزی بین این دوتاست. پس یه انتراک بدید و دوباره شروع کنید.

رضایت یک کلمه ی نسبیه. اینکه انتظار یه جواب ساده و سریع که بعدش سکوت حکم فرما بشه داشته باشید مال فیلماست. گاهی ممکنه حتی جوابتون رو با خنده بگیرید، خودتون رو برای سوال پرسیدن و جواب گرفتن اماده کنید و همینطور بالعکس. هرزمان که حس کردید لازمه چند لحظه کنار بکشید تا دوباره روی مود باشید از انجام دادنش ابایی نداشته باشید.

**8. دوباره مخ زنی یا یه چیز دیگه؟!
**
ازش خوشتون اومد؟! اگه اولین باریه که میخواید اینکارو انجام بدید طبیعیه که کمی خجالت بکشید و معذب باشید. به دوستاتون زنگ بزنید برای مخ زنی ازشون ایده بگیرید و اگه پسندیدین بلافاصله برید سراغ کسی که میخواید مخش رو بزنید! این یه کار شانسیه. پس چرا نباید بارها و بارها امتحانش کنید؟!

*اگه فکر میکنید هنوز هم مخ زنی براتون سخته به بند سوم مراجعه کنید.
*اگه فکر میکنید این اون چیزی نبود که انتظار داشته مخشو زده باشین به بهش بگین. برای اینکه بدونید چطوری باید اینکارو بکنید دوباره یه سری به بند پنجم بزنید.

البته شرایطی وجود داره که نیازی نیست حتی کات شدن رو به طرفتون اطلاع بدین:

  • وقتی که توی یه برنامه یا سایت دوستیابی دوست هستید.
  • زمانیکه توی یه مهمونی یکی رو تور میکنید و بعد تموم شدن مهمونی با هم خدافظی میکنید.
  • کسایی که باهاشون دوستید و فقط یه شب خواستید که رابطتون کمی فرق کنه.

**9. آنالیز کردن یه فرایند تدریجیه
**
اگه تونستید توی این مقاله چیزی که میخواستید پیدا کنید نشون میده که شما دنبال ترکیبی از قرار گذاشتن یا مخ زنی های یهویی هستین تا به چیزی که میخواید برسید. این چیز میتونه پیدا کردن عشق زندگیتون باشه یا فهمیدن اینکه اساسا آدمی ساختار شکن هستید و خواسته هاتون در سطح هیچ نوع رابطه ای نمیگنجه.
فقط فراموش نکنید که حتی اگه فکر میکنید که polyamorous ( چند-عشقه) نیستید یا تعهدی نسبت به کسی ندارید بخواید برای هرکسی که باهاش آشنا میشید داستان متفاوتی تعریف کنید، یکروز این مسئله گریبانگیر خودتون هم میشه.

#واداشتن شما برای کلنجار رفتن با خودتون معمول ترین کاریه که کسایی که تفکرات ضد معلولی دارن انجام میدن تا بتونن برنامه های خودشون رو پیاده کنن.

جالب ترین قسمت دوستیابی تصادفی و انعطاف برای امتحان کردن راه های مختلفی مثل مخ زنی اینه که همیشه دوستان جدیدی پیدا میکنید که باهاشون در ارتباط باشید و محبتشون رو نثارتون کنن.
دوستی مثل هالووین جالب و در عین حال وحشتناکه. البته قسمت وحشتناکش بیشتر حرف رایج بین مردم و یا سوءتفاهماتیه که معمولا پیش میاد. پس اجازه ندید که ترس مانع این کار بشه.
اگه شما دوستیابی یهویی رو با صبر و نیتی پلک تمرین کنید همیشه خونه ای پر رفت و آمد خواهید داشت و سوای اون زندگی سکسی جذاب تری رو تجربه میکنید.

ترجمه:‌ Saam

منبع

2005 👀
2 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2016-12-15 03:08:49 +0330 +0330

خوب بود. مرسی

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «