آیا ضربدری بازان ترسناک و منحرف اند ؟

1395/10/24



(مقاله ای از مجله سایکولوژی تودی نوشته دکتر ادوارد فرناندز)

**سیر تکامل روابط غیر تک همسری در آمریکا
**

«خب بگو ببینم ، تو با ضربدری بازا میپری ، اینا چه جور آدمایین ؟ »
یک دوست ، که از تحقیق من درباره سکس ضربدری اطلاع دارد این سوال را از من می پرسد ، در حالیکه کنار استخر نشسته ایم و آبجوی خنک می نوشیم .
پاسخ می دهم : « منظورت از “اینا” چیه ؟»
« خب ، یه جوری نیستن ؟ شرط میبندم که یه سره مشغول عیاشی و سکس پارتی اند و از کردن همدیگه سیر نمیشن …»

دیدگاه دوست من در رابطه با ضربدری باز ها و سکس ضربدری تفاوت زیادی با دیدگاه عموم ندارد . این تصور که سکس ضربدری یک مجلس عیاشی بی پایان از بدن های عرق کرده هست بر جامعه ما حاکم شده است . حتی بعضی ها از آن به عنوان سکس تفننی یاد می کنند . اما ، این دیدگاه ، ایده ی اصلی انجام سکس ضربدری را منعکس نمی کند . علاوه بر این ، این ایده که سکس ضربدری ، یک جریان انحرافی ، برای از بین بردن اخلاق جامعه و تباهی تمدن است ، به طور گسترده توسط رسانه ها تبلیغ شده است . سال گذشته در برنامه دکتر فیل ، از زوج هایی که سکس ضربدری می کنند ، به عنوان اشخاصی که روابط آن ها در ناهنجاری کامل است و این که به عنوان آخرین تلاش برای نجات رابطه از مرگ ، متوسل به سکس ضربدری شده اند ، نام برده شد . البته ، این دکتر خوب ، راه درمان بدون خطا و شکستی هم در آستین داشت : برای پایان دادن به این انحرافات و برای حفظ کردن تختخواب ازدواج ، ایشان پیشنهاد می دهند که برای این زوج های منحرف ضروریست هرچه زود تر به این فعالیت های ناهنجار پایان دهند . من در ابتدا به این برنامه دعوت شده بودم اما مودبانه درخواست را رد کردم .
پس ضربدری بازان که هستند و چگونه آدم هایی اند ؟ اشخاص و سازمان های اجتماعی و انجمن های علمی سعی کردند به این پرسش پاسخ دهند ، هردو با یک تعصب خاص که ارزیابی آن ها از این مسئله را مشخص می کند . گزارش های نسبتا خوش بینانه در رابطه با سکس ضربدری سعی دارند که آن را با شفافیت کامل بیان کنند ؛ رسانه های عوام پسند جنبه های بوالهوسی و اشتباه بودن این امر را نشان می دهند ، در حالی که انجمن های علمی - پژوهشی ، که ارتباط کمی با این افراد دارند ، هیچ سرنخی از پاسخ سوال ندارند .

اول اینکه ، ضربدری بازان مثل بقیه افراد هستند . مثل من و شما ، دوستانمان ، همسایگانمان و همکارانمان ، هم تیمی یا دوستان باشگاهی ، بعضی ها دکترند ، بعضی ها تعمیر کار خودرو ، پلیس ، پرستاران ، سیاستمداران ، حسابداران (بله حتی این گروه ها … ) مبلغان مذهبی ، مومنان ، آرایشگران و نظامیان همه و همه را شامل می شوند . مخلص کلام اینکه ، ضربدری بازان گروه خاصی از اشخاص نیستند که رویشان برچسب “متفاوت” خورده باشد و دیگران آن ها را شناسایی کنند .

اما ، چیزی هست که ضربدری بازان را از دیگر افراد در جامعه ما متمایز می کند و این مورد ، نگرش باز این افراد نسبت به تعهدات رابطه و به طور کلی تمایلات جنسی است .

شرح ذیل تصویری کلی از اینکه ضربدری بازان “که” و “چه” هستند را به ما می دهد ، و به نظر می رسد که این تصویر در تطابق با اکثریت ضربدری بازهایی است که در طی 20 سال گذشته با آن ها آشنا شدم .
نمودار جمعیتی ضربدری بازان نشان می دهد که اغلب این جمعیت سفید پوست هستند ، بین 36 تا 55 سال سن دارند ، اکثرا تحصیلات دانشگاهی دارند ، بین 11 تا 20 سال است که ازدواج کرده اند ، و سالیانه به طور متوسط بین 40 تا 200 هزار دلار درآمد دارند . همیچنین در بسیاری از حرفه ها و تخصص ها مشغول به فعالیت هستند ، از کارگران صنعتی و کارمندان دفتری گرفته تا کسانی که در رده های بالای شغلی فعال هستند شامل این افراد می شوند . بعضی از آن ها خود اشتغالی دارند ؛ دیگران هم در سازمان های عمومی مثل درمانگاه ها و بیمارستان ها و نهاد های آموزشی مشغولند . این نمودار جمعیتی در اکثر موارد با تحقیقات قبلی در این زمینه برابری می کند .
مردان مورد مطالعه در دو تحقیق من ، بیشتر دگرجنسرا بودند هر چند که 20 درصد این افراد خود را دو جنسگرا می پنداشتند . اکثر زنان نیز خود را مایل به انجام همجنس بازی می دانستند ، اما عده ی کمی هم خود را به طور کامل دو جنسگرا معرفی می کردند . دو جنسگرایی زنان در سبک زندگی ضربدری مشهود است ؛ با این حال ، مردان به دو جنسگرایی روی خوش نشان نمی دادند و نسبت به آن دلسرد بودند . شاید دلیل اینکه زنان به سکس ضربدری علاقه نشان می دهند این باشد که آن ها می خواهند در یک محیط امن و مورد تایید دوجنسگرایی خود را به معرض نمایش بگذارند .

بیشتر ضربدری بازان در پژوهش من متاهل بودند یا شریک داشتند ، حدود 90 درصد آن ها بیشتر از 10 سال بود که با یک شخص در رابطه بودند ، و برای بیشتر آن ها این رابطه همان اولین ازدواجشان بوده است . تعداد کمی بیشتر از یکبار ازدواج کرده بودند و تفاوت زیادی بین زنان و مردان در طولانی بودن مدت رابطه و تناوب آن نبود . اکثراً در حدود 3 تا 12 سال بود که سکس ضربدری انجام می دادند ، که این نشان می دهد سکس ضربدری ، باعث تداوم رابطه زناشویی می شود .
ضربدری بازان اغلب به عنوان کسانی که نگاه آسان تری نسبت به تمایلات جنسی دارند بر شمرده شده اند ، یک شخصیت که با دیگر اشخاصی که نظرات آزادانه دارند همفکری دارند ، باید این انتظار را داشت که ضربدری بازان در دید گاه های سیاسی و اجتماعی خود نیز نمود روشن فکری باشند . اما اطلاعات من اظهار می کند که به طور کلی ضربدری بازان طیف بزرگی از دیدگاه های سیاسی را در بر می گیرند . به نظر می رسد که ضربدری بازان یک دیدگاه مشترک نسبت به سیاست ندارند . با این وجود ، ضربدری بازان ، ایدئولوژی های سیاسی مختلفی دارند ، از طیف محافظه کار گرفته تا روشن فکران و سوسیالیست ها ، و درصد به خصوصی که بدون دیدگاه سیاسی اند را شامل می شوند . اگرچه ، لازم به ذکر است که جمهوری خواهان در تمام دسته های سیاسی در اکثریت هستند .

شاید یافته های من خلاف مرسوم باشد ، زیرا افراد محافظه کار (جمهوری خواهان) و سنتی صرفا از اخلاق جنسی و تک همسری حمایت می کنند ، که این با رفتار چند همسری کسانی که سکس ضربدری می کنند ، در تضاد است .

ضربدری بازان چه مقدار گرایش های مذهبی دارند ؟
ضربدری بازان کم و بیش مذهبی گزارش شده اند ، حدود یک چهارم از پاسخ دهندگان ادعا کردند که هیچگونه وابستگی مذهبی ندارند . به نظر می رسد که تفکرات مذهبی ضربدری بازان تقابلی با شرکت آن ها در سبک زندگی ضربدری ندارد . در کل تعصب مذهبی در این جمع ممکن است ربطی به تک همسری نداشته باشد .

و این افراد کجا زندگی می کنند ؟
جامعه ضربدری بازان ، اکثرا در نواحی شهری و کلان شهر ها زندگی می کنند که جمعیت آن ها بالغ بر 500 هزار تا یک میلیون نفر برآورد می شود . اما ضربدری بازان دیگر به شهرنشینی محدود نیستند ، به نظر می رسد که آن ها به حومه شهر یا حتی جوامع روستایی هم مهاجرت کرده اند . حدود ربع افراد مورد مطالعه گزارش داده اند که آن ها یا در نواحی روستایی یا جوامعی با جمعیت کمتر از 50 هزار نفر زندگی می کنند .
به نظر می رسد که ضربدری بازان حالا جزئی از جامعه اصلی شده اند و در جمعیت عمومی غیر قابل تشخیص اند . آن ها می توانند همسایه ی بغلی یا همکار شما باشند .
من همچنین درباره اینکه چطور ضربدری بازان به فعالیت های ضربدری رو آورده اند تحقیق کرده ام ، و اینکه چرا آنان قدم به سمت حوزه “انحراف” در جامعه گذاشته اند . همانطور که در این باره ذکر شد ، نظر جامعه بر این است که ضربدری بازان معمولا مردان میانسالی هستند که زنان بی روح خود را به دنیای فانتزی بیماری جنسی و انحرافانه تسلیم می کنند .

بنا بر این ، از دیدگاه پژوهشی ، چه عاملی یک زوج را به سمت سبگ زندگی ضربدری سوق می دهد ؟ ، به علاوه اینکه ، چه اتفاقی بعد از اینکه یک زوج یا شخص شروع به سکس ضربدری می کند می افتد ؟ به نظر می رسد که عده زیادی از افراد مورد مطالعه من ، گزارش داده اند که ورود به سبگ زندگی ضربدری با پیشنهاد شریک مذکرشان بوده است . حدود دو سوم مردان اظهار کرده اند که به همسرانشان پیشنهاد سکس ضربدری را داده اند . حدود یک چهارم زنان نیز به این کار اذعان داشته اند . دانستن منطق درگیری یک شخص در فعالیت ضربدری ، به درک کلی از این تجربه کمک می کند . همچنین ، بیشترین دلایل ارائه شده چه از سوی مردان و چه از سوی زنان برای ادامه دادن سبک زندگی ضربدری در وهله نخست تنوع خالص جنسی ، برخورداری از لذت جنسی و تمایل شخصی بوده است . صرف نظر از فعالیت های معمول ضربدری ، بیشتر اشخاص از شرکت در معاوضه همسر و فعالیت های جنسی گروهی خبر داده اند . اگرچه ، درصد کمی از پاسخ دهندگان گزارش داده اند که هیچگاه شریک خود را معاوضه نکرده اند و فعالیت موازی انجام داده اند.
فعالیت های دیگر شامل سکس زن – زن (همجنسگرایی) هم می شود ، هر چند بیشترین گزارش در هردو تحقیق خبر از رابطه های سه گانه مرد – زن – مرد (آمیزش جنسی سه نفره) می دهد .
اکثر افراد شرکت کننده در تحقیقات من ، از تجربه های ضربدری خود رضایت داشته اند . هیچ تفاوتی بین میزان لذت در زنان و مردان وجود نداشته است .
من همچنین متوجه شدم که ضربدری بازان از ازدواج خود راضی هستند و رابطه عاطفی عمیقی با همسران خود دارند ، روابط خانوادگی آن ها قوی است ، و به دنبال ارتباطات عاطفی دیگر یا جایگزینی آن چه که دارند نیستند . علاوه بر این ، شرکت کنندگان ادعا می کنند که همسران آن ها قادرند از لحاظ جنسی ایشان را راضی نگه دارند : سکس ضربدری برای آن ها به مفهوم اضافه کردن چاشنی و تنوع به ازدواج است ، ( حتی بعضی ها می گویند که سکس ضربدری مثل “ورزش گروهی” است ) .

اگرچه مهر عدم تایید محکمی در اجتماع بر فعالیت ضربدری زده شده است ، و این باور وجو دارد که ضربدری بازها از ازدواج های ناموفق و بی رضایتی از رابطه های خود رنج می برند ، به واقع هیچ مدرکی وجود ندارد که این ادعاها را تایید کند . تحقیقات من نشان می دهد که شاید ما شاهد یک الگوی جدید اجتماعی با توجه به تعریف ازدواج و رابطه جنسی - مبنی بر رضایت طرفین - خارج از ازدواج هستیم . ممکن است که سکس ضربدری معنای جدیدی به تعریف فعلی از ازدواج بدهد و تغییری در سنت ازدواج تک همسری ایجاد کند . تحقیقات بیشتر در آینده درباره این موضوع ضروری است و نیاز است که درباره ی چگونگی شکل گیری ازدواج پژوهش صورت گیرد .

منبع

1909 👀
2 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2017-01-12 22:21:01 +0330 +0330

با تمام وجود از گزاشتن این مطلب جالب و زیبا از شما سپاسگزاری می کنم ، نقد هر چیزی بدون تعصب به روشن شدن زوایای تاریک آن کمک خواهد کرد عالی بود

0 ❤️

2017-01-12 22:25:14 +0330 +0330
نقل از: araman27 با تمام وجود از گزاشتن این مطلب جالب و زیبا از شما سپاسگزاری می کنم ، نقد هر چیزی بدون تعصب به روشن شدن زوایای تاریک آن کمک خواهد کرد عالی بود

سپاس از لطف تون. اگر موضوع های دیگه ای هم هست که دوست دارید در موردش مقاله علمی بذارم همینجا یا خصوصی برام بنویسید.

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «