رابطه پورنوگرافی و اندازه مغز

1394/11/23

درود بر شما

یادداشت های زیر درباره تماشای پورنو و تاثیر آن بر رفتار و همچنین عملکرد و اندازه مغز افراد نسبت به حالت نرمال و طبیعی است.

پژوهشگران آلمانی به تازگی دریافته‌اند که تماشای محتوای پورنوگرافی با کوچک شدن قشر خاکستری مغز(سطح چین خورده مغز) و تضعیف برخی ارتباطات مغزی همراه است.یکی از فرضیه‌هایی که موسسه تکامل انسانی مکس پلانک و دانشکده روانپزشکی شریته آلمان به طور مشترک مطرح کردند، به آسیب بخش خاکستری مغز در اثر تماشای پورنوگرافی اشاره دارد؛ چون مغز مردانی که بیشتر پورن می‌بینند، کاملا متفاوت با مغز معمولی است.

در این پژوهش ام‌آر‌آی (MRI) مغز مردان ۲۱ تا ۴۵ ساله که گفته بودند در هفته بطور متوسط بیش از چهار ساعت پورن تماشا می‌کنند، مورد مطالعه قرار گرفت؛ نتیجه اینکه مغز کسانی که بیشتر در معرض پورنوگرافی قرار می‌گرفتند، در مناطقی که “انگیزه” و سیستم پاداش را در کنترل دارد کوچکتر بود.هیچکدام ار افرادی که در این مطالعه شرکت داشتند اعتیاد به پورنوگرافی یا اعتیاد به سکس را گزارش نکرده‌ بودند.سیستم پاداش(ریوارد سیستم)سیستم پیام رسانی ویژه مغز همه پستانداران است که بدن را از برطرف شدن نیازهایش آگاه می‌کند.به این ترتیب که پس از برطرف شدن گرسنگی،برآورده شدن میل جنسی،گوش کردن به موسیقی و بسیاری از نیازهای دیگر مغز با ترشح هورمونی در فرد احساس لذت ایجاد می‌کند.

دکتر سیمونه کیون، مدیر این گروه تحقیقاتی می‌گوید: “نتایج این تحقیق می‌تواند بیانگر این باشد که مصرف مرتب پورنوگرافی سیستم پاداش مغز را تنبل می‌کند.”

به گفته این دسته از پژوهشگران،مغز این افراد هنگامی که در حال تماشای صحنه‌های سکسی محرک بودند، پیام پاداشی کمتری صادر کرده است تا یک تماشاگر گهگاهی این فیلم‌ها؛ به این معنی که مصرف‌کنندگان هر روزه پورنوگرافی از تماشای این صحنه‌ها کمتر از یک تماشاگر معمولی لذت برده‌اند.سیمونه کیون همچنین گفت: "از این رو ما تصور می‌کنیم کسانی که زیاد پورن می‌بینند، به محرک‌های بسیار قوی‌تر جنسی نیاز دارند تا به لذت طبیعی برسند."این امر می‌تواند دلیل نارضایتی از زندگی جنسی در بسیاری از زوج‌های متقاضی پورنوگرافی باشد.

این در حالیست که در برخی کلینک‌های درمان مشکلات جنسی، پورنوگرافی به عنوان ارتقا دهنده زندگی جنسی توصیه و استفاده می‌شود؛اما پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که تماشای بیش از حد پورنوگرافی احتمالا می‌تواند زندگی جنسی زوج‌ها را نیز به مخاطره بیندازد.

سیمونه کیون توضیح می‌دهد: " یک تحقیق تازه دیگر نشان داد نوجوانان پسری که هر روز با موضوعات اروتیک سروکار دارند علاقه بیشتری به انواع غیرقانونی پورنوگرافی وبه کار بردن آن در زندگی روزمره خود نشان می‌دهند. برخی محققان نیز به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف روزمره پورنوگرافی میل به اجرای آنچه را که دیده‌می‌شود، بیشتر می‌کند و بر رفتار آنان بسیار موثر خواهد بود."

“این میل به تکرار خود به خودی دقیقا مشابه مکانیزم اعتیاد به مواد مخدر است.یعنی چون مصرف مواد مخدر، پس از مدتی، کارایی مغز در ایجاد حس لذت را کم می‌کند،فرد اعتیاد به محرک بیشتری پیدا می‌کند تا بتواند سیستم پاداش مغز را به همان اندازه قبل فعال نگه دارد.”
پیش از این ثابت شده بود که تماشای زیاد پورنوگرافی با کاهش ارتباط بخش پیشین مغز و سیستم پاداش مربوط است؛ ارتباطات این دو منطقه مغز در ایجاد انگیزه نقش دارند و لذت طلبی را کنترل می‌کنند.

به این ترتیب از این تحقیق می‌توان به دو نتیجه رسید که یا تماشای پورنوگرافی باعث تخریب مغز می‌شود یا اینکه افرادی که بخشی از کورتکس مغز آنها کوچکتر است نیاز به تماشای پورنوگرافی دارند.اگر نتیجه‌گیری دوم درست باشد، می‌توان پیش بینی کرد که چه مردانی بیشتر به تماشای صحنه‌های اروتیک علاقمندند.به عبارت دیگر شاید کوچکی حجم مغز تماشاگران پورنوگرافی در واقع عامل علاقمندی این افراد به تماشای صحنه‌های اروتیک باشد نه محصول آن؛ یعنی می‌توان نتیجه گرفت افرادی که بخشی از مغزشان کوچکتر است در واقع به محرک خارجی بیشتر و قوی‌تری برای رسیدن به لذت معمولی احتیاج دارند و به همین دلیل به تماشای پورنوگرافی روی‌ می‌آورند.

مصرف جهانی پورنوگرافی به دلیل دسترسی ساده‌تر و مخفیانه‌تر به این محصولات در اینترنت،بسیار افزایش یافته است.دکتر سیمونه کیون معتقد است با توجه به اینکه آمار نشان می‌دهد ۵۰٪ کاربران اینترنت به طور مرتب پورن تماشا می‌کنند، تحقیق در این زمینه از اهمیت خاصی برخوردار است.“این تحقیق نشان می‌دهد که بینندگان دائمی پورنوگرافی پاسخ طبیعی به محرک جنسی ندارند یا اینکه قدرت پاسخ به محرک در آنها کاهش یافته است که این امر در واقع به بی‌میلی جنسی و روابط ضعیف جنسی می‌انجامد.”

تحقیق دیگری که در ژورنال انجمن روانپزشکان آمریکا منتشر شده است به رابطه میان افزایش تماشای پورنوگرافی و افسردگی و روی‌ آوردن به الکل اشاره می‌کند.توجه به موضوعات اروتیک احتمالا از امیال زیستی بسیار قوی ناشی می‌شود.

منبع

علاقه مندان به بحث های تخصصی می توانند با مراجعه به سایت 4shared از جدیدترین مقاله ها در سطح بین المللی استفاده کنند.

10626 👀
3 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2016-02-12 20:59:02 +0330 +0330

بله

متن مفیدی بود البته از جهاتی نیز اغراق آمیز بود

به هر جهت خدمت شوما عارضم که فیلم هایی که در صنعت پورنو گرافی تولید میشن عموما جنبه ی تجاری و مادی دارن و به همین جهت مبالغ هنگفتی نیز در این بین رد و بدل میشه

در کل تماشای فیلم پورن در دراز مدت آثار مخربی رو به جا میذاره

توجه داشته باشین که فیلمهای پورن غالبا با هزینه های بالایی تولید میشن و انچه که تو فیلم می بینین بیشتر تصنعی و صرفا جنبه ی تحریک کردن فرد تماشاگر رو دنبال میکنه

بازیگران پورن اکثرا علاوه بر گریم صورت از نظر بدنی هم گریم میشن و علاوه بر اینا کارگردانی ویدئو نیز به صورت حرفه ای انجام میشه

لذا در این راستا اکثر تماشاگران در مقام قیاس برمیان هم از بعد نگاه به فرد بازیگر و یا اعمال انجام شده در فیلم

شاید اینطور بشه تصور کرد که فیلمهای غیر حرفه ای به مراتب بهتر از فیلم هایی باشن که به صورت حرفه ای در صنعت پورنو گرافی تولید میشن(منظور همین فیلم های سکسی معمولی هستش)

مخلص کلام اینکه اندازه نگه دار که اندازه نیکوس!

بروبچ عزیز دل برادر!میدونیم که با این اوضاع و محدودیت های زیاد به غیر از کف دست یاور دیگری واسه اکثریتتون نیست! پس اگه نیگا می کنین استاندارد رو نیز همیشه در نظر داشته باشن ?

بله و دیگر عرضی نی ?

1 ❤️

2016-02-12 22:14:19 +0330 +0330

ننوشته که با عکس هم بزنی تاثیر داره یا نه؟من فقط با عکس میزنم (wanking)

0 ❤️

2016-02-12 22:39:22 +0330 +0330

جالب بود، همیشه برام سوال بود که چرا کسانیکه دنبال این نوع سرگرمیها هستن، چرا بنظر میرسه که هوش و درکشون سطح بالایی نداره؟!!!

0 ❤️

2016-02-12 23:18:25 +0330 +0330

بعله این مطلبو منم چن وخ پیش دریاف کرده بودمو اتفاقاً میخواسم تو روال کپی‌پیست‌کنیای اخیرم بگنجونمش که دیدم دیگه طغی جون زحمتشو کشید...

فارق از اینکه شکی در اصل مطلب و تأثیرات پورنوگرافی رو قسمت پاداش/انگیزه مغز نیس، ایضاً در تکمیل بحث اون جنبه تصنعی بودن الگوهای صنعت پورن رایج (مث کمپانی تِپون چِپونِ Brazzers) باید عرض شود که از تاثیر این دمو دسگا رو سطح انتظارات جوانان حشری مجذوبشم نباید غافل شد! گوا اینکه طرف بدون امکانات حشرزدایی، ناچار یه عمر با تماشای این تشکیلات کف دسی میزنه و دس آخر وختی به هر صورت سر و سامون میره خونه بخت(!) انتظار داره زنش عینهو ساشا گری سفیدمفیدو عروسک باشه و پسوناشم مثال جیدن جیمز و عین سرکار التا اوشینم واسش ساک بزنه و مث بانو الکسیس تگزاسم بش کون بده!

باقی تشکیلات پیرامونی پورنوگرافی هم بخش اعظمش تمایلات غیرمعمولو فتیشیستی با فانتزیای جنسیو پروروش میده،‌ جوری که مخاطبش اگه غرقش شه بیشتر درگیر بعد خیالپردازی قضیه میشه لذا عاخر یهو دید سکس با پارتنرش اصن بش نمیچسبه و از خیرش میگذره میشینه همون جقیدن با تصورات بی‌حدومرز این حیطه رو ترجیح میده!

شاید همونطور که دوستان اشاره کردن؛ پورنوگرافی از نوع آماتورش، برا جانفشانان راه پرفیض جق مناسب‌تر باشه، چرا که با واقعیت نزیکی بیشتری داره و به مراتب رؤیاسازی کمتر. خودِ من بشخصه برام محصولات پورن وطنی، جذابیت بیشتر و دلچسب‌تری نسبت به سکسای عروسکی و مصنوعی اجنبی داره.

هر چن بهره بری از پورنوگرافی چه آماتورش چه حرفه‌ایش، بسگی به نوع استفاده و شدّت و عمقش هم داره. چه بسا درمقابلش سرکوب و خودخوری جنسی برا افراد درمانده از سکس، هم به مراتب خطر ایجاد عقده‌های خودشو داره...

در کل سخ نگیرید ببینید و بزنید لاکن اسراف نکنید.


(ولی همه اینا یه طرف؛ اون دکتره عجب اسمی داشت!! (silly) )

1 ❤️

2016-02-13 04:30:22 +0330 +0330

آقا من باس برم این دانشگاهه پول بگیرم ازشون رو ما مطالعه بنمایند،چیزهای جدیدی کشف میکنن ?

1 ❤️

2016-02-15 11:14:27 +0330 +0330

سپاس از همه دوستان که نظراتشون رو به اشتراک گذاشتند.اصلی ترین موضوع این است که در این گونه از رفتارها(که ارتباطی نیز با سلامتی دارند) میانه روی را لحاظ کنیم و تمایلات خود را بیهوده سرکوب نکنیم و همچنین افراط نیز نکنیم;آزادانه و طبیعی با تمایلات طبیعیِ خود برخورد کنیم.در رابطه ی جنسی،از هر کسی هر پوزیشنی را انتظار نداشته باشیم و انتظار نداشته باشیم که دیگران برطبق تخیلات ما رفتار کنند…

مواظب دستگاه عصبی خودتون باشید ?

1 ❤️

2016-02-15 21:59:06 +0330 +0330
نقل از: mohammad321 نه اینجوریام نیست. مثلا من که نه فیلم پورن میبینم نه اصلا میل ج ن س ی دارم خیلی دانشمند شدم!؟ ?

اینجا فقط به تغییرات ظاهری مغز و بعضی عملکرد ها و حدود نیاز ها اشاره داره.قرار نیست که هرکس که این چیزا رو نگاه میکنه،خل و مشنگ بشه و عقلش تعطیل بشه ?

0 ❤️

2016-02-17 09:22:09 +0330 +0330
نقل از: mofo56 آقا من باس برم این دانشگاهه پول بگیرم ازشون رو ما مطالعه بنمایند،چیزهای جدیدی کشف میکنن ?

وژژدانن اگه تو رو ببرن برا تحقیق،علم رو دگرگون میکنی! (silly) اگه تو ایران بمونی،استعدادت حروم میشه ?

چند هفته پیش هم فراخون بود!

0 ❤️

2016-02-17 14:49:49 +0330 +0330
نقل از: طغرل100
نقل از: mofo56 آقا من باس برم این دانشگاهه پول بگیرم ازشون رو ما مطالعه بنمایند،چیزهای جدیدی کشف میکنن ?

وژژدانن اگه تو رو ببرن برا تحقیق،علم رو دگرگون میکنی! (silly) اگه تو ایران بمونی،استعدادت حروم میشه ?

چند هفته پیش هم فراخون بود!

اتفاقاً من خودم در هفته یه ساعت پورن بیشتر نگاه نمیکنم(خیلی فیلمایی که اینجا میزارم رو خودم هنوز نگاه نکردم) چون فرصتشو نداریم.بعدشم ما اگه خارج بودیم که الان در کار تهیه و توزیع پورن بودیم و میلیونها دلار درآمد به جیب زده بودیم ?

1 ❤️

2016-02-17 17:53:55 +0330 +0330
نقل از: mofo56
نقل از: طغرل100
نقل از: mofo56 آقا من باس برم این دانشگاهه پول بگیرم ازشون رو ما مطالعه بنمایند،چیزهای جدیدی کشف میکنن ?

وژژدانن اگه تو رو ببرن برا تحقیق،علم رو دگرگون میکنی! (silly) اگه تو ایران بمونی،استعدادت حروم میشه ?

چند هفته پیش هم فراخون بود!

اتفاقاً من خودم در هفته یه ساعت پورن بیشتر نگاه نمیکنم(خیلی فیلمایی که اینجا میزارم رو خودم هنوز نگاه نکردم) چون فرصتشو نداریم.بعدشم ما اگه خارج بودیم که الان در کار تهیه و توزیع پورن بودیم و میلیونها دلار درآمد به جیب زده بودیم ?

افسوس که نتونستی بری خارج کشور تا شکوفا بشی ?

0 ❤️

2016-03-03 13:47:16 +0330 +0330

میگم چیه مردای ایران همه فندق مغزن

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «