خطرات احتمالی رابطه ی آنال (مقعدی)

1395/09/28



از خیلیا شنیدم که سکس آنال باعث گشاد شدن رکتوم یا مقعد شده و باعث میشه که تو دستشویی به مشکل بربخورن. میشه لطفا توضیح بدید که این نوع رابطه سوای بیماری های مقاربتی معمول چه خطراتی رو به دنبال داره؟! آیا مشکلات خاصی هست که صرفا به جهت این نوع رابطه بوجود بیاد و شامل رابطه ی دهانی یا واژینال نشه؟!

با تشکر، مشتاق آنال


مشتاق آنال عزیز،
بر خلاف شنیده های نادرست شما مبنی بر گشاد شدن مقعد، خیلی از علاقه مندان به آنال بدون هیچگونه نگرانی در مورد احتمال عدم توانایی در کنترل دفع، از این نوع رابطه لذت میبرن. ولی با این وجود، بازهم احتمال ابتلا به بیماری هایی سوای بیماری های مقاربتی معمول، در سکس مقعدی وجود داره و لازمه نکات مهمی رو رعایت کرد تا ریسکش رو به حداقل رسوند.
بدلیل اینکه مقعد به طور طبیعی ترشحات کمتری نسبت به واژن داره، سابیدگی و اصطکاک در این نوع رابطه به مراتب بیشتر از رابطه ی واژینال خواهد بود که در اصل بزرگترین عیبشم همینه. پس سعی میکنم روش هایی برای افزایش حداکثری امنیت تو سکس رو در ادامه بیارم:
*حفظ آرامش و انجام آهسته ی حرکات
*استفاده از مقدار خیلی خیلی زیاد لوبریکانت و عدم اکتفا به تف و یا امثاله!
*استفاده از کاندوم
*عدم استعمال داروهای اسپرم کش بدلیل احتمال ایجاد حساسیت در رکتوم.

  • تحت هیچ شرایطی بدون تعویض کاندوم، رابطه ی مقعدی رو به رابطه ی واژینال تبدیل نکنین.
  • درصورت وجود درد شدید موقع دخول، از ادامه ی کار صرف نظر کنید.
    با این وجود بارهم احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی در سکس مقعدی به دلیل ساختار خاص و متفاوتش بیشتره. چون مثلا توی سکس واژینال، خود ترشحات واژن نقش یک نوع ضدعفونی کننده رو هم ایفا میکنه.
    در ادامه باید بگم که در صورت پارگی رکتوم یا مقعد، بدلیل آلودگی دائمی موجود، دیرتر بهبود پیدا میکنه و به همین جهت احتمال آلودگی باکتریایی به مراتب بیشتر میشه. و میشه گفت یکی از مهمترین دلایل بیشتر بودن ریسک سکس آنال غیر ایمن نسبت به سکس دهانی یا واژینال غیر ایمن نشات گرفته از همین مسئله است که با رعایتش میشه ریسک انواع آلودگی رو به حداقل رسوند.
    ضمن اینکه در موارد حاد احتمال تغییر این زخم یا پارگی به فیشر هم وجود داره که اونهم ممکنه تا دهانه ی مقعد گسترش پیدا کنه که در اینصورت فیستول نامیده میشه و یه مشکل قابل توجهه پزشکیه که مانع بسته شدن مقعد و کنترل مدفوع میشه و در نتیجه باید مورد عمل جراحی قرار بگیره.
    تو یه جمع بندی و با درنظر گرفتن احتمالات بالا باید بگم که سکس آنال به نوعی پر ریسک ترین نوع رابطه تلقی میشه که انجامش به کسی توصیه نمیشه و در صورت تمایل طرفین، به دلیل اینکه احتمال بارداری در این نوع رابطه وجود نداره و یا هر دلیل دیگه ای، لازمه که تمامی مسائل بهداشتی به نحو احسن رعایت بشن. پس بازهم تاکید میکنم که به دلیل وجود ریسک انتقال بیماری های مقاربتی علی الخصوص HIV، حتما حتما از کاندوم استفاده کنید.
    و در پایان اضافه میکنم که اگر ریلکس باشید و حرکاتتونو کنترل کنید، فارغ از اینکه تازه کارید و یا یدی طویل و تجربه ی فراوونی توی این کار دارید، میتونید لذت زیادی رو ببرید.

ترجمه Saam

منبع

1656 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «