ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻭﻗﻮﻉ ﺍﻧﻘﻼﺏ ، ﺗﺮﺟﯿﺢ ﻣﯿﺪﻫﯿﺪ ﭼﻪ ﺷﺨﺺ ﯾﺎ ﮔﺮﻭﻫﯽ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﺭﺍ به ﺩﺳﺖ ﮔﯿﺮﺩ؟

  • ﺳﻠﻄﻨﺖ ﻃﻠﺒﺎﻥ ‏( ﺭﺿﺎ ﭘﻬﻠﻮﯼ ‏) (37 %)
  • 304/813
  • ﻣﺠﺎﻫﺪﯾﻦ ‏( ﻣﺮﯾﻢ ﺭﺟﻮﯼ ) (0 %)
  • 8/813
  • ﺍﺻﻼﺡ ﻃﻠﺒﺎﻥ ‏( ﺧﺎﺗﻤﯽ ﯾﺎ ﻣﻮﺳﻮﯼ ﻭ ﮐﺮﻭﺑﯽ ) (4 %)
  • 34/813
  • ﻣﻨﺘﺨﺒﯿﻦ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﺩﻣﻮﮐﺮﺍﺗﯿﮏ (64 %)
  • 527/813
  • هیچکدام (در نظرات ذکر شود) (16 %)
  • 137/813
مجموع آرا (813) رای دهید
توسط: Ryder
2018-07-19 20:53:14 +0430 +0430



برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید


3548
2018-07-19 22:48:51 +0430 +0430
سیب ترش

موسوی…کروبی…خاتمی
اینا همشون بازی های اتاق فکر نظامه که مردم رو بچرخونن توو خودشون.شما هرکدوم از اینهارو انتخاب کنی بازم زیر پرچم جمهوری اسلامی هست.

6 ❤️

3552
2018-07-19 23:29:59 +0430 +0430
Amiiir8

ری استارت . تنها راه نجات

1 ❤️

3553
2018-07-19 23:37:52 +0430 +0430
NA
NA

طرز بیان سوال کاملا اشتباه و جهت دار هست سلطنت طلبانی که اولین گزینه گفتی قرار نیست بدون انتخاب دموکراتیک رای بیارن!!

5 ❤️

3554
2018-07-19 23:42:48 +0430 +0430
NA
NA

من اصلا این نظر سنجی رو قبول ندارم به هیچ وجه قابل قبول نیست شخص بنده در انتخابات آزاد در فردای آزادی ایران به حکومت شاهنشاهی پارلمانی رای میدم این دلیل بر این نیست که دنبال حکومت دیکتاتوری هستم
به هیچ وجه یه حکومت دیکتاتوری دیگه قابل تحمل نیست…

3 ❤️

3556
2018-07-19 23:56:13 +0430 +0430
NA
NA

Lancet شما نهایتش بتونی با سر کیر ما بازی کنی نهایتش ها دور بر نداری یه وقت!
البته تو جلسات بسیج گوه خوری رو یاد میدن بهت حق میدم چیزی از حکومت پارلمانی ندونی منتها هر چی میخواد بشه مردم من به جمهوری رای بدن باز هم برای کشورم تلاش میکنم منتها امثال شما کیونی ها که ساندیسی خور‌ هستین شما کیونتون پارس خودتونم میدونین ;)

2 ❤️

3557
2018-07-20 01:18:56 +0430 +0430
hutjhfhtgg

کسی که دلش برا مردم بسوزه و از نسل خود مردم باشه (rose)

3 ❤️

3559
2018-07-20 04:32:26 +0430 +0430
Deadlover4

شدو اینجا دعوا راه ننداز…

تو اون نظر سنجی خودت هم کم جهت دار حرف نزدی،پریدنات به کامران الاون و من و بقیه…

لنست تو هم خفه شو…بزارین حداقل این نظرسنجی راه خودشو طی کنه…

بزرگوار،دمت گرم…

1 ❤️

3560
2018-07-20 05:22:32 +0430 +0430
farsang

ن شاه میخام ن اخوند…کسی ک بی ادعا و بی منفعت طلب و فردی با سواد اگاه ب علم روز دنیا و منطقی و از همه مهمتر مدیریت داشته باش که حداقل افرادی دور خودش جمع کنه که( حتی )چن پله از خودش بهتر باشه…اصلاح طلبو اصول گرا دو تا مهره سیاه وسفید نظامن هر کدوم ب نحوی بازی میکنن ن واس (منو تو )زمین بازیش واس نظامه فاسده خودشونم مهره ها ب سلیقه (منفعت طلبانه) تکون میدن

2 ❤️

3561
2018-07-20 06:27:07 +0430 +0430
جیمز.باند

مطمئنا بهترین راه برای اینکه دعوا هم نشه رفراندوم یا همون گزینه 4. ما باید از همون اول دموکراسی رو بنا کنیم.امیدوارم گزینه منتخب مردم،فردی باشه که دلسوز کشور و مردم ایران باشه

2 ❤️

3562
2018-07-20 07:54:18 +0430 +0430
NA
NA

هر کس رای آورد ما زجر کشیدیم کی از اونور آب بیاد صاحب بشه

1 ❤️

3563
2018-07-20 07:58:22 +0430 +0430
..aria..

دقت کنین که با وجود اینکه سلطنت‌طلب‌ها همه از رضا پهلوی حمایت میکنن، اما خودش چندین مرتبه از جمهوری طرفداری کرده و گفته در نهایت مردم باید انتخاب کنن که جمهوری یا پادشاهی پارلمانی.

یعنی خود رضا پهلوی رو به شخصه میشه جمهوری‌خواه به حساب آورد

1 ❤️

3564
2018-07-20 08:58:49 +0430 +0430
sarioglan

فدرال بهترین راه حل

1 ❤️

3566
2018-07-20 10:36:10 +0430 +0430
NA
NA

کسکیش خوبه خود کیون بر هوات کیون خر وا کردی گوه تفت دادی بیرون من بی ادبم! برو کیونده برو کیونت رو بده کیر تو کیون فرح کی اون رو قبول داره منتها یه کیر کلفت تر تو کیون خایه منی جاکش رهخر حقیرت بشین با شومبولش بازی کن ببینیم چن چندی با خودت.

0 ❤️

3567
2018-07-20 10:36:59 +0430 +0430
mazandaranam

زنده باد جمهوری اسلامی

1 ❤️

3569
2018-07-20 11:01:31 +0430 +0430
NA
NA

بزرگوار_استوراخچی من اصلا برام مهم نیست حکومت پارلمانی رای بیاره یا جمهوری تحت هر شرایطی برای وطنم کار میکنم اما این کیون نشور داره به من و هم عقیده هام توهین میکنه حق دفاع برای من محفوظ هس خط مشی این هم دقیقا مثل امثال حسینی هست که به همه توهین میکنن تا در نظر خودشون اپوزوسیون رو تضعیف کنن

2 ❤️

3571
2018-07-20 11:12:20 +0430 +0430
Arman-lone

به شدت خوشحالم که گزینه سوم ۲ درصد بیشتر نیست(هرچند که جامعه آماری کوچیکه) چون دیگه همه فهمیدن این احذاب و افراد همشون جزوی از سیرک نظام کثیف اسلامی اند به رهبریت علی دست علیل شیره کش.
گزینه یک و دو هم که تو باقالی هان.اونایی که اینو انتخاب کردن باز نمیدونن بازی های سیاسی مرز ندارن.بازی های سیاسی و منفعت طلبی های استعمار گونه در ورای کشور خودمون در جریانن.اگه شاهنشاهی با کفایت بود،پدر شیرین عقل این آقا به راحتی چندجا میتونست جلوی انقلاب شنیع ۵۷ رو بگیره.
در آخر برسم به اینکه ما انسان های فرهیخته ولو کم در این مرز و بوم یا خارج از اون داریم که بخوان توسط مردم انتخاب بشن
و اینکه هنوز معلوم نیست چی ان و کی ان اتفاقا خیلی هم خوبه.شما اگه به مفهوم آنارشیست پی ببری میبینی که نمیشه یک نسخه پیچید برای جامعه که ادعا بشه بعد از اون همه چیز گل و بلبله.نمیشه بگی فلان حذب فلان حکومت فلان ایدئولوژی دوای درد همه چیز و غایت اهداف آرمانی بشره.نه خیر آقا جان از این خبرا نیست.باور به همچین چیزایی مث باور به ظهور مسیح و مهدی و رستاخیز جهان مسخره است.ریشه هر دو نگرش ی چیزه:
“درد و مشکل و مسئله در جامعه بشری قابل خاتمه است”
که این گزاره به وضوح غلطه

2 ❤️

3572
2018-07-20 11:21:22 +0430 +0430
mazandaranam

مشکل اصلی مملکت اینه که شما دنبال سوراخ میگردید
یعنی فلسفه وجودی شما در شهوانی پیدا کردن سوراخ است
کلا قشر مخالف نظام جمهوری اسلامی عاشق سوراخ هستند
و برایشان فرقی نمیکند این سوراخ ؛ سوراخ کوس باشد
یا سوراخ کون … حالا قضاوت را به مخاطب فهمیم میسپرم
ما برای نظام و آرمان هایش ساندیس میخوریم و پایش هم برسد جان میدهیم اما شما برای سوراختان جان میدهید؟
پاسخ روشن است …
کسی که حد آمال و آرزوهای او سوراخ است
در خیابان هم به دنبال سوراخی برای فرار میگردد
در میدان نبرد هم به دنبال سوراخی برای قائم شدن میگردد
نعره هایتان اینجا الکی است و از پشت حجاب ضخیم تکنولوژی منم منم هایتان گوش فلک را کر کرده …
ولی حقیقت همان است که گفتم …
همه شما دنبال سوراخ میگردید …
مثل رویا پردازی هایی که هنگام جغ زدن انجام میدهید
خواب تغییر نظام را هم به سوراختان حواله دهید …

1 ❤️

3574
2018-07-20 12:08:22 +0430 +0430
mazandaranam

بزرگوار سر اگر چو کبک در برف باشد
به از آن که چون خر در آخور دشمن

شما علی الحساب سوراخ مبارکتان را از زیر اجانب بیرون بکشید
و در مرحله بعدی کیرتان را نشان دهید من بدانم مرد هستید
تا بعد اگر لازم به لاف و لحاف باشد با برو بچ همجنس باز شهوانی عباس سگ باز ، ممد طوطی و حسین گاو کش جهت پاره ای از مذاکرات سیاسی خدمت برسیم

0 ❤️

3576
2018-07-20 12:49:41 +0430 +0430
mazandaranam

چلاقی دست رهبر من از سر ترکش انفجاره
اما وجود گوهی مثل تو روی زمین برای سوراخ شدن کاندوم

0 ❤️

3578
2018-07-20 12:58:48 +0430 +0430
Sadeq.hdyt

هیچکدوم ادم نیستن . قدرتو بدین دست مردم ب قول هیچکس . بوم بوم

1 ❤️

3581
2018-07-20 13:25:01 +0430 +0430
mehRRRRan

دوست عزیزی که نظرسنجی گزاشتی، یه گزینه خیلی مهم رو از قلم انداختی! گزینه پادشاهی پارلمانی. نمیدونم از قصد این کارو کردی یا سهواً. پادشاهی پارلمانی با سلطنت فرق داره، در سیستم سلطنتی شاه قدرت اجرایی داره ولی در پادشاهی پارلمانی، شاه قدرت اجرایی نداره و فقط سمبل تاریخ و فرهنگ مملکت و وحدت ملی هستش. کشورهایی مثل ژاپن، کانادا، دانمارک، سوئد، سوئیس، فنلاند، انگلستان و چند کشور دیگه که جزو مرفه ترین کشورهای دنیا هستند با سیستم پادشاهی پارلمانی اداره میشوند

1 ❤️

3585
2018-07-20 17:32:36 +0430 +0430
mehRRRRan

@Lancet
بنده یک عمره از سایت شهوانی دیدن میکنم ولی تاحالا اکانت نساخته بودم. بله فقط اکانت ساختم که بیان یک نکته مهم رو توضیح بدم. و انقد صداقت دارم که صاف و شفاف از عقیده ام صحبت کنم، نه مثل تو که کاملاً مشخصه از کجا نخ میگیری اما انقد جرعت نداری که بگی از اونایی. ری‌استارت‌ و آمد‌نیوز و امید دانا و فخرآور و شاپرک و مائده و مسیح علی‌نژاد همش ساخته و پرداخته همون اتاق فکری هست که تو رو اجیر کردن بیای اینجا چرت و پرت بنویسی. و جالبه که امثال تو با هیچ نوع حکومت دیگه‌ای حتی مجاهدین مشکل ندارن و فقط به نوع پادشاهیش گیر میدن!

0 ❤️

3587
2018-07-20 18:51:37 +0430 +0430
mehRRRRan

@بزگوار_استوراخچی
گرامی شما با یه نظرسنجی ساده اونم تو سایت شهوانی چطور نتیجه‌گیری میکنی؟. مگه چند درصد از این هشتاد میلیون ایرانی اینجا عضو هستن؟ خیلی معذرت میخوام ولی اینجور که بوش میاد شما هم از مخالفان سرسخت پادشاهی هستی و درواقع خواستی با این نظرسنجیه پیزوری وانمود کنی که طرفداران نظام پارلمانی پادشاهی کم هستند، درست مثل همون آدمایی که تو همین کالیفرنیای خودمون یه تظاهرات برگزار میکنن مثلاً به نفع شاهزاده ولی تعداد کمی آدم رو جمع میکنن که وانمود کنن شاهزاده طرفداراش خیلی کم اند‌. این کلک ها دیگه قدیمی شده برادر. من نمیدونم مگه چی به شما میدن که اینجور خودتونو جر میدین واسه خیانت به مملکتتون؟ دیگه یه چندرغاز پول و یه حلب روغن و دو کیلو قند ارزش این کارا رو نداره که

0 ❤️

3588
2018-07-20 21:43:58 +0430 +0430
NA
NA

تنها راه آبادانی این مملکت اینه که مستعمره آمریکا بشیم
اما در کل من عاشق اون 3 درصد مغز فندقیم که به گزینه اصلاح طلبان رای دادن
اینا و امثال اینا کم کردن تو کونتون؟ یا به دردش عادت کردین؟

0 ❤️

3589
2018-07-20 21:46:33 +0430 +0430
NA
NA

همین موسوی تا دیروز دم کون خمینی نشسته بود. همینا این همه جوونو تو 8 سال جنگی که طولش دادن به کشتن دادن
واقعا باز جالبه که یه سری افراد طرفداره دو آتیشه اینان
خیلی جالبه که وقتی روحانی رای میاره مردم میریزن خیابون قر کمر میدن
کی میخوان بفهمن که همه اینا یکین من نمیدونم
واقعا میانگین ضریب هوشی ایرانیا زیر 50 هم نیست

1 ❤️

3590
2018-07-20 22:11:54 +0430 +0430
king.artoor

اول اینکه بی نهایت خوشحالم گروهک منافق و وطن فروش مجاهدین خلق و دارودسته مریم رجوی حتی یک رای هم نیاورده تا اینجا.دوم هم من واقعا تعجب میکنم ب کساییکه ب اصلاح طلبایی مثل کروبی و موسوی رای دادن!!بابا این نظام کثیف جمهوری اسهالی همشون عروسک خیمه شب بازین همشون ختم میشن به کسکش بزرگ سیدعلی آب منی.خیال میکنین موسوی رای میاورد چی میشد؟!ب همون خدا یه گوهی میشد خیلی بدتر از همین روحانی خائن.خامنه اییم بعد یه مدت ب درک واصل میشه و شک نکنید ک یکی از پسراش(دقیقا مثل پادشاهی)ب احتمال خیلی زیاد اقا دزد معروفشون مجتبی خامنه ای عمامه پادشاهیو بر سر مبارک میزاره و دوباره روز از نو و روزی از نو یه سیدعلی جوان خلق میشه و گاییده شدن دهن ملت ایرانم از نو شروع میشه.
بهترین گزینه ولیعهد محبوب خواهد بود ک اینم مثل پدرش بسیار دل رحم و بشدت دنبال جامعه آرمانیه کسیه ک میتونه این خانه عنکبوت رو گردگیری کنه و یه نظام کاملا دموکرات مثل اکثر کشورای پیشدفته رو پیاده کنه.
به این کسوشعرای امثال لنست هم اندازه پشم خایتونم محل نزارید امثال این ب همون خداقسم بعد ساقط شدن رژیم از ترس کونش شلوار لی زاپ دار و تیشرت میپوشه و موهاشو ژل میزنه و شروع میکنه ب کون دادن تا اینو جزو هم جنس بازا حساب کنن از خیرش بگذرن دیگه خبر نداره کونش پارست ملت اول دهن امثال اینو میگان بعد میرن سراغ بالاتریا.
این هارتوپورتاشم نگاه نکنید اینا یه عمره عادت کردن ب هارتو پورت کردن کسکشه مخ گوزیده میگه قرار بزارید از زندگی ساقطتون کنم یا قسم میخورم ولیعهدو ترور کنم بیا برو دنبال دودول بازیت بابا بچه کون سگ کنیو کنار گذاشتیم
اون یکی مازندرانیه قشنگ معلومه سرش ب اخور نظام وصله ک اینجور رگ ترکونده انگار تو کونش داریم میزاریم وقتی درصدای رضا پهلویو میبینه البته آمار گزینه4 هم در اخر ب ولیعهد عزیزمون وصل میشه چون اگه انتخابات ب تمام معنا دموکرات برگزار کنن قسم میخورم 95درصد ملت ایران ب ولیعهدشون رای میدن اون 5درصدم امثال همین دوتا کس مخن ک با براندازی نظام اول از نون خوردن میوفتن دوم مردم کونشونو پاره میکنن پس مصلحتشون تو نفهمیدن و کسوشعر گوییه اینا خیلی حقیرن باهاشون زیاد بحث نکنید ادم حسابشون نکنید بابا

1 ❤️

3593
2018-07-21 04:07:28 +0430 +0430
DarkWeb

گزینه ۴ معقول و منطقی تره

sarioglan:

اجرای حکومت فدرال تو ایران غیر ممکنه تقریبا!

فقط برای کشور های پیشرفته جواب میده

مگر اینکه افکار و عقاید پرورش داده بشه

0 ❤️

3595
2018-07-21 07:36:09 +0430 +0430
_EmiR_HaN

برو بچ شهوانی از سیاست سردر نمیارم ولی اینو میدونم که تو همین رژیم فاسدی که داره خشک خشک مارو از کون میکنه اگه ماها پشت هم دیگه وایستیم هیچی نمیتونه مارو تو منگنه بزاره متاسفانه الان غیرت مردم رو ازشون گرفتن. تو اجتماع خانواده نظرمن با برادرم، پدرم، مادرم نمیخونه، تو خونه وقتی بحث سیاسی میشه هنوزم ردو نشون انقلاب کثیف و اخوند پرستی رو تو بزرگترهام میبینم زمانی که ما تو خونه هامون به صلح برسیم میتونیم توی جامعه پشت هم دربیاییم، اگه انقلابی رخ بده مهم نیست اعضای کدوم طویله بیان بشن سردم دار مملکت مهم اینه که برا ایران کارکنن، بدرود

1 ❤️

3598
2018-07-21 11:04:01 +0430 +0430
Amirreza018

تجزیه مملکت

1 ❤️

3599
2018-07-21 12:08:32 +0430 +0430
T-N-T

فقط جمهوری ایرانی سرکار بیاد و سپس عوامل این چهل سال محاکمه شوند.

1 ❤️

3602
2018-07-21 15:41:15 +0430 +0430
NA
NA

کیونده جان شوما انقدر گوه ما رو خوردی سیر نشدی؟ بستته ناموسا o_O
دیگه هر کیونده ای ساندیسی میدونه من با بزرگوار رفیقم یه گوهی بخور بگنجه حداقل

1 ❤️

3607
2018-07-22 06:45:49 +0430 +0430
rez7

اول این کثافت رو سرنگون کنید.بعد هر کی رو صلاح دونستید بیارید سرکار.تا این نظام رذل سرپا باشه اینا فقط خیالات خام کودکانه ای بیش نیست.

1 ❤️

3608
2018-07-22 10:42:11 +0430 +0430
Asghariz

در این کشور اگه انقلابی رخ بده، مرز جغرافیایی ایران بلاشک چندپاره میشه. سال ۵۹ آقای خمینی با هوشمندی و تجربه مطالعاتی که از انقلاب های پیشین از جهان داشت، در کنار ارتش، یک نیروی نظامی دیگه که خودساخته حکومت جدید بود رو تشکیل داد و بعد از ۴۰ سال که از عمر حکومت گذشته، حکومت قدرت نظامی سپاه رو ارتقا داده تا به ارتش برسه و همینقدر هم نگه میداره. این سیستم حکومترانی، هوشمندانه ترین سیستمی هست که جهان بعد از یک انقلاب به خودش دیده. دلیل این امر اینه که اولا: هیچگاه امکان کوتای نظامی وجود نداره. چون نیروی نظامی دیگه سریعا مقابل اون نیرو قد علم میکنه و تبدیل به یک جنگ تمام عیار کاملا سیستماتیک داخلی میشه. لذا هیچ کدوم از نیروهای ارتش و سپاه، ریسک کودتا رو به جون نمیخرن تا آسیب زیادی نبینند. دوما: در طول ۴۰ سال، رهبر جمهوری اسلامی و خصوصا آقای خامنه، راس قدرت نظامی رو بارها بین سپاه و ارتش جابجا کرده تا هیچ کدوم حس برتری جویی نسبت به دیگری نداشته باشه و این امر منجر به وحدت هرچه بیشتر ارتش و سپاه با راس حکومت یعنی آقای خامنه ای شده. سوما: تنها فرضیه ای که ممکنه آشوب سراسری بر سر نوع حکومت و راس حکومت شکل بگیره، بعد از فوت آقای خامنه ای هست. حکومت توسط نیروهای نظامی و اطلاعاتی این دو قطب قدرت در طول ۴۰ سال اونقدر خفقان در مردم ایجاد کرده که نذاره مردم حتی به تغییر سیستم حکومتی بعد از فوت رهبر فکر کنن. لذا این تصور که فردی چون رضا پهلوی که به نظر بنده، ورای از اینکه عضوی از خاندان پهلویه، یک شخصیت عامه پسندی در جامعه نیست و بیاد در کشور و برای مدتی هم که شده، حکومت موقت رو تا انتخابات آزاد در دست بگیره، یک تصور کاملا ساده لوحانه و بچه گانه هست. چنین شخصی اولین چیزی که پس از بازگشت نیاز داره، حمایت نیروی های نظامی و انتظامی هستش. در صورتی که حتی کارکنان دفتری راهنمایی و رانندگی هم ایشون رو قبول ندارند. چه برسه به بسیج و اطلاعات و سپاه و ارتش.

در کل بنظر بنده انقلاب ۵۷ ایران یک انقلابی بسیار متفاوت از تمام انقلاباتی بود که تاریخ به عمر خودش دیده و سیستم حکومترانی ایران علی رغم ستم گرانه بودنش، بسیار بسیار پیشرفته و هوشمندانه هست و این امر منجر به این میشه که چنین نظرسنجی هایی با هر نتیجه ای که دارند، به طور کل از اعتبار ساقط بمونه. چون فرضیه اصلی این نظرسنجی باطله و به نظر من این کشور تا زمانی که ارتش و سپاه بر راس قدرت باشند و میزان قدرتشون هم نسبتا برابر باشه، به هیچ وجه رنگ انقلاب رو به خودش نخواهد دید.

موید باشید

1 ❤️

3611
2018-07-22 12:02:26 +0430 +0430
Asghariz

متاسفانه یا خوشبختانه بسیاری از اعضای سپاه دارای شناسنامه بین المللی هستند. البته منظور از شناسنامه، پاسپورت نیست. بلکه خیلی از اعضای سپاه بعد از انقلاب فرضی یا احتمالی، سریعا در بلک لیست های بین المللی قرار میگیرند و توسط اینترپل دستگیر میشند. لذا عملا هیچ جایی بهتر از ایران براشون امن تر نیست. در نتیجه معتقدم سپاه اگر شده، مردم رو قتل عام میکنه، ولی قدرت رو در اختیار مردم نمیذاره.

با قسمت دوم حرفتون هم مخالفم. به شخصه در قسمت نیروی انسانی یکی از سخت ترین قسمت های حوزه های بسیار بزرگ و استراتژیک ارتش خدمت سربازیم رو گذروندم و بخاطر روابط عمومی مناسب خودم با بسیاری از اعضای کادر ارتش ارتباط دوستانه داشتم. لذا اگر ضرب المثل مشت نمونه خرواره رو بخوام مبنای تایید حرفم قرار بدم، میتونم به جرات بگم نیروهای چهارگانه ارتش برخلاف تصوری که مردم دارند، تعلق خاطرشون به نظام نسبت به سپاه بسیار خالص تر و از منظر خودشون مقدس تره. دیدگاه ارتش نسبت به حفظ نظام، فرا مذهبی و بلکه ملی هستش. بدین معنی که ارتش نظام رو نه از باب اینکه جمهوری اسلامی ممکنه نابود بشه، حفظ میکنه. بلکه هدف ارتش از حفظ نظام، جلوگیری از چندپاره شدن کشوره.

اگر تمایل دارید میتونم توضیح بدم که چرا انقلاب جغرافیای کشور ایران رو چند دسته و چندپاره میکنه.

1 ❤️

3613
2018-07-22 13:21:41 +0430 +0430
mahsaamm

فقط مولا سید علی

0 ❤️

3616
2018-07-22 20:24:55 +0430 +0430
Asghariz

Lancent و بعدش shadow69

آقا یا خانم Lancent، قبلش باید بگم که ببخشید توضیحم در خصوص سوالتون یکم طولانی میشه.

در صورتی که تظاهرات سراسری در ایران شکل بگیره و تبدیل به اغتشاش بشه، مردم ایران به دو دسته تقسیم میشن. عده ای معتقدند که صرفا ساختار حکومت باید تغییر کنه. اما عده ای به کل نتنها ساختار حکومتی رو قبول ندارند، بلکه با کشور ایران مشکل دارند و علی رغم اینکه تو خاک جغرافیایی ایران زندگی میکنند، اما خودشون رو شاید بیش از یک قرن هست که عضوی از این خاک نمیدونند و معتقدند به اجبار در این قفس زندانی شدند. اغلب استانهای مرزی ایران، شامل دسته دوم میشن و در کل قبایلی چون کرد و ترک و عرب و بلوچ یا دوست دارند به کشورهای مجاور بپیوندند و عضوی از اونها بشند، و یا دوست دارند استقلال داشته باشند. این قبایل از زمان رضاخان تحت فشار بودند و هنوز هم که هنوزه، به انحای مختلف بهشون ظلم میشه و یا حداقل حکومت عدالت رو در قبال این قبایل رعایت نمیکنه. در نتیجه منجر به این شده که تفکر پان ترکیسم بین ترک ها روز به روز بیشتر ریشه بدوونه، تنفر کردها خصوصا بعد از زلزله کرمانشاه از ایرانی ها و به خصوص حکومت بیشتر بشه و دوست دارند به آمال صدساله خودشون که تشکیل یک کشور مستقل به نام کردستان که شامل کردهای ترکیه و عراق و ایران هست دست یابند، اعراب جنوب غرب که در طول ۴۰ سال اخیر، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس رو میبینند که در حال پیشرفت هستند و خودشون روز به روز بر مشکلات و بدبختی هاشون اضافه میشه، از اینکه در حوضه جغرافیایی ایران زندگی میکنند، سرخورده تر میشند و احساس میکنند با منابع خدادادی که در کنارشون هست، میتونند کشور مستقلی تشکیل بدند و خودشون، خودشون رو اداره کنند. بلوچ ها هم علی رغم تبلیغات گسترده ای که در خصوص اتحاد شیعه و سنّی در کشور میشه، بدلیل تعصّبات مذهبیشون، دلِ خوشی از یک حکومت شیعی ندارند و متاسفانه فقر گسترده در این استان، بیکاری شدید و عدم بهداشت، به نارضایتی اونها دامن زده و طبیعیه که در زمان اغتشاش، مرزهاشون رو برای ورود تروریست های غربی باز کنند تا بیان و آشوب و خونریزی رو هرچه بیشتر تشدید کنند.

