۹ دانستنی درمورد مقعد و روده بزرگ

1399/02/22

۹ نکته درباره‌ی باسن و روده‌ی بزرگ که پزشکان می‌خواهند شما بدانید

برای شروع: استفاده از موم در اطراف مقعد ممنوع!

by Cassie Shortsleeve Oct 26, 2016

قطعاً همه‌ی زنان از اهمیت مراقبت از واژنشان آگاه هستند. اما وقت آن است که کمی هم به مقعد توجه کنید. از این رو، با چند پزشک متخصص بیماری‌های کولون و راست‌روده (پروکتولوژیست) درباره‌ی نکات مربوط به باسن و روده گفتگو شده است:
دکتر ‘الکسیس گروسلا’ (Alexis Grucela)، جراح روده و کولون و استادیار جراحی مرکز درمانی NYU Langone، می‌گوید: «تخصص ما درمان بیماری‌های مربوط به کولون، راست‌روده و مقعد است؛ از بیماری‌های بد‌خیم مانند سرطان کولون و راست‌روده گرفته تا کولیت (التهاب کولون)، کرون (نوعی التهاب روده‌‌ای) و بواسیر. و بله… با مدفوع هم سروکار داریم.»
اما این متخصصان می‌خواهند درباره‌ی باسن و روده‌ی بزرگ چه نکاتی را بدانید؟


۱) در اطراف مقعد از موم استفاده نکنید



دکتر ‘جین اشبرن’ (Jean Ashburn)، جراح روده‌ی بزرگ در کلینیک کلیولند، می‌گوید: «گاهی اوقات، زنانی که زیاد از موم (وکس) استفاده می‌کنند می‌پرسند که آیا می‌توان در اطراف مقعد نیز از موم استفاده کرد. و من معمولا آن‌ها را از این کار منع می‌کنم. وجود مو در اطراف مقعد طبیعی است و مقعد پوست بسیار حساسی دارد. پس از استفاده از موم در این قسمت، ممکن است برخی از تار‌های مو به صورت زیر پوستی رشد کنند و شما را به دردسر بیندازند. عاقلانه‌ترین کار این است که این مو‌ها را به حال خود رها کنید.»


۲) توالت محل استراحت شما نیست



بسیاری از افراد در توالت به دور از کار، بچه‌ها و گرفتاری‌های زندگی، با موبایلشان بازی می‌کنند، مطلب می‌خوانند یا ایمیل‌هایشان را چک می‌کنند. ماندن در حالت دفع باعث جمع شدن خون در رگ‌های بواسیری و تورم آن‌ها می‌شود. محدود کردن زمانی که در توالت هستید می‌تواند از ابتلا بواسیر جلوگیری کند. در عوض، می‌توانید از مدیتیشن یا یوگا استفاده کنید.


۳) مقعد را با آب گرم بشویید



دکتر ‘الکس کای’ (Alex Ky)، استاد جراحی کولون و راست‌روده در مرکز درمانی Mount Sinai، می‌گوید: «بهترین راه برای تمیز کردن این بخش ظریف یعنی مقعد، استفاده از آب گرم است. نیازی به دست‌کشیدن، مالیدن و استفاده از صابون آنتی‌باکتریال نیست. استفاده از دستمال‌های مرطوب مخصوص هم توصیه نمی‌شود زیرا می‌تواند باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی شود.»


۴) فیبر دوست شماست



دکتر ‘امی لایتنر’ (Amy Lightner)، استادیار جراحی در دانشکده‌ی پزشکی Mayo Clinic، می‌گوید: «فیبر نقش مهمی را در سامت روده‌ها ایفا می‌کند. فیبر با جذب آب حجم مدفوع را افزایش می‌دهد و از مشکلاتی مانند بواسیر و ديورتيكول [التهاب بخش‌هایی از لوله‌ی گوارش] پیشگیری می‌کند. زنان زیر ۵۰سال باید از طریق مصرف غلات، میوه‌‌ها، سبزیجات، لوبیا و سایر دانه‌ها، روزانه ۲۵گرم فیبر دریافت کنند.»


۵) بارداری باعث ایجاد تغییرات می‌شود



دکتر اشبرن می‌گوید: «باسن هر فرد با دیگری متفاوت است. زنان معمولاً پس از بارداری با زائده‌های پوستی، بواسیر و ورم‌های بافتی مواجه می‌شوند. البته وضعیت هر شخص پس از بارداری متفاوت است و نمی‌توان تغییرات خاصی را در همه‌ی افراد طبیعی به حساب آورد. هر شخص تغییرات طبیعی مخصوص به خود را دارد. بنابراین اگر نگران تغییرات ظاهری پس از بارداری خود هستید، با پزشک مشورت کنید.»


۶) امکان ابتلا به ملانوما (نوعی سرطان پوست) در باسن وجود دارد



دکتر کای می‌گوید: «حتی نقاطی که هیچ وقت با نور خورشید تماس ندارند نیز می‌توانند به سرطان مبتلا شوند. پس باید حتی باسن و مقعد که هیچ تماسی با نور خورشید ندارند را نیز برای وجود ملانوما معاینه کنید.


۷) درد و خونریزی طبیعی نیست



دکتر ‘بیپان چند’ (Bipan Chand)، سرپرست جراحان معده و روده در مرکز درمانی دانشگاه لویولا، می‌گوید: «بیماران زیادی از درد و خونریزی روده‌ی بزرگ رنج می‌برند. خونریزی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی اوقات عوامل ساده‌ای مانند بواسیر باعث خونریزی می‌شود. اما هر چیز غیر عادی، مانند وجود خون در مدفوع یا احساس درد نشانه‌ای است که باید آن را جدی بگیرید.»


۸) در سن ۵۰سالگی به کولونوسکوپی نیاز دارید



دکتر چند می‌‌گوید: «اقدامات پیشگیرانه بسیار مهم هستند. همانطور که در آزمایش پاپ اسمیر ناهنجاری‌های گردن رحم بررسی می‌شود، در کولونوسکپی نیز کولون و راست‌روده از نظر وجود ناهنجاری معاینه می‌شوند. به‌طور معمول، همه‌ی افراد باید در پنجاه سالگی تحت معاینه‌ی کولونوسکوپی قرار بگیرند. اگر علائم خاصی دارید یا سابقه‌ی خانوادگی ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ دارید، بهتر است زودتر این معاینه را انجام دهید.»


۹) پیشگیری از سرطان کولون و راست‌روده بسیار ساده است، پس به تغییرات توجه کنید



دکتر ‘رندالف استین‌هاگن’ (Randolph Steinhagen)، می‌گوید: «تغییرات روده‌ای خود را به دلیل خجالت نادیده نگیرید. برخی افراد فکر می‌کنند اگر چنین مسائلی را با پزشک مطرح کنند از خجالت خواهند مرد.»


منبع:

womenshealthmag.com/health/g19916429/rectum-and-colon-facts

7421 👀
3 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2024-03-10 23:35:47 +0330 +0330

دو بار به کیرای بزرگ کون دادم هر بار وقتی کیرشون رو درآوردن
تیکه های خیلی سفید ریزی رو کیرش بود اونا چیه کسی میدونه

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «