در مورد وجود داشتن شر و ادیان : خدا

  • نمیتواند شر را رفع کند! (وجود دارد اما ناتوان است) (5 %)
  • 10/168
  • اهمیتی نمیدهد! (وجود دارد اما ظالم و شر است) (7 %)
  • 12/168
  • وجود ندارد! (74 %)
  • 125/168
  • چون نمیدانم ؛ حکمت الهی است ! (ندانم گرایی دینی) (30 %)
  • 52/168
مجموع آرا (168) رای دهید
توسط: DarkWeb
2018-06-24 11:07:36 +0430 +0430



برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید


3249
2018-06-24 11:28:35 +0430 +0430
DarkWeb

Hardwood:
دلایلت چیه؟

اگر منظورت یه خدای خیالی غیر از خدای ادیانه!
و یه نوع خدای کلی ، اگه وجود داشته باشه باید بپذیری که اون اجازه داده ادیان و خداشون به وجود بیاد!

و اینکه بنظرت اگر چیزی کامل باشه ، چیز بیشتری نیاز داره؟
حتی اگر تواناییش رو داشته باشه؟

معقول و منطقی نیست!

یعنی چی شر وجود نداره!

منظورت اینکه به هم به طبیعی بودن معتقدی هم خدا رو انکار نمیکنی؟!

0 ❤️

3250
2018-06-24 11:44:31 +0430 +0430
Gomnawm

بستگی داره ما چه نگاهی داشته باشیم … شر در واقع همان نبود خیر است یعنی ما از هرچیزی که نفع میبریم میگوییم خیر است و هرچیز ضرری به ما برساند میگوییم شر است. این تنها دیدگاه محدود انسان است که افعالی را شر مینامد . شر وجود دارد و 2 نوع است : 1. اخلاقی 2. طبیعی
وجود شر فواید زیادی هم دارد

1 ❤️

3251
2018-06-24 12:12:34 +0430 +0430
اسکلت حشری

اینجوری که امت خداباور رو کیش و مات کردی رف!

نتیجه1: خدا توانا نیس
نتیجه2: خدا نیک نیس
نتیجه3: خدایی در کار نیس
نتیجه4: خدا دیوانه‌ست!

توضیحی در رابطه با گزینه‌ی چارم:
با درنظر گرفتن برخی عوامل فاجعه‌آمیز «شر» در جهان، هیچ دلیلی جز مرض سادیسم یا دیوانگی نمیتواند پشت تصمیم خداوندگار برای پدیدآوردن «زجر» توسط خودش و سپس جبران آن (حالا به هر طریقی) باشد.

به قول یه بزرگی: تنها عذر موجه خدا این است که وجود نداشته باشد.

به قول یه بزرگ دیگه: من نمیدانم خدا وجود دارد یا نه اما برای آبروی خودش هم که شده بهتر است که وجود نداشته باشد.

3 ❤️

3252
2018-06-24 12:37:25 +0430 +0430
DarkWeb

Gomnawm:

قبول دارم!

صد البته که انسانی است ، مثل نیاز به وجود خیالی ای مثل خدا!

وگرنه یک موجود کامل ، نه می آفریند ، نه نیاز دارد بیافریند!

این انسان است که خیال میکند !
و کار را به خوب و بد تقسیم میکند چرا که کار خوب هم احساس خوب و هم منفعت دارد!

یک چیز کامل (که عده ای آن را خدا میدانند)
کامل است ، خیال نمیکند که انسانی را بسازد! چون میداند!

این تصور انسانی است که خدایش را یک موجود ناتوان فرض کرده که ما را از سر قدرت ساخته! نیاز دارد به پرستش و ایمان و کار نیک تا به بهشت رود! و اینکه تصور میکند خدا نمیدانسته و آفریده ، چرا که برای بهشت باید جهنمی وجود داشته باشد تا معنا پیدا کند!
فلذا اختیار و عقل و کامل بودن و تسلط خدا همه با هم تناقض پیدا میکند!

1 ❤️

3253
2018-06-24 12:49:16 +0430 +0430
DarkWeb

اسکلت حشری :

هدف این بود که با این سوال تفکراتشون رو به چالش بکشم

و ببینم چقدر دقت میکنند و چقدر تفکر!

لایک به بقیه کامنتت (ok) عالی بود (rose)

پیشنهاد میکنم خداباوران این کلیپ رو ببینند :

اگر خدا مامور آتش نشانی بود

0 ❤️

3254
2018-06-24 13:37:55 +0430 +0430
m_mhjo

دقیقا عین ساز و کارهای ترمودینامیکی، سرما وجود نداره بلکه نبود گرما رو اسمشو گذاشتن سرا اینم هیمنه شر وجود نداره بلکه نبود نیکی رو میگن شر. در مورد خدا هم خودم رو در حدی نمیبینم که بخوام نظر بدم

0 ❤️

3255
2018-06-24 14:31:37 +0430 +0430
MahanMahbod.11

بالاخره هر جوری فکر کنیم به خدا ختم میشه . …

0 ❤️

3256
2018-06-24 16:21:50 +0430 +0430
DarkWeb

m_mhjo :

پاسخت سطحی و غیر منطقی ای بود! و ربطی به وجود شر نداشت! چرا که اینجا مسئله یک اعتقاد به چیزی خیالی به اسم خداست ، نه ترمودینامیک که علمیه!

همون مثال خودت رو به خودت تحویل میدم :

شر وجود داره ، چون خدایی وجود نداره!

  • و وقتی شر جایی باشه و نیکی نباشه ، شر معنا نخواهد داشت ، چون چیزی به اسم نیک وجود ندارد !

اما وقتی نیکی باشد و بدانند شر چیست و نشود رفعش کرد و بتوانند یا نخواهند ، وضعیت فرق میکند!

در مورد خدات هم برمیگردیم به سه حالت بالا !

0 ❤️

3257
2018-06-24 16:24:15 +0430 +0430
DarkWeb

MahanMahbod.11:

آفرین ، پس شما که خداباوری قبول داری همه چیز به خدا ختم میشود؟

اوکی ، خدا ← شیطان ← شر

حالا از آخر برو اول!

1 ❤️

3261
2018-06-24 20:24:18 +0430 +0430
m_mhjo

Darkweb :

نظر دادم حالا چرا میزنی :)

0 ❤️

3262
2018-06-24 21:30:53 +0430 +0430
NA
NA

این گزینه ها مشگل دارند و کاملا باهدف طراحی شده اند.

0 ❤️

3263
2018-06-24 21:55:38 +0430 +0430
king.artoor

لطفا یکی ب زبان ساده معنی شر رو واسه منه بیسوادم توضیح بده ممنون میشم واقعا

0 ❤️

3265
2018-06-24 22:52:25 +0430 +0430
Deadlover4

مرشد…

بله،دقیقا هدفمنده!دقیقا هم هر کسی که دوزار شعور داشته باشه و درست رو این گزینه ها فکر کنه یکم ادم بهتری میشه!ولی خب اگه بهت برمیخوره تو هم پیشنهادات جذابتو بگو تا طبق معمول با دلیل و استدلال کیرت کنیم!یعنی خاک بورکینافاسو تو سر خدایی که ادمای عن،دو رو و پستی امثال تو و اون مرتیکه پونصد اکانتی (مرد شب ۳۲) و… وکیل مدافعش باشن!

حاژ مصطفی شرمنده اخلاق ورزشیت عزیز،این مرتیکه امشب زیاد گه خورده،کلا رفته رو اعصابم،ببخشید که اینجا جوابشو میدم…

0 ❤️

3266
2018-06-25 05:31:24 +0430 +0430
DarkWeb

king.artoor :
هر چیزی که نیک (خوب) نباشد ، شر (بد) است!

ساده ، مفید ، مختصر!

حالا چیز خوب و بد از دیدگاه هر انسانی فرق داره
و برای بعضی ها اصلا وجود نداره

0 ❤️

3267
2018-06-25 05:34:51 +0430 +0430
DarkWeb

king.artoor :

بدون شک!
هدف تفکر و تعقل است!

ما مثل بعضی ها دروغگو و ریا کار نیستیم :)

0 ❤️

3268
2018-06-25 06:02:00 +0430 +0430
DarkWeb

Hardwood:

من الان متوجه نشدم ، اگه داری میگی ادیان درست بودند؟
و پیامبر ها حقیقی؟ و این معتقدین الان چیزی از خدا نمیدونند چون نمیتونند درکش کنند؟!

پس اگر به خدا معتقدی با توجه به متن ات ، قطعا شما هم یجور خیال پردازی داری و از خدا یه چیز دیگه ساختی تو ذهنت! که باورت هم اینه که اصلا نمیشه خدا رو شناخت و درکش کرد فقط باید بهش اعتقاد داشت!

پس باید یه سری واقعیت ها رو ببینی :
۱- بقول قرآنی که بهش استناد کردی ، ۱۲۴۰۰۰ تا پیامبر اومده ، باور کن خیلی احمقانه است ، یه موجود کامل باشی ، وقتی چیزی نیاز نداری خلق کنی ، و چیزی که خلق کنی اصلا ماهیتت رو نشناسه و تازه بهش التماس کنی ایمان بیاره که نره جهنم ، ولی در هر صورت باید عده ای برن جهنم ، چرا که در غیر این صورت بهشت معنا نداشت و کار بدی نبود!

۲- تو باور داری خدایی هست اما این خدایی که بقیه بهش ایمان دارند نیست و یه چیزی فراتره اما نمیشه شناخت و درکش کرد به طور کامل و بقیه معتقدین مثل احمق ها فقط برای نیازشون میخوانش!