مجموعه این عوامل، آسیب های قابل پیش بینی و محتملی هست که در زمان اعتراضات سراسری و اغتشاش رخ میده و عملا بخش هایی از کشور از دست حکومت مرکزی خارج میشه. از طرفی ارتش در نواحی ذکر شده، انواع نیروها و ادوات سنگین زمینی و هوایی و دریایی و در کل ساختارهای نظامی گسترده داره که به هیچ وجه دوست نداره اونها رو از دست بده.

لذا اگر بخوام حرفم رو خلاصه کنم، سه مورد رو میتونم خدمتتون بگم:

اول: ارتش پیش از هر چیز به حفظ محدوده جغرافیایی کشور، تحت هر شرایطی فکر میکنه.

دوم: اگر لازم باشه ارتش بین حفظ محدوده جغرافیایی و جلوگیری از کشتار مردم توسط سپاه یکی رو انتخاب کنه، مطمئنا گزینه اول رو انتخاب میکنه و حتی اگه پاش بیافته، پا به پای سپاه جلوی مردم معترض می ایسته.

سوم: ساختار حکومتی در طول ۴۰ سال، به حدی هوشمندانه چیده شده که نه سپاه توان نابودی ارتش رو داره و نه ارتش توان نابودی سپاه. لذا در زمان اعتراضات سراسری، هماهنگی این دو نیروی قدرتمند و عظیم، بیشتر هم میشه. (اگر چه اهداف این دو نیرو برای مقابله با مردم یکی نیست. ارتش مهم ترین دغدغه اش حفظ خاک جغرافیایی ایران و سپاه مهم ترین دغدغه اش حفظ جمهوری اسلامی ایرانه).

یک جواب کوتاه هم به آقا یا خانم shadow69 میخوام بدم که امیدوارم بنده رو با الفاظشون مورد لطف و مرحمت قرار ندند. چون صرفا به تفکر ایشون نقد دارم.

شاید هیچ کشوری به اندازه ایران، پادشاهی مشروطه(یا به قول شما شاهنشاهی پارلمانی) نداشته. اتفاقا بنده هم علی رغم اونچیزی که عقلم میگه، میل درونیم اینه که کشوری با پادشاهی مشروطه داشته باشیم و بر خلاف نظر جمع، اگر جنبش مشروطه ایران درست شکل میگرفت، ما میتونستیم جزو خوشبخت ترین و پیشروترین مردمان جهان مثل کشورهایی که الان پادشاهی مشروطه دارند، زندگی کنیم. حتی معتقدم محمدرضا شاه میتونست سال ۵۵ که اوج انقلاب دیگه داشت شکل میگرفت، میتونست پارلمان تشکیل بده، خودش پا به عرصه انتخابات بذاره و خیلی قانونی یک پادشاهی مشروطه نوپا تشکیل بده و مطمئنا مردم ازش حمایت میکردند و اصلا انقلابی هم شکل نمیگرفت. اما قبول کنید که بعد از انقلاب، نظام پادشاهی که هشت هزارسال در ذهن و تفکر مردم ریشه کرده بود، خشکید و بجاش یک حکومت جمهوری تمام ریاستی اومد که متاسفانه در داخل این حکومت جمهوری، یک پادشاهی مطلقه بنام ولی فقیه هم شکل گرفت که عملا میتونیم اسمشو بذاریم حکومت شتر گاو پلنگ که دلیل شتر گاو پلنگ بودنش حالا بماند. حرفم اینجاست که کلا این مردم، بازگشت به یک نظام که در اون اسم “پادشاهی” باشه رو به هیچ وجه قبول نمی کنند. حالا چه میخواد این پادشاهی از نوع مشروطه باشه و چه میخواد از نوع مطلقه. دلیلشم کاملا پرواضحه: ۴۰ ساله که داریم از پادشاهی ای میکشیم که خودمون آوردیم سر قدرت. لذا شدیم مثل مارگزیده ای که از ریسمون سیاه و سفید میترسه. حالا این ریسمون میتونه نوه رضاخان باشه یا مجتبی خامنه ای و یا هرکسی که قصد به دوش کشیدن اسم پادشاهی روی شونه های خودش رو داره.

موید باشید

1 ❤️

3621
2018-07-23 00:04:34 +0430 +0430
Asghariz

Lancent
مقایسه ایران با سوریه، به نظر من مقایسه درستی نیست. اطلاعات و خصوصا اطلاعات سپاه بسیار بسیار قوی عمل میکنه و شاید بالای ۸۰ درصد امنیتی که از منظر دفع حملات تروریستی در کشور وجود داره، بخاطر قدرت اطلاعاتی کشوره. لذا تقریبا هر گروهی که بخواد در کشور شکل بگیره و علیه کشور قد علم کنه، سریعا توسط سپاه در نطفه خفه میشه.

0 ❤️

3638
2018-07-23 19:04:28 +0430 +0430
NA
NA

من هم با یکی از بچه ها که گفته بود طرز بیان سوال یا بهتر بگم طرز بیان گزینه ها درست نیست موافقم.
جا داشت بیشتر روی گزینه ها فکر میشد.
درسته که من به شخصه خواهان سلطنت پارلمانی هستم ولی در غالب یک انتخابات آزاد باید باشه تا در صورت کسب آراء حداکثر مردم این نوع نظام انتخاب بشه.

0 ❤️

3639
2018-07-23 19:10:46 +0430 +0430
NA
NA

در ضمن در جواب دوستی که گفته بود موسوی کوچکترین جنایتی نکرده باید بگم که موسوی اگر اندک شرف و مردانگی در وجودش بود زمانیکه امثال نداآقاسلطان و …که به خاطر صیانت از آراء موسوی به خیابونها ریختن و جونشونو از دست دادن ، یک بیانیه ی خشک و خالی در حمایت از کشته شدگان میداد.
موسوی هیچ اعتراضی نکرد چرا که اصلاح طلبای استمرار طلب اگر گوشت نظام رو بخورن استخونش رو دور نمیریزن.
مرگ بر علی خامنه ای
مرگ ب اصلاحطلبان
مرگ بر اصولگرایان
مرگ بر جمهوری آخوندیه به ظاهر اسلامی
درود بر ایران آزاد

2 ❤️

3732
2018-07-30 18:25:06 +0430 +0430
Diplomat_pv

فقط خاتمی

0 ❤️

3743
2018-07-31 12:33:56 +0430 +0430
Danialoviç

به نظر من همه ي اين گزينه ها تا حدودي غير ممكنن…
اولا كه اين نظام به اين راحتيا عوض بشو نيست چون خيلي بيشتر از چيزي كه من و شما فكر ميكنيم اينا رگ و ريشه دارن…

دومأ بر فرض محال اگر روزي معجزه اي شد و برچيده شدن، صد در صد اول هرج و مرج شديدي بين قوميت ها ايجاد خواهد شد و هركس براي خودش اعلان استقلال خواهد كرد…

قوي ترين احتمال تجزيه شدن ايران و تقسيم شدنش به آذربايجان…كردستان…لرستان… و بقيه ِ-ِستان ها خواهد بود … همون چيزي كه براي روسيه اتفاق افتاد… :(

شايد روزي همه چي گل و بلبل بشه ولي به طور حتم سن من و شما قد نميده به ديدن روز هاي روشن… در نهايت نسل ما تباه خواهد شد چون يك تغيير به اين بزرگي قطعا زمان خيلي زيادي خواهد گرفت …

1 ❤️

3804
2018-08-09 10:23:23 +0430 +0430
PAYAMBARAN

هیچکدوم . شما دارین میپرسین از بین گند و کثافت کدومو انتخاب می کنیم ؟؟
من دیگه به هیچ کس اعتماد ندارم .

1 ❤️

3954
2018-08-25 14:14:27 +0430 +0430
NA
NA

تنهاراه رهایی پیوستن به کمپین بازگشت شاهزاده به سوی انتخابات آزاد

0 ❤️

4107
2018-09-09 09:44:44 +0430 +0430
OmidCyrus

نظام پادشاهی پارلمانی به ?پادشاهی رضا پهلوی? با اتکا به دولتی سکولار دموکرات که شخص پادشاه در اداره امور کشور دخالت نکند و تنها نشان تمدن و هویت زیر پرچم ،سہ
رنگ شیر خورشید نشان…

0 ❤️

5704
2019-02-26 17:32:01 +0330 +0330
Kan_Kani

منم اعتقاد دارم نمایندگان برگزیده در انتخابات آراد در کنار هم باشند و مردم به معتمد خود رای بدن و در بعد رای به اینکه جمهوری سکولار دموکراتیک فدرال یا سلطنت مشروطه میخوان بدن

0 ❤️