سلام یه سوال دینی

1395/02/09

لطفا در مورد رابطه بین محمد وعایشه 9ساله هر کی هر چی میدونه بنویسه.

1423 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2016-04-28 13:56:37 +0430 +0430

از آبت الله خمینی بپرس.
توی رساله توضیح المسایلش و هم در تحریرالوسیله کتاب نکاح مساله 12 خوووووب توضیح داده!

0 ❤️

2016-04-28 13:56:39 +0430 +0430

رفیق ملت اینجا دنبال کوس و کونن
تو دنبال چه

0 ❤️

2016-04-28 14:16:14 +0430 +0430

چی رو میخوایی بدونی؟ اگه میخوایی بدونی که واقعا اینطور بوده یا نه زندگی دو تن از پیروان پیامبر اسلام رو مطالعه کن. آخوند محمد محمدی ری شهری و آخوند مشکینی.
اولی دختر 9 ساله ی دومی رو خواستگاری کرده بود. جالبه که دومی هم قبول کرده بود و عقدش کردن ولی گفته بود که بابا این بچه ست حداقل دو سال دیگه هم بگذره بعد بیا ببرش. ببین پیامبر چه کثافتی بوده که اجازه نداده بود بزرگ شه و همون جور بچه رو برده بود.
https://fa.wikipedia.org/wiki/محمد_محمدی_ری‌شهری

0 ❤️

2016-04-28 17:18:20 +0430 +0430

عايشه ي 6 ساله و ازدواج با پيامبر

0 ❤️

2016-04-28 17:22:16 +0430 +0430

خدا به ذات کثیف خودتون گرفتارتون کنه
همین

0 ❤️

2016-04-28 18:15:34 +0430 +0430

سن عایشه هنگام عقد و بعد از اون عروسی اونقدر دچار تناقض و ابهامه که عملا نمیشه به درستی سن واقعیشو تشخیص داد فکر کنم این مطلبی که اینجا گذاشتم این ابهامو بیشتر نمایان کنه.

  1. بیشتر احادیثی که سن عایشه را هنگام ازدواج 9 سال گفته اند یا از طرف هشام بن عروه روایت شده است و یا از سوی راویان عراقی و شگفت اینکه اهل مدینه ؛ آنهایی که هشام بن عروه بیشتر از هفتاد سال نخست زندگی خویش را در میان شان گذارنده بود این مساله را روایت نکرده اند.
  2. امام بخاری در کتاب تفسیر خویش حدیثی را از عائشه نقل نموده که در آن می گوید:هنگام نزول آیه «بل الساعه موعدهم و الساعه ادهی و امر» که جز سوره قمر به حساب می آید، من جاریه ای بودم و در بازی می کردم.
    (فتح الباری، شرح صحیح البخاری، ج8، ص486)
    لفظ جاریه در زبان عرب به معنی دوشیزه آمده است.
    کتاب های تفسیر و حدیث می گویند که این آیه هشت سال قبل از هجرت پیامبر به مدینه نازل شده است. اگر سن عایشه را هنگام نزول این آیات اقلاً 10 سال فرض کنیم، سن ایشان هنگام ازدواج باید در حدود 20 بوده باشد.
  3. طبری می گوید که ابوبکر دارای چهار فرزند بود که همه آنها در دوره جاهلیت بدنیا آمده بود.(تاریخ طبری، ج4، ص50)
    اگر این سخن طبری درست باشد که عائشه قبل از بعثت پیامبر به دنیا آمده باشد، پس او به هیچ صورتی نمی تواند که هنگام ازدواج نه ساله بوده باشد.
    4)براساس روایت های معتبر تاریخی، «اسماء» خواهر بزرگ عائشه ده سال از او بزرگتر بوده است.
    (سیر اعلام النبلاء / ج2 / ص289 و البدایه و النهایه / ج8 / ص371)
    و کتابهای بسیار معتبر تاریخ گزارش می دهند که اسماء در سال هفتاد و سوم هجری به عمر صد سالگی بدرود حیات گفت.(البدایه و النهایه / ج8 / ص372)
    اگر اسما در سال هفتاد و سوم هجری صد ساله بوده باشد پس عمر او هنگام هجرت باید بیست و هفت یا بیست و هشت بوده باشد. بر اساس این روایت تاریخی اگر عمر اسماء در اثنای هجرت بیست و هفت و یا بیست وهشت بوده باشد، عائشه در آن زمان باید هفده ساله یا هجده ساله بوده باشد. اگر عائشه در سال اول یا دوم هجری ازدواج نموده باشند، باید عمر وی در اثنای ازدواج هیجده یا بیست بوده باشد.
  4. ابن هشام از اولین نگارندگان سیره پیامبر معتقد است که عائشه از نخستین پیامبران محمد(ص) و از کسانی که در سالهای نخست، ایمان آورده بودند، باشد.(السیره النبویه / ج1 / ص227 - 234)
    برای پذیرش دینی باید کودکی حداقل بتواند راه رود و حرف زدند. پس اگر عائشه در سال اول بعثت پیامبر سه ساله و یا پنج ساله بوده باشد، پس هنگام ازدواج باید حداقل 16 یا 18 ساله بوده باشد. ابن هشام می گوید که عایشه بعد از هیجده نفر ایمان آورده است(ابن هشام / ج1 / ص271) بر مبنای این سخن ابن هشام، سن عائشه هنگام ازدواج باید در حدود 16 تا 20 سال بوده باشد.
  5. عائشه قبل از خواستگاری پیامبر، نه تنها که نامزد مرد دیگری بود که حتی آماده ازدواج بوده است. این شخص«جبیربن مطعم» نام داشت.(طبقات الکبری / ابن سعد / ص529، الاصابه / ج4 / ص356)به این معنی که هشت سال قبل از هجرت، در آن زمانی که ابوبکر می خواست به حبشه هجرت نماید، نزد مطعم رفت و گفت که او می خواهد عائشه را از قید نامزدی فرزندش جبیر می باشد با فرزندش تزویج نماید، ولی مطعم به خاطر آنکه ابوبکر مسلمان شده بود، عقد نامزدی فرزندش را با عائشه فسخ نمود. از این روایت بر می آید که حتی هشت سال قبل از نامزدی عائشه با پیامبر آماده ازدواج بوده است.
    اگر فرض کنیم عائشه هنگام ازدواج با جبیر حداقل نه ساله بود و این ازدواج طبق روایات قبل از بعثت بود می توان نتیجه گرفت عائشه هنگام تزویج با پیامبر حداقل 17 یا 19 ساله و هنگام دخول 20یا22 ساله خواهد بود!!
0 ❤️

2016-04-28 18:27:13 +0430 +0430

نمی فهمم اینجا سایت سکسی یا سایت دینی یا سایت سیاسی؟
خب حیوونا گمشید برین بیرون کسشر از دین و سیاست بگین
میاییم اینجا حال کنیم بعد کسشرای شما رو باید ببینیم
اصلا سیاست این سایت همینه وگرنه اگه نبود اینجور تاپیک ها رو با توجه به درخواست زیاد عضوها حذف می کرد

0 ❤️

2016-04-28 19:09:30 +0430 +0430
نقل از: charlatan1375 سن عایشه هنگام عقد و بعد از اون عروسی اونقدر دچار تناقض و ابهامه که عملا نمیشه به درستی سن واقعیشو تشخیص داد فکر کنم این مطلبی که اینجا گذاشتم این ابهامو بیشتر نمایان کنه. 1) بیشتر احادیثی که سن عایشه را هنگام ازدواج 9 سال گفته اند یا از طرف هشام بن عروه روایت شده است و یا از سوی راویان عراقی و شگفت اینکه اهل مدینه ؛ آنهایی که هشام بن عروه بیشتر از هفتاد سال نخست زندگی خویش را در میان شان گذارنده بود این مساله را روایت نکرده اند. 2) امام بخاری در کتاب تفسیر خویش حدیثی را از عائشه نقل نموده که در آن می گوید:هنگام نزول آیه «بل الساعه موعدهم و الساعه ادهی و امر» که جز سوره قمر به حساب می آید، من جاریه ای بودم و در بازی می کردم. (فتح الباری، شرح صحیح البخاری، ج8، ص486) لفظ جاریه در زبان عرب به معنی دوشیزه آمده است. کتاب های تفسیر و حدیث می گویند که این آیه هشت سال قبل از هجرت پیامبر به مدینه نازل شده است. اگر سن عایشه را هنگام نزول این آیات اقلاً 10 سال فرض کنیم، سن ایشان هنگام ازدواج باید در حدود 20 بوده باشد. 3) طبری می گوید که ابوبکر دارای چهار فرزند بود که همه آنها در دوره جاهلیت بدنیا آمده بود.(تاریخ طبری، ج4، ص50) اگر این سخن طبری درست باشد که عائشه قبل از بعثت پیامبر به دنیا آمده باشد، پس او به هیچ صورتی نمی تواند که هنگام ازدواج نه ساله بوده باشد. 4)براساس روایت های معتبر تاریخی، «اسماء» خواهر بزرگ عائشه ده سال از او بزرگتر بوده است. (سیر اعلام النبلاء / ج2 / ص289 و البدایه و النهایه / ج8 / ص371) و کتابهای بسیار معتبر تاریخ گزارش می دهند که اسماء در سال هفتاد و سوم هجری به عمر صد سالگی بدرود حیات گفت.(البدایه و النهایه / ج8 / ص372) اگر اسما در سال هفتاد و سوم هجری صد ساله بوده باشد پس عمر او هنگام هجرت باید بیست و هفت یا بیست و هشت بوده باشد. بر اساس این روایت تاریخی اگر عمر اسماء در اثنای هجرت بیست و هفت و یا بیست وهشت بوده باشد، عائشه در آن زمان باید هفده ساله یا هجده ساله بوده باشد. اگر عائشه در سال اول یا دوم هجری ازدواج نموده باشند، باید عمر وی در اثنای ازدواج هیجده یا بیست بوده باشد. 5) ابن هشام از اولین نگارندگان سیره پیامبر معتقد است که عائشه از نخستین پیامبران محمد(ص) و از کسانی که در سالهای نخست، ایمان آورده بودند، باشد.(السیره النبویه / ج1 / ص227 - 234) برای پذیرش دینی باید کودکی حداقل بتواند راه رود و حرف زدند. پس اگر عائشه در سال اول بعثت پیامبر سه ساله و یا پنج ساله بوده باشد، پس هنگام ازدواج باید حداقل 16 یا 18 ساله بوده باشد. ابن هشام می گوید که عایشه بعد از هیجده نفر ایمان آورده است(ابن هشام / ج1 / ص271) بر مبنای این سخن ابن هشام، سن عائشه هنگام ازدواج باید در حدود 16 تا 20 سال بوده باشد. 6) عائشه قبل از خواستگاری پیامبر، نه تنها که نامزد مرد دیگری بود که حتی آماده ازدواج بوده است. این شخص«جبیربن مطعم» نام داشت.(طبقات الکبری / ابن سعد / ص529، الاصابه / ج4 / ص356)به این معنی که هشت سال قبل از هجرت، در آن زمانی که ابوبکر می خواست به حبشه هجرت نماید، نزد مطعم رفت و گفت که او می خواهد عائشه را از قید نامزدی فرزندش جبیر می باشد با فرزندش تزویج نماید، ولی مطعم به خاطر آنکه ابوبکر مسلمان شده بود، عقد نامزدی فرزندش را با عائشه فسخ نمود. از این روایت بر می آید که حتی هشت سال قبل از نامزدی عائشه با پیامبر آماده ازدواج بوده است. اگر فرض کنیم عائشه هنگام ازدواج با جبیر حداقل نه ساله بود و این ازدواج طبق روایات قبل از بعثت بود می توان نتیجه گرفت عائشه هنگام تزویج با پیامبر حداقل 17 یا 19 ساله و هنگام دخول 20یا22 ساله خواهد بود!!

درود دوست عزیز فرمایشات شما صحیح فرض قریب به یقین میکنیم که سن عایشه 18 یا اصلا 22 بوده ازدواج یک مرد پنجاه و چند ساله با دختری 22 ساله با اختلاف سنی بیش از 25 سال چه معنی می تونه به غیر از هوسرانی داشته باشه ؟ برای چه منظوری بوده ؟ ارشاد ؟ تبلیغ ؟ لطفا پاسخ قانع کننده بدین پاسخی که مطابق فکر و نظر خودتون هست

0 ❤️

2016-04-28 19:09:56 +0430 +0430

اونی که میگی سایت سکسی جای این چیزا نیست.کی گفت بیای نظربدی؟مگه ندیدی تاپک دینیه.
اونیم که ماله کشی میکنی.تمام عالم ادم و کل اخوندا و تاریخ میگن نه سالش بوده.نه هجده سال

1 ❤️

2016-04-28 19:26:16 +0430 +0430
نقل از: behradsex
نقل از: charlatan1375 سن عایشه هنگام عقد و بعد از اون عروسی اونقدر دچار تناقض و ابهامه که عملا نمیشه به درستی سن واقعیشو تشخیص داد فکر کنم این مطلبی که اینجا گذاشتم این ابهامو بیشتر نمایان کنه. 1) بیشتر احادیثی که سن عایشه را هنگام ازدواج 9 سال گفته اند یا از طرف هشام بن عروه روایت شده است و یا از سوی راویان عراقی و شگفت اینکه اهل مدینه ؛ آنهایی که هشام بن عروه بیشتر از هفتاد سال نخست زندگی خویش را در میان شان گذارنده بود این مساله را روایت نکرده اند. 2) امام بخاری در کتاب تفسیر خویش حدیثی را از عائشه نقل نموده که در آن می گوید:هنگام نزول آیه «بل الساعه موعدهم و الساعه ادهی و امر» که جز سوره قمر به حساب می آید، من جاریه ای بودم و در بازی می کردم. (فتح الباری، شرح صحیح البخاری، ج8، ص486) لفظ جاریه در زبان عرب به معنی دوشیزه آمده است. کتاب های تفسیر و حدیث می گویند که این آیه هشت سال قبل از هجرت پیامبر به مدینه نازل شده است. اگر سن عایشه را هنگام نزول این آیات اقلاً 10 سال فرض کنیم، سن ایشان هنگام ازدواج باید در حدود 20 بوده باشد. 3) طبری می گوید که ابوبکر دارای چهار فرزند بود که همه آنها در دوره جاهلیت بدنیا آمده بود.(تاریخ طبری، ج4، ص50) اگر این سخن طبری درست باشد که عائشه قبل از بعثت پیامبر به دنیا آمده باشد، پس او به هیچ صورتی نمی تواند که هنگام ازدواج نه ساله بوده باشد. 4)براساس روایت های معتبر تاریخی، «اسماء» خواهر بزرگ عائشه ده سال از او بزرگتر بوده است. (سیر اعلام النبلاء / ج2 / ص289 و البدایه و النهایه / ج8 / ص371) و کتابهای بسیار معتبر تاریخ گزارش می دهند که اسماء در سال هفتاد و سوم هجری به عمر صد سالگی بدرود حیات گفت.(البدایه و النهایه / ج8 / ص372) اگر اسما در سال هفتاد و سوم هجری صد ساله بوده باشد پس عمر او هنگام هجرت باید بیست و هفت یا بیست و هشت بوده باشد. بر اساس این روایت تاریخی اگر عمر اسماء در اثنای هجرت بیست و هفت و یا بیست وهشت بوده باشد، عائشه در آن زمان باید هفده ساله یا هجده ساله بوده باشد. اگر عائشه در سال اول یا دوم هجری ازدواج نموده باشند، باید عمر وی در اثنای ازدواج هیجده یا بیست بوده باشد. 5) ابن هشام از اولین نگارندگان سیره پیامبر معتقد است که عائشه از نخستین پیامبران محمد(ص) و از کسانی که در سالهای نخست، ایمان آورده بودند، باشد.(السیره النبویه / ج1 / ص227 - 234) برای پذیرش دینی باید کودکی حداقل بتواند راه رود و حرف زدند. پس اگر عائشه در سال اول بعثت پیامبر سه ساله و یا پنج ساله بوده باشد، پس هنگام ازدواج باید حداقل 16 یا 18 ساله بوده باشد. ابن هشام می گوید که عایشه بعد از هیجده نفر ایمان آورده است(ابن هشام / ج1 / ص271) بر مبنای این سخن ابن هشام، سن عائشه هنگام ازدواج باید در حدود 16 تا 20 سال بوده باشد. 6) عائشه قبل از خواستگاری پیامبر، نه تنها که نامزد مرد دیگری بود که حتی آماده ازدواج بوده است. این شخص«جبیربن مطعم» نام داشت.(طبقات الکبری / ابن سعد / ص529، الاصابه / ج4 / ص356)به این معنی که هشت سال قبل از هجرت، در آن زمانی که ابوبکر می خواست به حبشه هجرت نماید، نزد مطعم رفت و گفت که او می خواهد عائشه را از قید نامزدی فرزندش جبیر می باشد با فرزندش تزویج نماید، ولی مطعم به خاطر آنکه ابوبکر مسلمان شده بود، عقد نامزدی فرزندش را با عائشه فسخ نمود. از این روایت بر می آید که حتی هشت سال قبل از نامزدی عائشه با پیامبر آماده ازدواج بوده است. اگر فرض کنیم عائشه هنگام ازدواج با جبیر حداقل نه ساله بود و این ازدواج طبق روایات قبل از بعثت بود می توان نتیجه گرفت عائشه هنگام تزویج با پیامبر حداقل 17 یا 19 ساله و هنگام دخول 20یا22 ساله خواهد بود!!

درود دوست عزیز فرمایشات شما صحیح فرض قریب به یقین میکنیم که سن عایشه 18 یا اصلا 22 بوده ازدواج یک مرد پنجاه و چند ساله با دختری 22 ساله با اختلاف سنی بیش از 25 سال چه معنی می تونه به غیر از هوسرانی داشته باشه ؟ برای چه منظوری بوده ؟ ارشاد ؟ تبلیغ ؟ لطفا پاسخ قانع کننده بدین پاسخی که مطابق فکر و نظر خودتون هست

اول اینکه بنده جواب این دوست عزیز رو دادم کاریم به بقیش ندارم. در ثانی بنده اون زمان اونجا نبودم که بتونم هدف ایشون رو تشخیص بدم اگه میخواید بیشتر بدونید فکر کنم بهتره از منابعی مثل سیره ابن هشام،سیره مغازی و کتب دیگه جوابتون رو پیدا کنید در ضمن این مرد پنجاه و چند ساله اونقدری همسر داشته که فکر نکنم بازم نیازی به عایشه از نظر جنسی داشته باشه. چیزی که من میدونم اینه که خود عایشه همیشه به این مسئله افتخار میکرده(درست یا غلط) که همسر همچین آدمیه اگه شما ناراحتی بفرما عایشه رو نبش قبر بفرما ازش بپرس چرا ناراحت نبوده. در ضمن سن عددی یه شاخصه احوالات فیزیکی یه چیز دیگس منم تا وقتی این مرد پنجاه و اندی ساله به قول شما رو ندیده باشم هر نظری بدم باطله.(مثلا اگه هیو جکمن پنجاهو اندی ساله با یه دختر بیست و اندی ساله ازدواج کنه خیلی عجیبه؟) در ضمن ایشون با خدیجه هم که بزرگتر از خودش بوده (طبق برخی منابع 15 سال) ازدواج کرده.

0 ❤️

2016-04-28 19:27:43 +0430 +0430
نقل از: charlatan1375
نقل از: behradsex
نقل از: charlatan1375 سن عایشه هنگام عقد و بعد از اون عروسی اونقدر دچار تناقض و ابهامه که عملا نمیشه به درستی سن واقعیشو تشخیص داد فکر کنم این مطلبی که اینجا گذاشتم این ابهامو بیشتر نمایان کنه. 1) بیشتر احادیثی که سن عایشه را هنگام ازدواج 9 سال گفته اند یا از طرف هشام بن عروه روایت شده است و یا از سوی راویان عراقی و شگفت اینکه اهل مدینه ؛ آنهایی که هشام بن عروه بیشتر از هفتاد سال نخست زندگی خویش را در میان شان گذارنده بود این مساله را روایت نکرده اند. 2) امام بخاری در کتاب تفسیر خویش حدیثی را از عائشه نقل نموده که در آن می گوید:هنگام نزول آیه «بل الساعه موعدهم و الساعه ادهی و امر» که جز سوره قمر به حساب می آید، من جاریه ای بودم و در بازی می کردم. (فتح الباری، شرح صحیح البخاری، ج8، ص486) لفظ جاریه در زبان عرب به معنی دوشیزه آمده است. کتاب های تفسیر و حدیث می گویند که این آیه هشت سال قبل از هجرت پیامبر به مدینه نازل شده است. اگر سن عایشه را هنگام نزول این آیات اقلاً 10 سال فرض کنیم، سن ایشان هنگام ازدواج باید در حدود 20 بوده باشد. 3) طبری می گوید که ابوبکر دارای چهار فرزند بود که همه آنها در دوره جاهلیت بدنیا آمده بود.(تاریخ طبری، ج4، ص50) اگر این سخن طبری درست باشد که عائشه قبل از بعثت پیامبر به دنیا آمده باشد، پس او به هیچ صورتی نمی تواند که هنگام ازدواج نه ساله بوده باشد. 4)براساس روایت های معتبر تاریخی، «اسماء» خواهر بزرگ عائشه ده سال از او بزرگتر بوده است. (سیر اعلام النبلاء / ج2 / ص289 و البدایه و النهایه / ج8 / ص371) و کتابهای بسیار معتبر تاریخ گزارش می دهند که اسماء در سال هفتاد و سوم هجری به عمر صد سالگی بدرود حیات گفت.(البدایه و النهایه / ج8 / ص372) اگر اسما در سال هفتاد و سوم هجری صد ساله بوده باشد پس عمر او هنگام هجرت باید بیست و هفت یا بیست و هشت بوده باشد. بر اساس این روایت تاریخی اگر عمر اسماء در اثنای هجرت بیست و هفت و یا بیست وهشت بوده باشد، عائشه در آن زمان باید هفده ساله یا هجده ساله بوده باشد. اگر عائشه در سال اول یا دوم هجری ازدواج نموده باشند، باید عمر وی در اثنای ازدواج هیجده یا بیست بوده باشد. 5) ابن هشام از اولین نگارندگان سیره پیامبر معتقد است که عائشه از نخستین پیامبران محمد(ص) و از کسانی که در سالهای نخست، ایمان آورده بودند، باشد.(السیره النبویه / ج1 / ص227 - 234) برای پذیرش دینی باید کودکی حداقل بتواند راه رود و حرف زدند. پس اگر عائشه در سال اول بعثت پیامبر سه ساله و یا پنج ساله بوده باشد، پس هنگام ازدواج باید حداقل 16 یا 18 ساله بوده باشد. ابن هشام می گوید که عایشه بعد از هیجده نفر ایمان آورده است(ابن هشام / ج1 / ص271) بر مبنای این سخن ابن هشام، سن عائشه هنگام ازدواج باید در حدود 16 تا 20 سال بوده باشد. 6) عائشه قبل از خواستگاری پیامبر، نه تنها که نامزد مرد دیگری بود که حتی آماده ازدواج بوده است. این شخص«جبیربن مطعم» نام داشت.(طبقات الکبری / ابن سعد / ص529، الاصابه / ج4 / ص356)به این معنی که هشت سال قبل از هجرت، در آن زمانی که ابوبکر می خواست به حبشه هجرت نماید، نزد مطعم رفت و گفت که او می خواهد عائشه را از قید نامزدی فرزندش جبیر می باشد با فرزندش تزویج نماید، ولی مطعم به خاطر آنکه ابوبکر مسلمان شده بود، عقد نامزدی فرزندش را با عائشه فسخ نمود. از این روایت بر می آید که حتی هشت سال قبل از نامزدی عائشه با پیامبر آماده ازدواج بوده است. اگر فرض کنیم عائشه هنگام ازدواج با جبیر حداقل نه ساله بود و این ازدواج طبق روایات قبل از بعثت بود می توان نتیجه گرفت عائشه هنگام تزویج با پیامبر حداقل 17 یا 19 ساله و هنگام دخول 20یا22 ساله خواهد بود!!

درود دوست عزیز فرمایشات شما صحیح فرض قریب به یقین میکنیم که سن عایشه 18 یا اصلا 22 بوده ازدواج یک مرد پنجاه و چند ساله با دختری 22 ساله با اختلاف سنی بیش از 25 سال چه معنی می تونه به غیر از هوسرانی داشته باشه ؟ برای چه منظوری بوده ؟ ارشاد ؟ تبلیغ ؟ لطفا پاسخ قانع کننده بدین پاسخی که مطابق فکر و نظر خودتون هست

اول اینکه بنده جواب این دوست عزیز رو دادم کاریم به بقیش ندارم.
در ثانی بنده اون زمان اونجا نبودم که بتونم هدف ایشون رو تشخیص بدم اگه میخواید بیشتر بدونید فکر کنم بهتره از منابعی مثل سیره ابن هشام،سیره مغازی و کتب دیگه جوابتون رو پیدا کنید در ضمن این مرد پنجاه و چند ساله اونقدری همسر داشته که فکر نکنم بازم نیازی به عایشه از نظر جنسی داشته باشه.
چیزی که من میدونم اینه که خود عایشه همیشه به این مسئله افتخار میکرده(درست یا غلط) که همسر همچین آدمیه اگه شما ناراحتی بفرما عایشه رو نبش قبر بفرما ازش بپرس چرا ناراحت نبوده.
در ضمن سن عددی یه شاخصه احوالات فیزیکی یه چیز دیگس منم تا وقتی این مرد پنجاه و اندی ساله به قول شما رو ندیده باشم هر نظری بدم باطله.
در ضمن ایشون با خدیجه هم که بزرگتر از خودش بوده (طبق برخی منابع 15 سال) ازدواج کرده.

اون ويدئوي بالايي رو كه اپ كردم همين الان ببينين.جواب همه ي سوالاتتون رو ميده.

0 ❤️

2016-04-28 19:30:14 +0430 +0430

اونیکه میگه این سایت جای انتقاد از دین نیست…خب برو سایت شهدا…سایت رهبر… سایت ناجا… سایت سپاه …سایت آیت الله مکارم… چرا اومدی شهوانی!؟ تو که اینقدر مسلمونی!؟ عایشه 9سالش بوده…محمد 54سال و در دامن عایشه هم فوت کرد(داشت کس عایشه رو بو میکرد و میمرد در 63سالگی)

2 ❤️

2016-04-28 20:01:43 +0430 +0430
نقل از: charlatan1375
نقل از: behradsex
نقل از: charlatan1375 سن عایشه هنگام عقد و بعد از اون عروسی اونقدر دچار تناقض و ابهامه که عملا نمیشه به درستی سن واقعیشو تشخیص داد فکر کنم این مطلبی که اینجا گذاشتم این ابهامو بیشتر نمایان کنه. 1) بیشتر احادیثی که سن عایشه را هنگام ازدواج 9 سال گفته اند یا از طرف هشام بن عروه روایت شده است و یا از سوی راویان عراقی و شگفت اینکه اهل مدینه ؛ آنهایی که هشام بن عروه بیشتر از هفتاد سال نخست زندگی خویش را در میان شان گذارنده بود این مساله را روایت نکرده اند. 2) امام بخاری در کتاب تفسیر خویش حدیثی را از عائشه نقل نموده که در آن می گوید:هنگام نزول آیه «بل الساعه موعدهم و الساعه ادهی و امر» که جز سوره قمر به حساب می آید، من جاریه ای بودم و در بازی می کردم. (فتح الباری، شرح صحیح البخاری، ج8، ص486) لفظ جاریه در زبان عرب به معنی دوشیزه آمده است. کتاب های تفسیر و حدیث می گویند که این آیه هشت سال قبل از هجرت پیامبر به مدینه نازل شده است. اگر سن عایشه را هنگام نزول این آیات اقلاً 10 سال فرض کنیم، سن ایشان هنگام ازدواج باید در حدود 20 بوده باشد. 3) طبری می گوید که ابوبکر دارای چهار فرزند بود که همه آنها در دوره جاهلیت بدنیا آمده بود.(تاریخ طبری، ج4، ص50) اگر این سخن طبری درست باشد که عائشه قبل از بعثت پیامبر به دنیا آمده باشد، پس او به هیچ صورتی نمی تواند که هنگام ازدواج نه ساله بوده باشد. 4)براساس روایت های معتبر تاریخی، «اسماء» خواهر بزرگ عائشه ده سال از او بزرگتر بوده است. (سیر اعلام النبلاء / ج2 / ص289 و البدایه و النهایه / ج8 / ص371) و کتابهای بسیار معتبر تاریخ گزارش می دهند که اسماء در سال هفتاد و سوم هجری به عمر صد سالگی بدرود حیات گفت.(البدایه و النهایه / ج8 / ص372) اگر اسما در سال هفتاد و سوم هجری صد ساله بوده باشد پس عمر او هنگام هجرت باید بیست و هفت یا بیست و هشت بوده باشد. بر اساس این روایت تاریخی اگر عمر اسماء در اثنای هجرت بیست و هفت و یا بیست وهشت بوده باشد، عائشه در آن زمان باید هفده ساله یا هجده ساله بوده باشد. اگر عائشه در سال اول یا دوم هجری ازدواج نموده باشند، باید عمر وی در اثنای ازدواج هیجده یا بیست بوده باشد. 5) ابن هشام از اولین نگارندگان سیره پیامبر معتقد است که عائشه از نخستین پیامبران محمد(ص) و از کسانی که در سالهای نخست، ایمان آورده بودند، باشد.(السیره النبویه / ج1 / ص227 - 234) برای پذیرش دینی باید کودکی حداقل بتواند راه رود و حرف زدند. پس اگر عائشه در سال اول بعثت پیامبر سه ساله و یا پنج ساله بوده باشد، پس هنگام ازدواج باید حداقل 16 یا 18 ساله بوده باشد. ابن هشام می گوید که عایشه بعد از هیجده نفر ایمان آورده است(ابن هشام / ج1 / ص271) بر مبنای این سخن ابن هشام، سن عائشه هنگام ازدواج باید در حدود 16 تا 20 سال بوده باشد. 6) عائشه قبل از خواستگاری پیامبر، نه تنها که نامزد مرد دیگری بود که حتی آماده ازدواج بوده است. این شخص«جبیربن مطعم» نام داشت.(طبقات الکبری / ابن سعد / ص529، الاصابه / ج4 / ص356)به این معنی که هشت سال قبل از هجرت، در آن زمانی که ابوبکر می خواست به حبشه هجرت نماید، نزد مطعم رفت و گفت که او می خواهد عائشه را از قید نامزدی فرزندش جبیر می باشد با فرزندش تزویج نماید، ولی مطعم به خاطر آنکه ابوبکر مسلمان شده بود، عقد نامزدی فرزندش را با عائشه فسخ نمود. از این روایت بر می آید که حتی هشت سال قبل از نامزدی عائشه با پیامبر آماده ازدواج بوده است. اگر فرض کنیم عائشه هنگام ازدواج با جبیر حداقل نه ساله بود و این ازدواج طبق روایات قبل از بعثت بود می توان نتیجه گرفت عائشه هنگام تزویج با پیامبر حداقل 17 یا 19 ساله و هنگام دخول 20یا22 ساله خواهد بود!!

درود دوست عزیز فرمایشات شما صحیح فرض قریب به یقین میکنیم که سن عایشه 18 یا اصلا 22 بوده ازدواج یک مرد پنجاه و چند ساله با دختری 22 ساله با اختلاف سنی بیش از 25 سال چه معنی می تونه به غیر از هوسرانی داشته باشه ؟ برای چه منظوری بوده ؟ ارشاد ؟ تبلیغ ؟ لطفا پاسخ قانع کننده بدین پاسخی که مطابق فکر و نظر خودتون هست

اول اینکه بنده جواب این دوست عزیز رو دادم کاریم به بقیش ندارم. در ثانی بنده اون زمان اونجا نبودم که بتونم هدف ایشون رو تشخیص بدم اگه میخواید بیشتر بدونید فکر کنم بهتره از منابعی مثل سیره ابن هشام،سیره مغازی و کتب دیگه جوابتون رو پیدا کنید در ضمن این مرد پنجاه و چند ساله اونقدری همسر داشته که فکر نکنم بازم نیازی به عایشه از نظر جنسی داشته باشه. چیزی که من میدونم اینه که خود عایشه همیشه به این مسئله افتخار میکرده(درست یا غلط) که همسر همچین آدمیه اگه شما ناراحتی بفرما عایشه رو نبش قبر بفرما ازش بپرس چرا ناراحت نبوده. در ضمن سن عددی یه شاخصه احوالات فیزیکی یه چیز دیگس منم تا وقتی این مرد پنجاه و اندی ساله به قول شما رو ندیده باشم هر نظری بدم باطله.(مثلا اگه هیو جکمن پنجاهو اندی ساله با یه دختر بیست و اندی ساله ازدواج کنه خیلی عجیبه؟) در ضمن ایشون با خدیجه هم که بزرگتر از خودش بوده (طبق برخی منابع 15 سال) ازدواج کرده.

دوست عزیزم چرا اینقدر با لحن عصبی پاسخ میدین من با شما دعوا ندارم به نظرتون هم احترام میذارم و فقط سئوالی طرح کردم اینکه میفرمائین جواب دوست قبلی رو دادین یعنی اینکه بنده رو قابل جواب نمیدونین ؟ از ادبیات شما مشخصه که اهل مطالعه هستین و انتظار بیشتری از شما هست بنده اگه پاسخ از منابع دینی میخواستم که نظر شخص شما رو نمیخواستم و به همون منابع که فرمودین مراجعه میکردم چون معتقدم به هیچ کدوم از منابع دینی به طور قطع و یقین نمیشه اعتماد کرد چه در اسلام و چه بقیه ادیان به همون دلیلی که خودتون فرمودین که هیچکدوم از ماها اون زمان نبودیم و اینکه فرمودین پیامبر نیاز جنسی به این خانم نداشته با عرض معذرت این مسئله یه فرض دیگه رو پیش میکشه که پس چه نیازی به گردآوری این زنان در اطراف خودش داشته ؟ من اینو جای دیگه ای مطرح کردم . گفتن این ها زنان شهدا و بی سرپرست بودن و پیامبر برای اینکه که شاید ممکنه به گناه بیافتن اونا رو عقد میکردن ولی حالا این پرسش مطرح میشه که مردان دیگه قبیله قریش شایسته ازدواج با این زنان نبودن ؟ به چه دلیلی ؟ در ضمن هیو جکمن که پیامبر یه دین بزرگ با بیش از یک میلیارد پیرو نیست و در آخر اگه یقین داشته باشیم که خدایان این سه دین آسمانی یک خدا هستن ( یهود ، مسیحیت و اسلام ) سئوالی که پیش میاد اینه که چرا خدا به دوپیامبر قبل تاکیدی بر حتی ازدواج تک همسری نداشته ولی برای پیامبر آخر چند همسری رو جایز دونسته یعنی خداوند بین پیامبرانش فرق گذاشته ؟

0 ❤️

2016-04-28 20:48:08 +0430 +0430
نقل از: behradsex
نقل از: charlatan1375
نقل از: behradsex
نقل از: charlatan1375 سن عایشه هنگام عقد و بعد از اون عروسی اونقدر دچار تناقض و ابهامه که عملا نمیشه به درستی سن واقعیشو تشخیص داد فکر کنم این مطلبی که اینجا گذاشتم این ابهامو بیشتر نمایان کنه. 1) بیشتر احادیثی که سن عایشه را هنگام ازدواج 9 سال گفته اند یا از طرف هشام بن عروه روایت شده است و یا از سوی راویان عراقی و شگفت اینکه اهل مدینه ؛ آنهایی که هشام بن عروه بیشتر از هفتاد سال نخست زندگی خویش را در میان شان گذارنده بود این مساله را روایت نکرده اند. 2) امام بخاری در کتاب تفسیر خویش حدیثی را از عائشه نقل نموده که در آن می گوید:هنگام نزول آیه «بل الساعه موعدهم و الساعه ادهی و امر» که جز سوره قمر به حساب می آید، من جاریه ای بودم و در بازی می کردم. (فتح الباری، شرح صحیح البخاری، ج8، ص486) لفظ جاریه در زبان عرب به معنی دوشیزه آمده است. کتاب های تفسیر و حدیث می گویند که این آیه هشت سال قبل از هجرت پیامبر به مدینه نازل شده است. اگر سن عایشه را هنگام نزول این آیات اقلاً 10 سال فرض کنیم، سن ایشان هنگام ازدواج باید در حدود 20 بوده باشد. 3) طبری می گوید که ابوبکر دارای چهار فرزند بود که همه آنها در دوره جاهلیت بدنیا آمده بود.(تاریخ طبری، ج4، ص50) اگر این سخن طبری درست باشد که عائشه قبل از بعثت پیامبر به دنیا آمده باشد، پس او به هیچ صورتی نمی تواند که هنگام ازدواج نه ساله بوده باشد. 4)براساس روایت های معتبر تاریخی، «اسماء» خواهر بزرگ عائشه ده سال از او بزرگتر بوده است. (سیر اعلام النبلاء / ج2 / ص289 و البدایه و النهایه / ج8 / ص371) و کتابهای بسیار معتبر تاریخ گزارش می دهند که اسماء در سال هفتاد و سوم هجری به عمر صد سالگی بدرود حیات گفت.(البدایه و النهایه / ج8 / ص372) اگر اسما در سال هفتاد و سوم هجری صد ساله بوده باشد پس عمر او هنگام هجرت باید بیست و هفت یا بیست و هشت بوده باشد. بر اساس این روایت تاریخی اگر عمر اسماء در اثنای هجرت بیست و هفت و یا بیست وهشت بوده باشد، عائشه در آن زمان باید هفده ساله یا هجده ساله بوده باشد. اگر عائشه در سال اول یا دوم هجری ازدواج نموده باشند، باید عمر وی در اثنای ازدواج هیجده یا بیست بوده باشد. 5) ابن هشام از اولین نگارندگان سیره پیامبر معتقد است که عائشه از نخستین پیامبران محمد(ص) و از کسانی که در سالهای نخست، ایمان آورده بودند، باشد.(السیره النبویه / ج1 / ص227 - 234) برای پذیرش دینی باید کودکی حداقل بتواند راه رود و حرف زدند. پس اگر عائشه در سال اول بعثت پیامبر سه ساله و یا پنج ساله بوده باشد، پس هنگام ازدواج باید حداقل 16 یا 18 ساله بوده باشد. ابن هشام می گوید که عایشه بعد از هیجده نفر ایمان آورده است(ابن هشام / ج1 / ص271) بر مبنای این سخن ابن هشام، سن عائشه هنگام ازدواج باید در حدود 16 تا 20 سال بوده باشد. 6) عائشه قبل از خواستگاری پیامبر، نه تنها که نامزد مرد دیگری بود که حتی آماده ازدواج بوده است. این شخص«جبیربن مطعم» نام داشت.(طبقات الکبری / ابن سعد / ص529، الاصابه / ج4 / ص356)به این معنی که هشت سال قبل از هجرت، در آن زمانی که ابوبکر می خواست به حبشه هجرت نماید، نزد مطعم رفت و گفت که او می خواهد عائشه را از قید نامزدی فرزندش جبیر می باشد با فرزندش تزویج نماید، ولی مطعم به خاطر آنکه ابوبکر مسلمان شده بود، عقد نامزدی فرزندش را با عائشه فسخ نمود. از این روایت بر می آید که حتی هشت سال قبل از نامزدی عائشه با پیامبر آماده ازدواج بوده است. اگر فرض کنیم عائشه هنگام ازدواج با جبیر حداقل نه ساله بود و این ازدواج طبق روایات قبل از بعثت بود می توان نتیجه گرفت عائشه هنگام تزویج با پیامبر حداقل 17 یا 19 ساله و هنگام دخول 20یا22 ساله خواهد بود!!

درود دوست عزیز فرمایشات شما صحیح فرض قریب به یقین میکنیم که سن عایشه 18 یا اصلا 22 بوده ازدواج یک مرد پنجاه و چند ساله با دختری 22 ساله با اختلاف سنی بیش از 25 سال چه معنی می تونه به غیر از هوسرانی داشته باشه ؟ برای چه منظوری بوده ؟ ارشاد ؟ تبلیغ ؟ لطفا پاسخ قانع کننده بدین پاسخی که مطابق فکر و نظر خودتون هست

اول اینکه بنده جواب این دوست عزیز رو دادم کاریم به بقیش ندارم. در ثانی بنده اون زمان اونجا نبودم که بتونم هدف ایشون رو تشخیص بدم اگه میخواید بیشتر بدونید فکر کنم بهتره از منابعی مثل سیره ابن هشام،سیره مغازی و کتب دیگه جوابتون رو پیدا کنید در ضمن این مرد پنجاه و چند ساله اونقدری همسر داشته که فکر نکنم بازم نیازی به عایشه از نظر جنسی داشته باشه. چیزی که من میدونم اینه که خود عایشه همیشه به این مسئله افتخار میکرده(درست یا غلط) که همسر همچین آدمیه اگه شما ناراحتی بفرما عایشه رو نبش قبر بفرما ازش بپرس چرا ناراحت نبوده. در ضمن سن عددی یه شاخصه احوالات فیزیکی یه چیز دیگس منم تا وقتی این مرد پنجاه و اندی ساله به قول شما رو ندیده باشم هر نظری بدم باطله.(مثلا اگه هیو جکمن پنجاهو اندی ساله با یه دختر بیست و اندی ساله ازدواج کنه خیلی عجیبه؟) در ضمن ایشون با خدیجه هم که بزرگتر از خودش بوده (طبق برخی منابع 15 سال) ازدواج کرده.

دوست عزیزم چرا اینقدر با لحن عصبی پاسخ میدین من با شما دعوا ندارم به نظرتون هم احترام میذارم و فقط سئوالی طرح کردم اینکه میفرمائین جواب دوست قبلی رو دادین یعنی اینکه بنده رو قابل جواب نمیدونین ؟ از ادبیات شما مشخصه که اهل مطالعه هستین و انتظار بیشتری از شما هست بنده اگه پاسخ از منابع دینی میخواستم که نظر شخص شما رو نمیخواستم و به همون منابع که فرمودین مراجعه میکردم چون معتقدم به هیچ کدوم از منابع دینی به طور قطع و یقین نمیشه اعتماد کرد چه در اسلام و چه بقیه ادیان به همون دلیلی که خودتون فرمودین که هیچکدوم از ماها اون زمان نبودیم و اینکه فرمودین پیامبر نیاز جنسی به این خانم نداشته با عرض معذرت این مسئله یه فرض دیگه رو پیش میکشه که پس چه نیازی به گردآوری این زنان در اطراف خودش داشته ؟ من اینو جای دیگه ای مطرح کردم . گفتن این ها زنان شهدا و بی سرپرست بودن و پیامبر برای اینکه که شاید ممکنه به گناه بیافتن اونا رو عقد میکردن ولی حالا این پرسش مطرح میشه که مردان دیگه قبیله قریش شایسته ازدواج با این زنان نبودن ؟ به چه دلیلی ؟ در ضمن هیو جکمن که پیامبر یه دین بزرگ با بیش از یک میلیارد پیرو نیست و در آخر اگه یقین داشته باشیم که خدایان این سه دین آسمانی یک خدا هستن ( یهود ، مسیحیت و اسلام ) سئوالی که پیش میاد اینه که چرا خدا به دوپیامبر قبل تاکیدی بر حتی ازدواج تک همسری نداشته ولی برای پیامبر آخر چند همسری رو جایز دونسته یعنی خداوند بین پیامبرانش فرق گذاشته ؟

دوست عزیز باور بفرمایید وقتی من داشتم جواب شما رو میدادم لبخند رو صورتم بود و کسی به این راحتی نمیتونه بنده رو عصبانی کنه.
من باب مقایسه ای که بین پیامبر و هیو جکمن کردم بگم که فقط مثالی بود برای نشون دادن شرایط فیزیکی یه آدم پنجاه و اندی ساله نه بیشتر.
اینکه شما میفرمائید ادبیات من مشخص میکنه که اهل مطالعه هستم باز قضاوت بی مورد شما رو نشون میده چون شما نه من رو میشناسید و نه از میزان مطالعه من خبر دارید!
در مورد اینکه چرا خدا در باره دو پیامبر قبلی چند همسری رو جایز ندونسته یه نکته ای رو باید بگم اونم اینه که شما به هر مجتهدی ،حتی آیات خود قرآن رجوع کنی متوجه میشی که به این نکته اشاره شده که در کتاب یهودی ها و مسیحی ها تحریف صورت گرفته یکی از دلایل این اعتقاد میتونه این باشه که مثلا انجیل رو که ازش به عنوان عهد جدید یاد میشه رو چهار نفر به اسم ((متی، مرقس، لوقا، یوحنا)) کتابت کردن.
در آخر بگم که بنده پژوهش گر تاریخ ادیان نیستم و اون چیزی که ثبت کردم فقط در مورد سن عایشه بود و سعی میکنم در مورد هیچ مسئله ای پیش داوری نکنم تا زمانی که به همه ابعادش واقف بشم.

0 ❤️

2016-04-28 21:00:23 +0430 +0430



1 ❤️

2016-04-29 18:59:23 +0430 +0430
نقل از: charlatan1375
نقل از: behradsex
نقل از: charlatan1375
نقل از: behradsex
نقل از: charlatan1375 سن عایشه هنگام عقد و بعد از اون عروسی اونقدر دچار تناقض و ابهامه که عملا نمیشه به درستی سن واقعیشو تشخیص داد فکر کنم این مطلبی که اینجا گذاشتم این ابهامو بیشتر نمایان کنه. 1) بیشتر احادیثی که سن عایشه را هنگام ازدواج 9 سال گفته اند یا از طرف هشام بن عروه روایت شده است و یا از سوی راویان عراقی و شگفت اینکه اهل مدینه ؛ آنهایی که هشام بن عروه بیشتر از هفتاد سال نخست زندگی خویش را در میان شان گذارنده بود این مساله را روایت نکرده اند. 2) امام بخاری در کتاب تفسیر خویش حدیثی را از عائشه نقل نموده که در آن می گوید:هنگام نزول آیه «بل الساعه موعدهم و الساعه ادهی و امر» که جز سوره قمر به حساب می آید، من جاریه ای بودم و در بازی می کردم. (فتح الباری، شرح صحیح البخاری، ج8، ص486) لفظ جاریه در زبان عرب به معنی دوشیزه آمده است. کتاب های تفسیر و حدیث می گویند که این آیه هشت سال قبل از هجرت پیامبر به مدینه نازل شده است. اگر سن عایشه را هنگام نزول این آیات اقلاً 10 سال فرض کنیم، سن ایشان هنگام ازدواج باید در حدود 20 بوده باشد. 3) طبری می گوید که ابوبکر دارای چهار فرزند بود که همه آنها در دوره جاهلیت بدنیا آمده بود.(تاریخ طبری، ج4، ص50) اگر این سخن طبری درست باشد که عائشه قبل از بعثت پیامبر به دنیا آمده باشد، پس او به هیچ صورتی نمی تواند که هنگام ازدواج نه ساله بوده باشد. 4)براساس روایت های معتبر تاریخی، «اسماء» خواهر بزرگ عائشه ده سال از او بزرگتر بوده است. (سیر اعلام النبلاء / ج2 / ص289 و البدایه و النهایه / ج8 / ص371) و کتابهای بسیار معتبر تاریخ گزارش می دهند که اسماء در سال هفتاد و سوم هجری به عمر صد سالگی بدرود حیات گفت.(البدایه و النهایه / ج8 / ص372) اگر اسما در سال هفتاد و سوم هجری صد ساله بوده باشد پس عمر او هنگام هجرت باید بیست و هفت یا بیست و هشت بوده باشد. بر اساس این روایت تاریخی اگر عمر اسماء در اثنای هجرت بیست و هفت و یا بیست وهشت بوده باشد، عائشه در آن زمان باید هفده ساله یا هجده ساله بوده باشد. اگر عائشه در سال اول یا دوم هجری ازدواج نموده باشند، باید عمر وی در اثنای ازدواج هیجده یا بیست بوده باشد. 5) ابن هشام از اولین نگارندگان سیره پیامبر معتقد است که عائشه از نخستین پیامبران محمد(ص) و از کسانی که در سالهای نخست، ایمان آورده بودند، باشد.(السیره النبویه / ج1 / ص227 - 234) برای پذیرش دینی باید کودکی حداقل بتواند راه رود و حرف زدند. پس اگر عائشه در سال اول بعثت پیامبر سه ساله و یا پنج ساله بوده باشد، پس هنگام ازدواج باید حداقل 16 یا 18 ساله بوده باشد. ابن هشام می گوید که عایشه بعد از هیجده نفر ایمان آورده است(ابن هشام / ج1 / ص271) بر مبنای این سخن ابن هشام، سن عائشه هنگام ازدواج باید در حدود 16 تا 20 سال بوده باشد. 6) عائشه قبل از خواستگاری پیامبر، نه تنها که نامزد مرد دیگری بود که حتی آماده ازدواج بوده است. این شخص«جبیربن مطعم» نام داشت.(طبقات الکبری / ابن سعد / ص529، الاصابه / ج4 / ص356)به این معنی که هشت سال قبل از هجرت، در آن زمانی که ابوبکر می خواست به حبشه هجرت نماید، نزد مطعم رفت و گفت که او می خواهد عائشه را از قید نامزدی فرزندش جبیر می باشد با فرزندش تزویج نماید، ولی مطعم به خاطر آنکه ابوبکر مسلمان شده بود، عقد نامزدی فرزندش را با عائشه فسخ نمود. از این روایت بر می آید که حتی هشت سال قبل از نامزدی عائشه با پیامبر آماده ازدواج بوده است. اگر فرض کنیم عائشه هنگام ازدواج با جبیر حداقل نه ساله بود و این ازدواج طبق روایات قبل از بعثت بود می توان نتیجه گرفت عائشه هنگام تزویج با پیامبر حداقل 17 یا 19 ساله و هنگام دخول 20یا22 ساله خواهد بود!!

درود دوست عزیز فرمایشات شما صحیح فرض قریب به یقین میکنیم که سن عایشه 18 یا اصلا 22 بوده ازدواج یک مرد پنجاه و چند ساله با دختری 22 ساله با اختلاف سنی بیش از 25 سال چه معنی می تونه به غیر از هوسرانی داشته باشه ؟ برای چه منظوری بوده ؟ ارشاد ؟ تبلیغ ؟ لطفا پاسخ قانع کننده بدین پاسخی که مطابق فکر و نظر خودتون هست

اول اینکه بنده جواب این دوست عزیز رو دادم کاریم به بقیش ندارم. در ثانی بنده اون زمان اونجا نبودم که بتونم هدف ایشون رو تشخیص بدم اگه میخواید بیشتر بدونید فکر کنم بهتره از منابعی مثل سیره ابن هشام،سیره مغازی و کتب دیگه جوابتون رو پیدا کنید در ضمن این مرد پنجاه و چند ساله اونقدری همسر داشته که فکر نکنم بازم نیازی به عایشه از نظر جنسی داشته باشه. چیزی که من میدونم اینه که خود عایشه همیشه به این مسئله افتخار میکرده(درست یا غلط) که همسر همچین آدمیه اگه شما ناراحتی بفرما عایشه رو نبش قبر بفرما ازش بپرس چرا ناراحت نبوده. در ضمن سن عددی یه شاخصه احوالات فیزیکی یه چیز دیگس منم تا وقتی این مرد پنجاه و اندی ساله به قول شما رو ندیده باشم هر نظری بدم باطله.(مثلا اگه هیو جکمن پنجاهو اندی ساله با یه دختر بیست و اندی ساله ازدواج کنه خیلی عجیبه؟) در ضمن ایشون با خدیجه هم که بزرگتر از خودش بوده (طبق برخی منابع 15 سال) ازدواج کرده.

دوست عزیزم چرا اینقدر با لحن عصبی پاسخ میدین من با شما دعوا ندارم به نظرتون هم احترام میذارم و فقط سئوالی طرح کردم اینکه میفرمائین جواب دوست قبلی رو دادین یعنی اینکه بنده رو قابل جواب نمیدونین ؟ از ادبیات شما مشخصه که اهل مطالعه هستین و انتظار بیشتری از شما هست بنده اگه پاسخ از منابع دینی میخواستم که نظر شخص شما رو نمیخواستم و به همون منابع که فرمودین مراجعه میکردم چون معتقدم به هیچ کدوم از منابع دینی به طور قطع و یقین نمیشه اعتماد کرد چه در اسلام و چه بقیه ادیان به همون دلیلی که خودتون فرمودین که هیچکدوم از ماها اون زمان نبودیم و اینکه فرمودین پیامبر نیاز جنسی به این خانم نداشته با عرض معذرت این مسئله یه فرض دیگه رو پیش میکشه که پس چه نیازی به گردآوری این زنان در اطراف خودش داشته ؟ من اینو جای دیگه ای مطرح کردم . گفتن این ها زنان شهدا و بی سرپرست بودن و پیامبر برای اینکه که شاید ممکنه به گناه بیافتن اونا رو عقد میکردن ولی حالا این پرسش مطرح میشه که مردان دیگه قبیله قریش شایسته ازدواج با این زنان نبودن ؟ به چه دلیلی ؟ در ضمن هیو جکمن که پیامبر یه دین بزرگ با بیش از یک میلیارد پیرو نیست و در آخر اگه یقین داشته باشیم که خدایان این سه دین آسمانی یک خدا هستن ( یهود ، مسیحیت و اسلام ) سئوالی که پیش میاد اینه که چرا خدا به دوپیامبر قبل تاکیدی بر حتی ازدواج تک همسری نداشته ولی برای پیامبر آخر چند همسری رو جایز دونسته یعنی خداوند بین پیامبرانش فرق گذاشته ؟

دوست عزیز باور بفرمایید وقتی من داشتم جواب شما رو میدادم لبخند رو صورتم بود و کسی به این راحتی نمیتونه بنده رو عصبانی کنه. من باب مقایسه ای که بین پیامبر و هیو جکمن کردم بگم که فقط مثالی بود برای نشون دادن شرایط فیزیکی یه آدم پنجاه و اندی ساله نه بیشتر. اینکه شما میفرمائید ادبیات من مشخص میکنه که اهل مطالعه هستم باز قضاوت بی مورد شما رو نشون میده چون شما نه من رو میشناسید و نه از میزان مطالعه من خبر دارید! در مورد اینکه چرا خدا در باره دو پیامبر قبلی چند همسری رو جایز ندونسته یه نکته ای رو باید بگم اونم اینه که شما به هر مجتهدی ،حتی آیات خود قرآن رجوع کنی متوجه میشی که به این نکته اشاره شده که در کتاب یهودی ها و مسیحی ها تحریف صورت گرفته یکی از دلایل این اعتقاد میتونه این باشه که مثلا انجیل رو که ازش به عنوان عهد جدید یاد میشه رو چهار نفر به اسم ((متی، مرقس، لوقا، یوحنا)) کتابت کردن. در آخر بگم که بنده پژوهش گر تاریخ ادیان نیستم و اون چیزی که ثبت کردم فقط در مورد سن عایشه بود و سعی میکنم در مورد هیچ مسئله ای پیش داوری نکنم تا زمانی که به همه ابعادش واقف بشم.

درود اگه بنده با گفتن اینکه شما اهل مطالعه هستین شما رو ناراحت کردم عذر میخوام موفق باشید ?

0 ❤️

2016-04-29 19:08:03 +0430 +0430
نقل از: behradsex
نقل از: charlatan1375
نقل از: behradsex
نقل از: charlatan1375
نقل از: behradsex
نقل از: charlatan1375 سن عایشه هنگام عقد و بعد از اون عروسی اونقدر دچار تناقض و ابهامه که عملا نمیشه به درستی سن واقعیشو تشخیص داد فکر کنم این مطلبی که اینجا گذاشتم این ابهامو بیشتر نمایان کنه. 1) بیشتر احادیثی که سن عایشه را هنگام ازدواج 9 سال گفته اند یا از طرف هشام بن عروه روایت شده است و یا از سوی راویان عراقی و شگفت اینکه اهل مدینه ؛ آنهایی که هشام بن عروه بیشتر از هفتاد سال نخست زندگی خویش را در میان شان گذارنده بود این مساله را روایت نکرده اند. 2) امام بخاری در کتاب تفسیر خویش حدیثی را از عائشه نقل نموده که در آن می گوید:هنگام نزول آیه «بل الساعه موعدهم و الساعه ادهی و امر» که جز سوره قمر به حساب می آید، من جاریه ای بودم و در بازی می کردم. (فتح الباری، شرح صحیح البخاری، ج8، ص486) لفظ جاریه در زبان عرب به معنی دوشیزه آمده است. کتاب های تفسیر و حدیث می گویند که این آیه هشت سال قبل از هجرت پیامبر به مدینه نازل شده است. اگر سن عایشه را هنگام نزول این آیات اقلاً 10 سال فرض کنیم، سن ایشان هنگام ازدواج باید در حدود 20 بوده باشد. 3) طبری می گوید که ابوبکر دارای چهار فرزند بود که همه آنها در دوره جاهلیت بدنیا آمده بود.(تاریخ طبری، ج4، ص50) اگر این سخن طبری درست باشد که عائشه قبل از بعثت پیامبر به دنیا آمده باشد، پس او به هیچ صورتی نمی تواند که هنگام ازدواج نه ساله بوده باشد. 4)براساس روایت های معتبر تاریخی، «اسماء» خواهر بزرگ عائشه ده سال از او بزرگتر بوده است. (سیر اعلام النبلاء / ج2 / ص289 و البدایه و النهایه / ج8 / ص371) و کتابهای بسیار معتبر تاریخ گزارش می دهند که اسماء در سال هفتاد و سوم هجری به عمر صد سالگی بدرود حیات گفت.(البدایه و النهایه / ج8 / ص372) اگر اسما در سال هفتاد و سوم هجری صد ساله بوده باشد پس عمر او هنگام هجرت باید بیست و هفت یا بیست و هشت بوده باشد. بر اساس این روایت تاریخی اگر عمر اسماء در اثنای هجرت بیست و هفت و یا بیست وهشت بوده باشد، عائشه در آن زمان باید هفده ساله یا هجده ساله بوده باشد. اگر عائشه در سال اول یا دوم هجری ازدواج نموده باشند، باید عمر وی در اثنای ازدواج هیجده یا بیست بوده باشد. 5) ابن هشام از اولین نگارندگان سیره پیامبر معتقد است که عائشه از نخستین پیامبران محمد(ص) و از کسانی که در سالهای نخست، ایمان آورده بودند، باشد.(السیره النبویه / ج1 / ص227 - 234) برای پذیرش دینی باید کودکی حداقل بتواند راه رود و حرف زدند. پس اگر عائشه در سال اول بعثت پیامبر سه ساله و یا پنج ساله بوده باشد، پس هنگام ازدواج باید حداقل 16 یا 18 ساله بوده باشد. ابن هشام می گوید که عایشه بعد از هیجده نفر ایمان آورده است(ابن هشام / ج1 / ص271) بر مبنای این سخن ابن هشام، سن عائشه هنگام ازدواج باید در حدود 16 تا 20 سال بوده باشد. 6) عائشه قبل از خواستگاری پیامبر، نه تنها که نامزد مرد دیگری بود که حتی آماده ازدواج بوده است. این شخص«جبیربن مطعم» نام داشت.(طبقات الکبری / ابن سعد / ص529، الاصابه / ج4 / ص356)به این معنی که هشت سال قبل از هجرت، در آن زمانی که ابوبکر می خواست به حبشه هجرت نماید، نزد مطعم رفت و گفت که او می خواهد عائشه را از قید نامزدی فرزندش جبیر می باشد با فرزندش تزویج نماید، ولی مطعم به خاطر آنکه ابوبکر مسلمان شده بود، عقد نامزدی فرزندش را با عائشه فسخ نمود. از این روایت بر می آید که حتی هشت سال قبل از نامزدی عائشه با پیامبر آماده ازدواج بوده است. اگر فرض کنیم عائشه هنگام ازدواج با جبیر حداقل نه ساله بود و این ازدواج طبق روایات قبل از بعثت بود می توان نتیجه گرفت عائشه هنگام تزویج با پیامبر حداقل 17 یا 19 ساله و هنگام دخول 20یا22 ساله خواهد بود!!