میشه بفرمایید خدای شما دقیقا چه کاری انجام میده؟
و چطور فهمیدی وجود داره؟

و اینکه دوباره ارجاعت میدم به همون کارای خدا : وجود انسان ناقص الخلقه ، وجود داشتن شر که باعث قتل و غارت و فساد و بدبختی شده ،وجود انسان در همچین دنیای کثیف و ظالمانه!

خدای شما اینقدر ناتوان بوده که بعد از خلقت نیاز داشته برای هدایت به حقیقت و درستی ، پیامبر بفرسته؟
و جالب اینجاست که نمیتونه موجوداتش رو کنترل کنه و کتاب و پیامبر و … فرستاده که تازه با خودش آشنا بشن موجوداتش ، و یه موجود به اسم شیطان ازش سرپیچی میکنه ، این خدای قادر و مسلطه؟ و اینقدر اوضاع از کنترل خارج میشه که مجبور میشه وعده جهنم و عذاب دردناک بده؟

خنده داره!

این چه خداییه که شما بهش باور داری ؟

  • یه مثال کوچک میزنم تا بفهمی به چه خدایی اعتقاد داری!

اگه خدای خیالی شما وجود داره ، پس باید اجازه ورود شر رو بده ، وگرنه وجودیت نخواهد داشت و همه چیز نیک است!

اوکی ، مطلق وجود نداره از نظر شما!
پس چگونه به خدا ایمان داری؟ قادر مطلق! بخشنده مطلق!
وجودیتش هم مطلقه از نظر شما!

پر از تناقضه!

0 ❤️

3269
2018-06-25 06:11:34 +0430 +0430
DarkWeb

Deadlover4:

ریلکس باش برادر!
اعصابتو به هم نریز سر این چیزا ، افرادی که قدرت و سواد درک کردن ، و تشخیص درست و غلط رو از هم دارند

و کلا اهل تعقل و تفکر و انسانیت باشند!

می فهمند چه منطقی تر صحبت میکنه!

فلذا تو این مسائل خود تخریبی نکن از طریق ذهنت!

آروم حرفتو بزن

کسی هم توهین کرد ، تعصب داشت یا …

شخصیت و اعتقادات خودشو نشون میده و همه میشناسنش!

1 ❤️

3270
2018-06-25 06:12:55 +0430 +0430
DarkWeb

فکر میکردم که عده زیادی در نظرسنجی شرکت نکنند!

خدا برای خداباوران در همین حد است و منفعت بیشتری ندارد!

یا افکار و عقاید و ترس و شک ، یا خود برتر بینی و احترام نگذاشتن به سایر عقاید و …

تاثیر زیادی در این موارد دارد!

1 ❤️

3272
2018-06-25 10:32:41 +0430 +0430
DarkWeb

Hardwood:

من آرومم ، منتها وقتی در این موارد صحبت میکنم جدی هستم ، برای همین فکر میکنی حالت خشنمه :دی

منم که نوشتم ، متوجه نشدم تو به خدا اعتقاد داری یا نه ، متنت هم چون پیوسته است گنگ شده یکم!

  • اونایی که سرشون به تنشون می ارزه؟ ناموسا؟
    پیامبر ها رو محترم میدونی؟ اصلا پیامبر محترم ، میدونی چقدر آدم بخاطر عقایدی که اونا به وجود آوردن کشته شدن؟ (البته اگر منظورت پیامبر ها بود)

  • آهان پس از این دیدگاه نگاه میکنی ، خب خدا از این دیدگاه به مفهوم کلیه و کل وجودیت!
    خب حالا چه ربطی به مبحثی که گفتم داره؟
    چون در این صورت به معنی ایمان داشتن به خدا و وجود داشتنش نیست ، بلکه یه چیزی رو اسمشو گذاشتیم خدا!
    که شبیه خدای ادیان نیست!
    این یه نوع بی طرفیه ، وصف خدا یعنی کلیت از نظر این دیدگاه و دیگر هیچ

  • قبول ندارم این دیدگاهتو ، و صد البته صرفا اگر همه از این دیدگاه میدیدنش الان خیلی از مشکلات رو نداشتیم ، مثل اینکه تو میگی محمد بزرگوار و والا بود ، تا اینجا مشکلی نداریم! — مشکل از اینجا شروع میشه که یه کتابی به اسم محمد و یه شیوه و رفتار هایی به اسم اون تبدیل به دین میشه ، و خرافات و جهل و آدم کشی و کارای بیهوده مثل عبادات و … رو ترویج میده! اینجا برای من محمد تبدیل به چیز پست و مروج خرافات میشه!

تا دلت بخواد نقد بر خودش و کتابش هست ، مثلا برو سایت زندیق درباره اش بخون ، حالا یا سر عقیده ات میمونی یا نه!

  • ۱- آره بر اساس روایاته اما ۲۵ تاشون رو تو قرآن اسمشون رو آورده ، که البته حرف من سر تعداد نیست ، چرا که اگر یک نفر هم اومده باشه زیاده (توضیحاتشو قبلا دادم)

۲- کوبیدن کار معتقدینه عزیزم ، من نمیکوبم ، نقد میکنم ، کوبیدن یعنی اینکه نه فقط حرف من درسته مثل مسلمین ، اما من آتئیست بدنبال تفکر و بحث های منطقی ام ، کسی جوابی میده ، منم جواب میدم ، حالا جوابی بود ادامه میده نبودم بحث تموم میشه! من دینی ندارم که بگم آره ۱۰۰٪ حرف من درسته ، بلکه با بی دینی تو این مسیرم که بگم مطمئنی ۱۰۰٪ درسته؟ ، فلذا به دنبال تایید نیستم ، بلکه بدنبال حقیقتم

۳- موفق باشی (rose)

0 ❤️

3276
2018-06-25 13:18:20 +0430 +0430
NA
NA

نمیشه وجود خدا رو انکار کرد جامعه علمی هم به وجود خدا اعتقاد داره این چرت و پرتا چیه میزارید

0 ❤️

3277
2018-06-25 17:37:24 +0430 +0430
Tak_taz

نظرات خیلی جالب هستن آدم خندش میگیره،دنیا کلا براساس زوجیت خلق شده(خلق؟پس یعنی توسط چیزی ساخته شدیم و موجودات هدفمندی هستیم)مثل مثبت و منفی،سیاه و سفید،زن و مرد و در اخر هم خیر و شر
دوستان توجه کنید که شر حالت های مختلفی داره باید به معنی اصطلاحی و لغوی توجه کرد،دو معنی میشه براش گفت یکی که وقتی یک رفتار بدی از موجودی سر میزنه مثلا انسان میگن که طرف شر هست ولی معنی دوم در رابطه با شیاطین هستش که وجودشون باعث برهم زدن تعادل در دنیا میشه
در رابطه با وجود خدا جامعه علمی طبق گفته بعضی از دوستان یک تعریف فیزیکی گفتن که دقیقا میشه همون تعریف دینی از خدا…بجز اونم کسایی که میگن خدایی وجود نداره و ما یهویی خلق شدیم حرفشون مثل این میمونه
که شب بخوابیم و صبح بیدار بشیم ببینیم روبروی خونه ما یک برج ساختن،که مسلما امکان نداره
میشه گفت این برج همینطوری ساخته شده؟نه
یا مثلا مثل این میمونه که بگی کارگر اجر رو میندازه رو ساختمون و اجر خودش جاشو پیدا میکنه و نظم میگیره
بازم تو این مثال یکی اجر رو میندازه
اونوقت یعنی این جهان هستی تا جایی که تونستن بفهمن 23.7 میلیارد سال نوری اندازش هست و طبق مهندسی دقیق و ریاضیات خاصی ساخته شده بی هدفه؟هدف هست ولی درک انسان به حدی نیستش که بیاد این هدف رو بطور کامل بفهمه…
در مورد چیستی خدا هم که نمیشه حرف زد چرا؟چون خداوند نامحدوده یعنی اندازه نداره …ولی انسان موجود محدودی هستش
پس مسلما یک موجود محدود نمیتونه چیز نامحدودی رو تو خودش جا بده
سعی کنین سر اینطور بحث ها زیاد فکرنکنین چون اولا باعث میشه سست بشید از دین،درسته الان منم سایت شهوانی هستم شما هم هستید ولی مسلما دین و ایمان حالیمون میشه

0 ❤️

3278
2018-06-25 17:43:09 +0430 +0430
Tak_taz

در رابطه با وجود پیامبران یا امام معصوم هم میشه اینطور گفت که در همه حالت ها استثناء وجود داره
همونطورم که میبینید برای مثال طرف میره 20 سال تو کوه تمرین مدیتیشن میکنه مثلا یه قدرتی بدست میاره که این قدرت میگن علوم غریبه
حالا ممکن نیست یکی مثلا 4 هزار سال پیش بنام محمد که هم کردار پاکی داشته هم ادم خوبی بوده بتونه این قدرت هارو بدست بیاره؟ درسته حضرت محمد مرتاز نبوده ولی همیشه تنها راه واس استثنایی شدن،تمارین سخت نیستش
الانم که میبینید تکامل وجود داره ولی نه تکاملی که داروین تعریفش رو کرده
مثلا دقت کنید که دهه نودی ها چقدر باهوش هستن…خب مسلما انسان رفته رفته علمش بیشتر میشه
حالا اشخاص خاصی بودن که از اول وجود ادم تا الان خاص بودن

0 ❤️

3279
2018-06-25 23:17:10 +0430 +0430
mahsamioo

مگه میشه شب و تاریکی و سیاهی و غم و… وجود نداشته باشه؟ هر چیزی توی این دنیا متضاد و جفتی داره و این ما هستیم که با عملمون مقدار خیر و شر زندگیمون رو تایین میکنیم و باعثش میشیم و به هر حال این تضاد توی همه ابعاد زندگی هست

0 ❤️

3280
2018-06-25 23:18:38 +0430 +0430
mahsamioo

کسی که شناختی از خدا نداشته باشه نتیجش میشه طرز تفکر سازنده این نظر سنجی

0 ❤️

3281
2018-06-26 10:13:49 +0430 +0430
Ζεύς

کاشکی یه نظر سنجی این جوری بزنید که: آیا به خدا اعتقاد دارید؟ 1.بله 2.نه (میتونه یه گزینه سومی هم مثل نمیدانم برای آگنوستیک ها باشه)

0 ❤️

3282
2018-06-26 13:32:06 +0430 +0430
DarkWeb

AriKaAriKaTo :
اینم یه نوع طرز تفکره!
من صرفا برای یک زندگی بهتر دارم تو این زمینه فعالیت میکنم

وگرنه به شخصه برای خودمم مهم نیست هست و نیستش!

اونایی که قبول دارن هست یه جوری رفتار میکنن انگار نیست!

و بی دینی و بی خدایی من دلیلی برای بی اخلاق شدن یا از دید مذهبی ها ، کار بد نیست!

زندگی میکنم ، با عقایدم باعث آزار کسی نمیشم

0 ❤️

3283
2018-06-26 13:35:50 +0430 +0430
DarkWeb

raha_22marouf :

دقیقا کدوم جامعه علمی؟
مثلا اگر خدای اسلام وجود داشت مسلمین و مملکتشون چرا اینگونه است؟
این ها به خدا معتقدند و اینطوری زندگی میکنند!
و جامعه نه تنها آرمانی نشده ، بلکه به سوی سقوط پیش رفته!

واقعا جالبه!

تناقض بیش از حد!

0 ❤️

3284
2018-06-26 14:15:45 +0430 +0430
DarkWeb

Tak_taz:

بر اساس زوجیت!
میتونید در مورد موجوداتی که جفت ندارن تحقیق کنید !
واقعا مفید خواهد وقتی بفهمید موجودی بدون زوج تولید مثل میکنه و تکثیر میشه !

  • چون شما فکر میکنی برای هر وجودیتی یک علتی وجود داره ، پس خدا اثبات میشه ؟ چقدر منطقی آخه!
    پس به گزینه خدا شر است معتقدی و خودت نمیدانی!
    بقیه کامنت ها رو هم خوندی ، خندیدی و نفهمیدی :)

  • جانم؟ رفتار انسان و ارتباط به شیطان؟ میشه بفرمایید ، این شر و شیطانی که میفرمایید چطوری به وجود اومدن؟

  • تعریف فیزیکی چه کسی دقیقا؟ یعنی چون وجود داریم خدایی هست و این خود خداست؟ که میشه جفت مثال بالا ، هم بی فایده و هم شر است !

  • وجود خدا هم همینطوری به وجود اومده ، یجایی همه مومن بودن و خدا رو اطاعت میکردن ، یه شب زلزله میاد و همه میمیرن! همه تعجب میکنن و نمیدونن چرا؟
    و چون نمیدونن میگن حکمت خدا بوده!
    مشکل اینجاست که این طرز تفکر میگه ممکن نیست!
    و چون دلیلشو نمیدونن ، یک خدا به وجود میاد که اون دلیل باشه!
    دقیقا میشه گزینه چهارم این مثال های شما!
    چون امکانش رو صفر میدونم و غیر ممکنه ، پس ممکن نیست! دقیقا همین استدلال رو برای معجزه استفاده میکنن ملت خدا باور ، ۱- امکان نداره این فلج خوب بشه ، فردا که خوب شد ، واقعا غیر ممکنه ، چطور اتفاق افتاد؟ ۲- اوه این کار خداست بهش ایمان بیارید (یکی نیست فکر کنه شخص اصلا چرا فلج به دنیا اومده که خدا بخواد با درست کردنش خودنمایی کنه و خودشو اثبات کنه )

  • آفرین جهان اینقدر بزرگه بعد یکی دغدغه اش با پای چپ و راست رفتن تو‌ی توالته؟ یا اینکه با چه زاویه ای نماز بخونیم که خدا بگه آفرین این گله ، بعد همه اعتقاد دارن خدا باورن و دقیقا برعکس رفتاری رو انجام میدن که خداشون میخواد و تا بتونن از شیوه هایی استفاده میکنن که خدا رو فریب بدن بلکه به بهشت برسن ، واقعا این حد از پوچی و تناقض بی هدفی رو یکجا نمیشه دید (biggrin) ، ثانیا بازم تکرار میکنم اگر کسی بپذیره خدایی هست و بگه دنیا رو به وجود آورده و اینهمه شر وجود داره ، عملا داره خود فریبی میکنه ، چون درک نمیکنه که منطقی نیست و نوعی توهین به این نوع آفریننده است! :)

  • بازم تاکید کردی به گزینه آخر ، چون نمیدونیم ، چون نمیتونیم ، پس خدایی هست بهش ایمان بیارید ، اما درسته من ایمان آوردم ولی خوب تقصیر منه که تو سایتم و گناه میکنم !

واقعا دلیل خیلی از کسایی که به خدا باور دارن دقیقا همینه!
چرا ؟ چون نمیخوان خدا رو از دست بدن چون ممکنه منفعتی داشته باشه ، وگرنه کار خودشون رو میکنن و فقط معتقدن هست ، همین ، و چون دلیل خیلی از چیز ها رو نمیدونن معتقدند کار خداست!

چه نکته ی خوبی ، فکر نکنید که کافر میشید!
دمت گرم !

واقعا آدم از اینهمه منطق یکجا منهدم میشه

  • واو پس قبول دارید انسان ها مثل هم نیستند و سعی بر یکی کردن عقاید انسان ها دارید؟
    بعدم اینجا که ته تناقض برتر نبودن یک شخص نسبت به شخص دیگه است!
    بعد هم فکر کن خدات یکی رو فلج به دنیا آورده ، حالا محمد اومده میگه خدا رو باور کن میری بهشت اونجا سالمی ، بعد اون میپرسه چرا فلجم؟ میگه خواست خداست ، ایمان بیار !
    اصلا اینهمه امام و معصوم وجود داشتن ، اینکه هنوز چیزی درست نشده معلومه خدات یجای کارش میلنگه وگرنه مگه میشه ، مگه داریم ؟

واقعا دیگه بیشتر از این خودتون و خداتون و تفکرتون رو تحقیر نکنید !

1 ❤️

3285
2018-06-26 14:30:13 +0430 +0430
DarkWeb

mahsamioo :
چرا نشه؟ مگه خدایی که بهش باور داری قادر مطلق نیست؟
عجیبه که این خدای کامل شما تو مورد آفرینش دیگه کامل نیست و خلق میکنه !
در ضمن شما هم مثل اینکه همه چیز رو جفت میبینی و برای هر چیزی یه متضاد رو فرض میکنی ، در حالی که اگر مطالعه کنید خواهید فهمید همه چیز زوج نیست!

وضع وقتی بدتر میشه که به بهشت و جهنم هم معتقد باشی ، از نظر شما اینطوریه که مگه میشه همه چیز خوب باشه؟ پس بهشت و جهنم چی میگه ؟
خوب و بد مطلق؟

اگر یکم کامنت ها رو مطالعه میکردید متوجه میشدید چرا اینطوری فکر میکنیم و فکر میکردید!

من به دلیل اینکه شما خداباوران اینقدر رفتارتون آتئیستیه بی خدا شدم!

واقعا با اینهمه تناقض و تعصب بی جا روی اعتقادات ، مگه میشه قبول کرد خدایی هم هست؟

شما خودت اگر مسلمان باشی یا هر دینی از ادیان ابراهیمی ، الان ته جهنمی عزیز!

عقاید شما اینطوریه ، باور به چیزی ، انجام ندادن دستورات آن باور!

منکه بی خدام بدون اون خوبم ، بدون اون حق یک انسان دیگه رو نمیگیرم!

اما این رفتار در مورد خداباوران و تمام تعریفاتی که از خوبی و کار درست و خدایی دارن ، وجود نداره ، دقیقا برعکس اون هستند!

باور داشتن به یک سری اعتقاد و کار ها ، و کاری خلاف آن باور را انجام دادن!

اگر هم صرفا خدا رو قبول داری که دیگه حرفی ندارم!

1 ❤️

3286
2018-06-26 14:31:40 +0430 +0430
DarkWeb

Ζεύς :
نظر سنجی مد نظر شما هیچگونه چالشی نداره!
بعد هم جواب ها اینطوریه ، آره ، نه ، نمیدونم!
خب چه سودی داره؟

1 ❤️

3287
2018-06-26 20:32:42 +0430 +0430
sami_sh

دین… فقط یک کلک و فریب بی انتها است.

چرا خدا نمی تواند شیطان را شکست دهد؟!

به همان دلیلی که شخصیت کتاب کمیک دشمنان خود را شکست نمی دهد: دیگر داستانی باقی نمی ماند!

اگه خدا از شر شیطان خلاص شود - که می تواند، چون قادر و توانا است - دیگر ترس و دلیلی برای آمدن به کلیسا (و مکان های مقدس)وجود ندارد.

2 ❤️

3288
2018-06-26 20:55:27 +0430 +0430
DarkWeb

sami_sh:

عالی (ok)

1 ❤️

3289
2018-06-27 07:50:45 +0430 +0430
_EmiR_HaN

گزینه هات یه طرفه به قاضی رفته جوابی ندارم بدم

0 ❤️

3317
2018-06-28 22:44:31 +0430 +0430
mahsamioo

دارک وب جان من مسلمان به تعریفی که فکر میکنی نیستم و خدای من در عین این که قادر مطلق هست همه چیز رو هم کامل افریده. و من به علم فیزیک موجود در این دنیا بیشتر اعتقاد دارم تا این که بخوام همه چیز رو گردن خدا بندازم و از اون طلبکار باشم. خدا چیزی رو که باید میافریده خیلی وقت پیش افریده و بقیش دست ماست

0 ❤️

3318
2018-06-28 22:46:40 +0430 +0430
mahsamioo

و امیدوارم منظورم رو از علم فیزیک خوب و کامل فهمیده باشی و در غیر این صورت بری دنبالش و مقاله هایی در مورد رابطه فیزیک و اتفاقات دنیا بخونی

0 ❤️

3319
2018-06-29 03:28:40 +0430 +0430
farsang

من ب این که دنیا سر اغازی دارد و افریننده ای دارد اعتقاد دارم واصنم قبول ندارم که باید رو هوا وجود خداوند رو باور کرد کما این که این علم است که دارد پازل وجودییه خدا رو کامل میکنه…و این کشور های اسلامی فقط از روی مکاتبو و چن داستان ب دینی گره خوردن و هیچ وقت از نزدیک وجود خدارو لمس نکردن،شک ندارم…بیایم با تفکر وتعلق ببینیمو بیندیشیم…این که همه چیز رو بیهوده و با فلسفه ای وجود خدارو انکار کنیم…انگونه هست که کلا وجود این که( من هستم و جهانی هست) رو انکار کرده ام…ادیانها تا الان لیاقت ندارند رودی باشند که ب اقیانوس(عمق وجود خدا پی بردن)بریزند…نیاز به تعمییرات در بینش وسبکو سلوک درستی نیاز دارند…

0 ❤️

3320
2018-06-29 07:56:16 +0430 +0430
DarkWeb

mahsamioo:

عزیز جان ، یا شما مسلمانی ، یا مسلمان نیستی!
نمیشه گفت آره من این بخش از اسلامو قبول دارم اون بخش رو نه ، این کارو انجام میدم اون کار رو نه!

دین اینطوریه! بهت دستور و الگو داده میشه و باید بهش عمل کنی!

این تفکر اشتباه است عزیز!
خدا رو شما میگی کامله! و قادر مطلق!

اینکه زندگی دست انسانه با اون خدا در تناقضه ، چرا که بر اساس همون فیزیکی و قوانینی که باور داری ، اولا یک چیزی که کامل است هرگز به چیز بیشتری نیاز ندارد!

دوم اینکه اگر فکر کنیم این دنیا جزئی از اونه ، پس وجود ظلم ، و اتفاقات بد و ظالمانه همه طبق یک الگو انجام میشه چون اون بهش تسلط داره ، پس ظالمه ، که این با یک خدای کامل در تناقضه!

سوم اینکه فکر کنیم جهان و موجوداتش اختیاراتی از خود دارند با تسلط کامل خدا ، قادر بودنش و کامل بودنش در تناقضه ، چونکه قبل ، حال ، آینده رو باید بدونه!
فلذا این خدا ناقص میشود

پس با علم و منطق رد میشود

اتفاقا کسانی که فیزیک خوانده یا ریاضی دانند ، قطعا میدانند خدای ادیان خیلی سطحی و غیر منطقی است!

دلیلش هم مشخص است

سپاس از شما

0 ❤️

3321
2018-06-29 07:56:19 +0430 +0430
DarkWeb

mahsamioo:

عزیز جان ، یا شما مسلمانی ، یا مسلمان نیستی!
نمیشه گفت آره من این بخش از اسلامو قبول دارم اون بخش رو نه ، این کارو انجام میدم اون کار رو نه!

دین اینطوریه! بهت دستور و الگو داده میشه و باید بهش عمل کنی!

این تفکر اشتباه است عزیز!
خدا رو شما میگی کامله! و قادر مطلق!

اینکه زندگی دست انسانه با اون خدا در تناقضه ، چرا که بر اساس همون فیزیکی و قوانینی که باور داری ، اولا یک چیزی که کامل است هرگز به چیز بیشتری نیاز ندارد!

دوم اینکه اگر فکر کنیم این دنیا جزئی از اونه ، پس وجود ظلم ، و اتفاقات بد و ظالمانه همه طبق یک الگو انجام میشه چون اون بهش تسلط داره ، پس ظالمه ، که این با یک خدای کامل در تناقضه!

سوم اینکه فکر کنیم جهان و موجوداتش اختیاراتی از خود دارند با تسلط کامل خدا ، قادر بودنش و کامل بودنش در تناقضه ، چونکه قبل ، حال ، آینده رو باید بدونه!
فلذا این خدا ناقص میشود

پس با علم و منطق رد میشود

اتفاقا کسانی که فیزیک خوانده یا ریاضی دانند ، قطعا میدانند خدای ادیان خیلی سطحی و غیر منطقی است!

دلیلش هم مشخص است

سپاس از شما

0 ❤️

3322
2018-06-29 08:00:56 +0430 +0430
DarkWeb

farsang :

درود بر شما ، تفکر شما خیلی هم عالی و خوب و‌ مفیده

چون به کسی ضرر نمیرسونه!

مگر اینکه به عقاید بقیه تحمیل شود و حالت دین مانند بگیرد!

ما در این صورت مشکلی با هم نداریم و هیچ تناقضی نیست

حالا ما نظریه یا فرضیه ای رو مطرح میکنیم

که خدای ادیان رو قطعا انکار میکنه

که باعث بهبود زندگی ما میشه

چون خیلی از عقاید که باعث تعصب و خرافات و جهالت میشه رو از بین میبره

0 ❤️

3327
2018-06-29 14:48:53 +0430 +0430
xxpowerboyxx

تنها چیزی که مطمئنم وجود داره خود خداونده ****

0 ❤️

3331
2018-06-29 21:15:09 +0430 +0430
khargooshbazigoosh

آقا مصطفی نازنینم قبلا هم در این مورد بحث کردیم باهم. به نظرم گزینه هات محدود بودن نمیشد انتخاب کرد…

0 ❤️

3603
2018-07-21 17:00:10 +0430 +0430
develop_er

گزینه‌های نظرسنجی آدم رو یاد انتخابات ریاست جمهوری ج.ا می‌اندازه!

0 ❤️

4250
2018-10-02 08:25:15 +0330 +0330
NA
NA

سلام دوستان

خداوند قادر مطلق هست بدون شک
هر کسی به یک اندازه ای خدارو درک میکنه
فقط شجاع ترین روح ها به خداوند بزرگ می رسند
برای شناختن خدا اول باید خودت رو بشناسی اول باید راز کوچک خودت رو کشف کنی
برای شروع برای شناختن خودت از سکوت شروع کن ساکت باش و به هیچ چیز فکر نکن
نه گریه نه زاری و نه جنگیدن با شیطان و یارانش هیچ کدام تو رو به بالا ترین درجات نمی رسونه فقط تا یه جایی بالا میری
اینو اویز گوشت کن هر چیزی حکمت داره حتی وجود شیطان و این همه زشتی و جنایت
خداوند عشقه مطلق پس همیشه عاشق باش بی دلیل خوش باش
اینو بدون تو قدرت انتخاب و اختیار کامل داری هر کاری می تونی بکنی و هیچ کسی جلو دارت نیست چون تو جانشین خدا در زمین هستی فقط بدون هر کاری کنی تاوان داره خوبی خوبی میاره بدی بدی
هر موقع شک داری از خداوند کمک بخواه مطمئن باش تو رو راهنمایی می کنه با تو ارتباط برقرار می کنه از تریق باد صدای احشام و پرندگان از طریق یک کتاب یا کسی که داره حرفی رو می زنه یا…

همیشه بدون فکر های انسان به واقعیت تبدیل میشه پس فکرت رو کنترل کن و به چیزهای خوب فکر کن

خداوند قدرتمنده خداوند براش مهم نیست ما تا چه حد اگاهی داریم چون بقای نسل انسان براش مهمتره اگر اینطور نبود وضع دنیا اینطور نبود و مردم تا به این حد نادان نبودند

به هیچ چیز توهین نکن حتی به شیطان

خداوند فروتن و بخشنده هست تو اگر صورت خدا رو ببوسی اون خاک پاهاتو می بوسه خداوند رو دوست بدار و باهاش روراست باش حتی لحضه ای احساس کردن دریافت عشق از خداوند بی نظیره

تو قدرتمندی به قدرت خودت شک نکن تو قدرت اینو داری که شاه دنیا بشی بزرگترین فرمانده تاریخ بشی بزرگترین دانشمند بشی بزرگترین بازیگر بشی و … فقط اگر بخوای و ایمان داشته باشی تو جانشین خداوندی که خدا به خاطرت شیطان رو که 6000 سال بندگی خداوند رو کرد رو از خودش روند فقط به خاطر تو تو قدرتمندی از خداوند و کیهان هر چیزی بخوای بهت میده شک نکن تو می تونی روی اب راه بری می تونی طی الارض کنی می تونی مرده رو زنده کنی اگر ایمان داشته باشی و شک نکنی

تو می تونی خدارو فراموش کنی ولی خداوند هیچ وقت تورو فراموش نمی کنه حتی تو تاریک ترین لحظات زندگی هر گناهی که کرده باشی شک نکن عاقبت همه خوبه یکی در این زندگی به بهشت میره یکی باید ده تا زندگی دیگه هم بکنه تا حساباش پاک بشه و بتونه به درجه از قدرت روحی برسه تا اربابان کارما رو رد کنه و از چرخه تولد و مرگ خارج بشه خداوند همه رو دوست داره راحت باش خوش باش شک نکن

برای شروع کتابهای پال توئتچل و هارولد کلمپ رو بخون

0 ❤️