درود دوست عزیز فرمایشات شما صحیح فرض قریب به یقین میکنیم که سن عایشه 18 یا اصلا 22 بوده ازدواج یک مرد پنجاه و چند ساله با دختری 22 ساله با اختلاف سنی بیش از 25 سال چه معنی می تونه به غیر از هوسرانی داشته باشه ؟ برای چه منظوری بوده ؟ ارشاد ؟ تبلیغ ؟ لطفا پاسخ قانع کننده بدین پاسخی که مطابق فکر و نظر خودتون هست

اول اینکه بنده جواب این دوست عزیز رو دادم کاریم به بقیش ندارم. در ثانی بنده اون زمان اونجا نبودم که بتونم هدف ایشون رو تشخیص بدم اگه میخواید بیشتر بدونید فکر کنم بهتره از منابعی مثل سیره ابن هشام،سیره مغازی و کتب دیگه جوابتون رو پیدا کنید در ضمن این مرد پنجاه و چند ساله اونقدری همسر داشته که فکر نکنم بازم نیازی به عایشه از نظر جنسی داشته باشه. چیزی که من میدونم اینه که خود عایشه همیشه به این مسئله افتخار میکرده(درست یا غلط) که همسر همچین آدمیه اگه شما ناراحتی بفرما عایشه رو نبش قبر بفرما ازش بپرس چرا ناراحت نبوده. در ضمن سن عددی یه شاخصه احوالات فیزیکی یه چیز دیگس منم تا وقتی این مرد پنجاه و اندی ساله به قول شما رو ندیده باشم هر نظری بدم باطله.(مثلا اگه هیو جکمن پنجاهو اندی ساله با یه دختر بیست و اندی ساله ازدواج کنه خیلی عجیبه؟) در ضمن ایشون با خدیجه هم که بزرگتر از خودش بوده (طبق برخی منابع 15 سال) ازدواج کرده.

دوست عزیزم چرا اینقدر با لحن عصبی پاسخ میدین من با شما دعوا ندارم به نظرتون هم احترام میذارم و فقط سئوالی طرح کردم اینکه میفرمائین جواب دوست قبلی رو دادین یعنی اینکه بنده رو قابل جواب نمیدونین ؟ از ادبیات شما مشخصه که اهل مطالعه هستین و انتظار بیشتری از شما هست بنده اگه پاسخ از منابع دینی میخواستم که نظر شخص شما رو نمیخواستم و به همون منابع که فرمودین مراجعه میکردم چون معتقدم به هیچ کدوم از منابع دینی به طور قطع و یقین نمیشه اعتماد کرد چه در اسلام و چه بقیه ادیان به همون دلیلی که خودتون فرمودین که هیچکدوم از ماها اون زمان نبودیم و اینکه فرمودین پیامبر نیاز جنسی به این خانم نداشته با عرض معذرت این مسئله یه فرض دیگه رو پیش میکشه که پس چه نیازی به گردآوری این زنان در اطراف خودش داشته ؟ من اینو جای دیگه ای مطرح کردم . گفتن این ها زنان شهدا و بی سرپرست بودن و پیامبر برای اینکه که شاید ممکنه به گناه بیافتن اونا رو عقد میکردن ولی حالا این پرسش مطرح میشه که مردان دیگه قبیله قریش شایسته ازدواج با این زنان نبودن ؟ به چه دلیلی ؟ در ضمن هیو جکمن که پیامبر یه دین بزرگ با بیش از یک میلیارد پیرو نیست و در آخر اگه یقین داشته باشیم که خدایان این سه دین آسمانی یک خدا هستن ( یهود ، مسیحیت و اسلام ) سئوالی که پیش میاد اینه که چرا خدا به دوپیامبر قبل تاکیدی بر حتی ازدواج تک همسری نداشته ولی برای پیامبر آخر چند همسری رو جایز دونسته یعنی خداوند بین پیامبرانش فرق گذاشته ؟

دوست عزیز باور بفرمایید وقتی من داشتم جواب شما رو میدادم لبخند رو صورتم بود و کسی به این راحتی نمیتونه بنده رو عصبانی کنه. من باب مقایسه ای که بین پیامبر و هیو جکمن کردم بگم که فقط مثالی بود برای نشون دادن شرایط فیزیکی یه آدم پنجاه و اندی ساله نه بیشتر. اینکه شما میفرمائید ادبیات من مشخص میکنه که اهل مطالعه هستم باز قضاوت بی مورد شما رو نشون میده چون شما نه من رو میشناسید و نه از میزان مطالعه من خبر دارید! در مورد اینکه چرا خدا در باره دو پیامبر قبلی چند همسری رو جایز ندونسته یه نکته ای رو باید بگم اونم اینه که شما به هر مجتهدی ،حتی آیات خود قرآن رجوع کنی متوجه میشی که به این نکته اشاره شده که در کتاب یهودی ها و مسیحی ها تحریف صورت گرفته یکی از دلایل این اعتقاد میتونه این باشه که مثلا انجیل رو که ازش به عنوان عهد جدید یاد میشه رو چهار نفر به اسم ((متی، مرقس، لوقا، یوحنا)) کتابت کردن. در آخر بگم که بنده پژوهش گر تاریخ ادیان نیستم و اون چیزی که ثبت کردم فقط در مورد سن عایشه بود و سعی میکنم در مورد هیچ مسئله ای پیش داوری نکنم تا زمانی که به همه ابعادش واقف بشم.

درود اگه بنده با گفتن اینکه شما اهل مطالعه هستین شما رو ناراحت کردم عذر میخوام موفق باشید ?

مسئله ناراحتی بنده نیست دوست عزیز گفتم که هر چیزی منو ناراحت نمیکنه.
فقط حرف من اینه که شما تا کسی رو نمیشناسی نمیتونی راجع به خوب یا بد بودن یا ویژگی هاش نظر دقیقی بدی. همونجور که راجع به اون مرد پنجاه و اندی ساله هم نمیشه تا وقتی از نزدیک ندیده باشی.
بهترین فهم تاریخ دین هم به نظرم مطالعه بدون پیش داوری و پیش زمینه فکری و استفاده از منابع معتبره.
هرچند که هیچ منبعی هم نمیتونه کامل و صد در صد دقیق باشه.

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «