تاپیکی درباره رپ فارسی

1395/02/05

همونطور که از اسم تاپیک معلومه قراره راجع به رپ فارسی و هر چیزی که به اون مربوط میشه(اعم از اخبار رپ فارسی،اهنگ های جدید،بیوگرافی رپرها،کل کل بین هوادارا و…) بحث بشه. از دوستان عزیز خواهش میکنم هر اطلاعاتی در مورد رپ و آهنگ های جدید سبک رپ دارن اینجا بیان کنن.

7503 👀
3 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2016-04-24 14:52:51 +0430 +0430

این تاپیک مختص به رپ فارسیه اما بد نیست اول نگاهی به شکل گیری رپ، اشخاص تاثیر گذار در رپ جهانی وسپس نگاهی به تاریخچه رپ فارسی بندازیم. تاریخچه رپ: RAP مخفف عبارات گوناگونی از قبیل Rhythmic American Poetry"، "Rhythm and Poetry"، Rhythmically Applied Poetry"، "Rhythmically Associated Poetry"" می باشد. موسیقی رپ در دههٔ ۱۹۸۰ میلادی و از میان موسیقی سیاه پوستان فقیر متولد شد. رپ در واقع یک نوع موسیقی اعتراض‌آمیز خیابانی است. این موسیقی از پیش پا افتاده‌ترین، سهل‌ترین و خیابانی‌ترین کلمات استفاده می‌کند، بدون این که از حیث ادبی بتوان این نوع استفاده را نقد کرد. در نوشتن متن ترانه‌های رپ، هیچ الزامی برای رعایت قوانین ادبی وجود ندارد.[۱] موسیقی رپ به موضوعاتی از جمله: اختلاف طبقاتی، ریاکاری، دعواهای خیابانی، فرهنگ غالب جهانی و همچنین بحران‌های سیاسی می‌پردازد. کلام آن اگرچه قافیه‌هایی ضعیف دارد و در نگاه بسیاری شعر ناب به حساب نمی‌آید، اما با همین سادگی و بی پیرایگی خود می‌کوشد معنایی دیگر از زندگی اجتماعی را به ما یادآوری کند، که بعدی از زندگی مردم کوچه و خیابان است. به نحوی می‌توان گفت چارچوب تعیین شدهٔ موسیقی را که دارای قوانین سخت و مشخص است را خرد می‌کند تا موسیقی در دسترس عامی‌ترین افراد جامعه قرار گیرد. در حدود 50 سال پیش فردی به اسم توپک (topak) یا اسم مستعار(2pac) رپ را به معنای واقعی کلمه رساند و و برای اولین بار وبا پشت وانه ی مردمی بیان شیوای رپ که به صورت تکه تکه بیان میشود رپ را به صورت بک زبان بین المللی در آورد و با یک موسیقی بسیاد سخت ولی در عین حال آرام سبک (hip hap) را پایه گزاری کرد و به عنوان پدر رپ جهان معرفی شد. از جمله سرشناس ترین رپر های حال حاضر میشه به Eminem ، 50 cent ،Jay z،dr.dreو ice cube (خواننده قدیمی رپ) اشاره کرد.

0 ❤️

2016-04-24 15:05:13 +0430 +0430

تاریخچه رپ فارسی: در مورد شروع رپ فارسی تاریخ دقیقی در دسترس نیست اما میشه گفت، اولین آهنگ رپ فارسی در سبک پاپ، توسط حسن شماعی زاده در اوایل دهه ۶۰ همراه فرزندش با مطلع شعر می‌دونم که دروغ میگی وقتی میگی که دوسم می‌داری سپس در اوایل دهه ۷۰ توسط گروه سندی با آهنگ مشهور پری اولین آهنگ هایی که میشه یه جورایی اونا رو تو سبک رپ معرفی کرد. اولین آلبوم رپ:اولین آلبوم رپ فارسی در ایران توسط شاهکار بینش‌پژوه با نام اسکناس منتشر شد. این آلبوم که در سبک رپ طنز بود و اولین آلبوم رپ فارسی بود که در ایران با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد. در اواخر دههٔ هفتاد خورشیدی رپ فارسی شکل جدی تری به خود گرفت، سروش لشکری با نام مستعار هیچ‌کس در داخل ایران (که بیشترین تأثیر را بر این سبک موسیقی داشته است و باعث ماندگاری و تداوم این سبک تا به امروز شده است چرا که تا قبل از آن کسی بصورت رسمی به عنوان خوانندهٔ رپ فارسی مطرح نبود به همین دلیل هیچ‌کس را پدر رپ فارس نیز می‌نامند)، بهنام مهرخوان با نام مستعار دیو سپید در آمریکا از اولین خوانندگان و گروه زد بازی از اولین گروه‌های از این دست هستند که به رپ فارسی پرداختند. از جمله معروف ترین رپر های ایرانی میشه به یاس،حصین،صادق،رضا پیشرو و بهرام اشاره کرد. از جمله معروف ترین گروه های رپ میشه به گروه کاغذ،ملتفت،جادوگران و پایدار اشاره کرد.

0 ❤️

2016-04-24 15:11:04 +0430 +0430

سوال: با کدوم آهنگ رپ فارسی بیشتر از همه خاطره دارید؟

0 ❤️

2016-04-24 15:14:52 +0430 +0430
نقل از: charlatan1375 سوال: با کدوم آهنگ رپ فارسی بیشتر از همه خاطره دارید؟

موضوع جالبیه خود من با آهنگ ایران ایران فدایی (در مورد وقایع بعد از انتخابات 88 ) خیلی خاطره دارم.فکر میکنم اشکان فدایی مخصوصا با اون صدای تک زبونیش یکی از قوی ترین رپرای این نسله.

1 ❤️

2016-04-24 15:22:11 +0430 +0430
نقل از: wetland
نقل از: charlatan1375 سوال: با کدوم آهنگ رپ فارسی بیشتر از همه خاطره دارید؟

موضوع جالبیه خود من با آهنگ ایران ایران فدایی (در مورد وقایع بعد از انتخابات 88 ) خیلی خاطره دارم.فکر میکنم اشکان فدایی مخصوصا با اون صدای تک زبونیش یکی از قوی ترین رپرای این نسله.

البته من خودم بیشتر با آهنگای حصین و صادق به خصوص صادق خاطره دارم.
در مورد اشکان فدایی هم بگم ایشون از اعضای گروه ملتفت(عباس) هستن و از بهترین کارهاشون میشه به ایران ایران،آلبوم عدل و یه عشق نقره ای اشاره کرد. ? ? ?.

1 ❤️

2016-04-24 16:27:44 +0430 +0430

اشکان فدائی (خواننده رپ فارسی) متولد آذر ۱۳۶۹ ،استعدادی که توسط مهدیار آقاجانی کشف شد و فعالیتش رسماً از سال ۸۸ آغاز شد. او از اهالی سابق خیابان پیروزی تهران بوده و اکنون در فرانسه-پاریس ساکن است.اولین تک آهنگ رسمی او بنام “ایران ایران” در سال ۸۸ منتشر شد. آهنگساز این کار مهدیار آقاجانی بود.پس از آهنگ ایران ایران ، فدائی با یک آهنگ تکی به نام “واستا لاشی” و یک آهنگ دیگر به نام “شک” بهمراه قاف در آلبوم کوتاه “انجام وظیفه” حضور پیدا کرد و برای عموم شناخته تر شد.سپس در مهرماه ۹۰ تک آهنگ “ساز ما” از او منتشر شد. همچنین در آلبوم “زیر و بم زیرزمین” ، در قطعه “میان غم هایم” ، علی قاف را همراهی کرد.از میان غمهایم میتوان به عنوان بهترین فیت رپ آلبوم زیر و بم زیرزمین یاد کرد.شاید از این پس بتوان از زوج قاف و فدایی نیز به عنوان یکی ازبهترین زوج های تاریخ رپ فارسی یاد کرد ! استایل زیبای فدایی در این ترک بدون شک موجب شده است که این ترک در هر دو بخش حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.تک آهنگی از او بنام “یه عشق نقره ای” در آذر ماه عرضه شد که حاشیه های زیادی بهمراه داشت. کمی بعد تک اهنگ فوق العاده ی ” رفیق ” رو بیرون داد و با هر تک آهنگ افراد بیشتری متوجه نبوغ و استعداد او شدند.اولین آلبوم کوتاه او به نام عدل مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفت به طوری که بعد از این آلبوم اکثر شنوندگان رپ فارسی او را نابغه رپ فارسی عنوان میکنند. آهنگسازی تمامی ترک ها بجز ترک «زندگی» و «نمیدونم» توسط مهدیار آقاجانی انجام شده است و آهنگسازی ترک «نمیدونم» توسط حسن انجام شده است.خوانندگان مهمان آلبوم “هیچکس” و “قاف” که هر دو باعث هرچه بهتر شدن این آلبوم کوتاه شدند. ترک های آلبوم عدل: 1-جعبه جادویی 2-آهنگ ((نمیدونم)) 3-سرزمین مادری(اینو توصیه میکنم حتما گوش بدید) 4-زندگی 5-((چی شنیدی ها)) به همراهی سروش لشکری(هیچکس) 6-آهنگ ((80)) با همراهی علیرضا قاسمی(علی قاف) (دیس یه سری از رپرای مطرح)

0 ❤️

2016-04-24 16:59:29 +0430 +0430
نقل از: charlatan1375 سوال: با کدوم آهنگ رپ فارسی بیشتر از همه خاطره دارید؟

تاپیک قشنگیه موفق باشی.
من کلا از رپرای فارسی بیشتر یاس و عرفان و اعضای زد بازیو میپسندم
و تبعا با اهنگای اینا خاطرات بیشتری دارم ;)

0 ❤️

2016-04-24 18:23:12 +0430 +0430
نقل از: khanom hana
نقل از: charlatan1375 سوال: با کدوم آهنگ رپ فارسی بیشتر از همه خاطره دارید؟

تاپیک قشنگیه موفق باشی.
من کلا از رپرای فارسی بیشتر یاس و عرفان و اعضای زد بازیو میپسندم
و تبعا با اهنگای اینا خاطرات بیشتری دارم ;)

بیو گرافی گروه زد بازی(راستش اینقدر اطلاعات در مورد این گروه ضد و نقیضه که نمیشه تاریخچه درستی در مورد این گروه به نمایش گذاشت،من تا اونجایی که تونستم مطالب مربوط به این گروه رو جمع آوری کردم درستی اطلاعات رو میتونید خودتون با تحقیق بیشتر به دست بیارید). زد بازی به معنی زاخار بازی(زاخار کلمه روسی از دکلمه های معروف این گروه تو آهنگاشون که به معنی رفیقه): شروع به کار این گروه تو سال 81 از دبیرستان ارشاد با حضور مهراد هیدن و سامان ویلسون بود که گفته میشه اولین آهنگشون اشتباهی تو فضای نت منتشر شد! از اعضای اولیه این گروه سامان ویلسون،مهراد هیدن و سهراب ام جی رو میشه نام برد. اواسط همون سال بود که سامان ویلسون دیس ترک آجیلی رو روی بیت کاور(with out you ) امینم بیرون داد. سال 83 بود که سامان ویلسون آهنگ از خزر تا خلیج فارس رو میخونه که گفته میشه تو اون آهنگ رضا پیشرو رو مخاطب قرار داده. دیس کردن ها و تیکه اندازی های زد بازی با رپرای دیگه ادامه داشت تا اینکه سال 85 رضا پیشرو و شاهین فلاکت سامان ویلسون رو توی آهنگ اثر منفی دیس کردن(گفته میشه این آهنگ بهترین دیس تاریخ رپ فارسیه،هرچند من نفهمیدم اینکه از سر آهنگ تا تهش فحش بدی چه هنری میخواد؟) که باعث خداحافظی سامان از رپ فارسی شد. از اتفاقای مهم دیگه تو اون سال اضافه شدن علیرضا جی جی و سیجل به این گروه بود. از معروف ترین آثار زد بازی میشه به:تهران مال منه،لی لی لی لی حوضک،پلنگ،دروغ تعطیل،تابستون کوتاه و آلبوم سرمایه اشاره کرد. تا جایی که یادمه این گروه یه بار منحل شد اما مثل اینکه دوباره تشکیل شد.(از بعدش دیگه خبر خاصی ندارم). اعضای گروه:1-مهراد هیدن2-سامان ویلسون3-سهراب ام جی4-علیرضا جی جی5-نسیم6-سیجل

0 ❤️

2016-04-24 21:27:46 +0430 +0430

سوگند سهیلی (متولد ۲۲ مرداد ۱۳۶۶ در اصفهان) خواننده و ترانه سرای رپ فارسی و ساکن آلمان است.سوگند در خانواده موزیسین بزرگ شده و با موسیقی سنتی از طریق پدرش آشنایی خاصی دارد. در سن ۱۵ شروع به کار با گروهی به نامه ر&م که در آلمان مشغول اهنگسازی به سبک آر&بی بودن کارش را شروع کرد. بعد از ۲ سال تصمیم گرفت که هیپ هاپ ایرانی را به عنوانه یک دختر شروع کند که گروه “انتقام” با فریناز تشکیل شد، بعلت یک سری از مشکلات از هم جدا شدن و هرکس به کار خودش ادامه داد اما بعد از یک مدت کوتاه فریناز از خوانندگی خداحافظی کرد. بعد از آن او به گروه پایدار پیوست و در کنار اعضای این گروه به خصوص عرفان فعالیت خود را ادامه داد. همچنین او جزو اولین رپرهای دختر است. سوگند تو طول فعالیت هنری خودش، با هنرمندایی مثل: عرفان،رضا پیشرو،فریناز،صادق،تهم،پایا،گروه تنبه 10، بهزاد فاشیست و بنیامین و بهزاد لیتو همکاری داشته. تا الآن ازش پنج تا ویدئو کلیپ به نام‌های یادته با همکاری عرفان، لیبن لیبن به زبان آلمانی ، بلیط یک طرفه و موزیک ویدیو آهنگ دلوم منتشر شده که با بازدید بسیار خوبی از جمله در رادیو جوان مواجه شده. و یه ویدئو کلیپ دیگه به نام منتظر به همراهی عرفان ساخته شده.

1 ❤️

2016-04-24 23:22:38 +0430 +0430

یادم میاد یه دختر هم بود با گرایش همجنسگرا (لزبین) رپ میخوند و بر ضد مردها میگفت ولی من کارش رو دوست داشتم اما اسمش رو یادم نیست خیلی هم دنبال بقیه کارهاش گشتم ولی چیزی پیدا نکردم… مثلا میگفت زنه که به زن ارامش میده و از این حرفها…

باقی رپرها رو نمیشناسم کاراشون هم برام جذاب نیس ولی این یکی به دلم مینشست نمیدونم چرا

1 ❤️

2016-04-25 02:41:11 +0430 +0430
نقل از: گوزوی خوشبخت یادم میاد یه دختر هم بود با گرایش همجنسگرا (لزبین) رپ میخوند و بر ضد مردها میگفت ولی من کارش رو دوست داشتم اما اسمش رو یادم نیست خیلی هم دنبال بقیه کارهاش گشتم ولی چیزی پیدا نکردم.. مثلا میگفت **زنه که به زن ارامش میده** و از این حرفها...

باقی رپرها رو نمیشناسم کاراشون هم برام جذاب نیس ولی این یکی به دلم مینشست نمیدونم چرا

اگه اشتباه نکنم اسم اون خانم همجنسگرا ((سایه اسکای،saye sky )) بود. که مصاحبش تو برنامه کوک بهزاد بلور از شبکه بی بی سی فارسی پخش شد.

0 ❤️

2016-04-25 04:23:09 +0430 +0430

بهترین صدای مرد: مهراد هیدن
بهترین صدای زن: کرنلا
بهترین لش خون: حصین و گاهی اوقات خلسه
بهترین فست خون:امیر اپیکور(که جدیدا یه رکورد هم زده)
کامل ترین گروه:زدبازی(چونکه واقعا از همه موضوعات خونده و الحق و والانصاف هم بهترین بوده)
بهترین گنگ خون:پیشرو و ویلسون و البته حسین اپیکور(که به نظرم آینده روشنی داره)
بهترین اجتماعی و وطنی خون:بدون شک یاس!
سنگین ترین و پر مفهوم ترین اشعار:علی سورنا
آچار فرانسه رپ:شاهین نجفی که یه زمانی رپ رو واقعا عالی میخوند و به تموم سبک های موزیک هم خونده،راک،متال،سنتی،محلی و …
بهترین بیت سازها:مهراد هیدن،مهدیار و علیرضا جی جی
قابل لمس ترین اشعار:سیجل(شعراش حس آمیزی خیلی زیادی داره و واقعا میشه تو شعراش انواع و اقسام آرایه های ادبی رو دید،البته الان دیگه مثل قبل نیست!)

1 ❤️

2016-04-25 04:49:23 +0430 +0430
نقل از: 4jimik بهترین صدای مرد: مهراد هیدن بهترین صدای زن: کرنلا بهترین لش خون: حصین و گاهی اوقات خلسه بهترین فست خون:امیر اپیکور(که جدیدا یه رکورد هم زده) کامل ترین گروه:زدبازی(چونکه واقعا از همه موضوعات خونده و الحق و والانصاف هم بهترین بوده) بهترین گنگ خون:پیشرو و ویلسون و البته حسین اپیکور(که به نظرم آینده روشنی داره) بهترین اجتماعی و وطنی خون:بدون شک یاس! سنگین ترین و پر مفهوم ترین اشعار:علی سورنا آچار فرانسه رپ:شاهین نجفی که یه زمانی رپ رو واقعا عالی میخوند و به تموم سبک های موزیک هم خونده،راک،متال،سنتی،محلی و ... بهترین بیت سازها:مهراد هیدن،مهدیار و علیرضا جی جی قابل لمس ترین اشعار:سیجل(شعراش حس آمیزی خیلی زیادی داره و واقعا میشه تو شعراش انواع و اقسام آرایه های ادبی رو دید،البته الان دیگه مثل قبل نیست!)

ممنون دوست عزیز بابت نظرتون.
با این که خودم یه جورایی کاغذی هستم ولی به نظرم بهترین گروه ملتفت باشه(البته نظر شخصی) به خصوص با آهنگ سازی درجه یک مهدیار.
هرچند از صدای مهراد و ایهام های جی جی هم نمیشه گذشت.
از نظر مفهوم میتونم بگم حصین و صادق و سورنا در یه سطح هستند.(واقعا سخته بگی کدومش بهتره).از خواننده های زن هم خودم سوگندو خیلی میپسندم.تو گنگ موافقم که پیشرو و ویلسون تکن. در کل فکر میکنم بیشتر سلیقه ایه و هرکسی با توجه به معیارای خودش با آهنگا حال میکنه.

0 ❤️

2016-04-25 05:00:48 +0430 +0430
نقل از: charlatan1375
نقل از: 4jimik بهترین صدای مرد: مهراد هیدن بهترین صدای زن: کرنلا بهترین لش خون: حصین و گاهی اوقات خلسه بهترین فست خون:امیر اپیکور(که جدیدا یه رکورد هم زده) کامل ترین گروه:زدبازی(چونکه واقعا از همه موضوعات خونده و الحق و والانصاف هم بهترین بوده) بهترین گنگ خون:پیشرو و ویلسون و البته حسین اپیکور(که به نظرم آینده روشنی داره) بهترین اجتماعی و وطنی خون:بدون شک یاس! سنگین ترین و پر مفهوم ترین اشعار:علی سورنا آچار فرانسه رپ:شاهین نجفی که یه زمانی رپ رو واقعا عالی میخوند و به تموم سبک های موزیک هم خونده،راک،متال،سنتی،محلی و ... بهترین بیت سازها:مهراد هیدن،مهدیار و علیرضا جی جی قابل لمس ترین اشعار:سیجل(شعراش حس آمیزی خیلی زیادی داره و واقعا میشه تو شعراش انواع و اقسام آرایه های ادبی رو دید،البته الان دیگه مثل قبل نیست!)

ممنون دوست عزیز بابت نظرتون.
با این که خودم یه جورایی کاغذی هستم ولی به نظرم بهترین گروه ملتفت باشه(البته نظر شخصی) به خصوص با آهنگ سازی درجه یک مهدیار.
هرچند از صدای مهراد و ایهام های جی جی هم نمیشه گذشت.
از نظر مفهوم میتونم بگم حصین و صادق و سورنا در یه سطح هستند.(واقعا سخته بگی کدومش بهتره).از خواننده های زن هم خودم سوگندو خیلی میپسندم.تو گنگ موافقم که پیشرو و ویلسون تکن. در کل فکر میکنم بیشتر سلیقه ایه و هرکسی با توجه به معیارای خودش با آهنگا حال میکنه.

دقیقا یه چیز سلیقه ای هست…!
تایپیک خوبی رو جمع کردی،امیدوارم بقیه دوستان هم نظراتشونو بگن :)

0 ❤️

2016-04-25 10:07:38 +0430 +0430

یکی از دغدغه های خودم شناسوندن موسیقی رپ به جامعه دور و برم بوده. همونجور که میدونید شروع به کار رپ مصادف بود با آهنگ های بی کیفیت و سطحی عموما با استفاده از الفاظ بسیار رکیک و فحاشی. در کنارش مطرح شدن خواننده هایی که تکست هاشون فاقد هرگونه ارزش محتوایی بوده به طوری که شنونده با روح متن نمیتونست ارتباط درستی برقرار کنه. مجموعه این عوامل باعث بدبینی طیفی از جامعه نسبت به موسیقی رپ شده. اینجا با معرفی چند آلبوم پیشنهادی سعی میکنم دید واقعی تری نسبت به این نوع موسیقی ارائه بدم. آلبوم اول: آوار از علی سورنا: شامل 8 ترک با نام های1-اتل متل2-آوار3-با من قدم بزن4-به بچت بگو5-دوئل6-مجنون شهر7-نمیترسم8-شروع.

موضوع آلبوم بیشترجنبه اجتماعی بوده که به مضامینی مثل فقر،گرسنگی،خیانت،خشونت و … میپردازه.
بهترین ترک آلبوم آهنگ مجنون شهر(البته از نظر من) که با زبونی تند و گاه پرخاشگرانه جامعه و مشکلاتشو به باد انتقاد میگیره!!

0 ❤️

2016-04-25 10:17:19 +0430 +0430

بگو راست بگو چپ بگو داغ بگو سرد/ بگو شاد بگو تلخ/ بگو باد بگو برف/ بگو لات بگو رعد/ بگو این دیوونه ست بگو دید به کی زد/ بگو میخ بگو نعل/ بگو بیاد پایین تر پایین پایین پایین تر/ بگو بیاد پایین تر/ پایین تر از پایین شهر/ دلم میخواست روز بود/ همه چی دروغ بود/ دود نبود دوست جایِ دود بود/ منم دلم میخواست/ ننم با بابام با هم خوب کنن تا منم شاد باشم/ منم دلم میخواست/ صبح از خواب پاشم بدون فکر به دعوای شب/ شرط میبندم حرف های/ تو با حرف های من و لب های تو با لب های من و شب های توبا شب های من پُره فرق ان/ منم دلم میخواست منم دلم میخواست دونه کسی رو نگیره کبوترم بیاد/ منم دلم میخواست/ شکستن شکته بود علف نبود سبزه بود/ عرق نبود قهوه بود/ نبود نگرد نیست نه نموند ازم هیچ نه/ تویِ اوجِ لذتم عروسکم میشکست/ آسمون و دیدم وقتی از زمین زدم من/ خستم قسم به پست ترین قسم از/ کثافتم با خبرم همینم که هستم/ حتماً تو بهترین منم بدترین بدم نه؟!/ با اعصابم میجنگم از این سگدونی میترسم/ میخوام بکنم برم با افکارم میجنگم/ خیال نکن تو شهر من حلوا دم میکردن/ حواسم نبود حتی تا شلوارم میکندن/ با دستام میساختم راه لعنتی رو/ با حسرت میساختم مسیرو میرفتم/ هر چکی رو خورم صدام در نیومد/ تا زنده هم هستم تا هستم هیپ هاپ هست/ [ م ].مثل مرگ معرفت به مردم/ مردن مرام و مرفین و مرد مست الکل/ [ ج ] جرم جنایت جنگ جنگ جراحت/ اوج جنون جسارت جوون جنم یعنی حرف/ [ ن ] نون نون توی سفره نبود/ کورخوند اون که میگفت میشه تموم/ [ و] وهم و ، وحشیانه ترین برخورد/ [ و ] ولی اما اگر به این مردم/ [ ن] ننه قه های نو پوش/ تظاهر به دلسوزی به کهنه پوشا/ [ ش ] شروعه یه شب توی شهر/ که گند زد به نفس کل روزات/ [ هــ ] هنوزم یه حرکتی هست/ [ هــ ] هیپ هاپ و یه هفت خطی هست/ [ ر ] راه رفته راه مونده بازم/ من هنوزم تو این زمین کاره مونده دارم/ مجنون شهر : یعنی خود من/ مدیون رپ :.یعنی خود من/ چیزی جز اینایی که میگم ندیدم/ تو اینجوری نباش ولی من همینم/ راه من قشنگ نیست تو رد پام نباش/ ازم یه قهرمان نساز/ نگو کی شمرده موزاییک های کف راه و کی جیره خوری برده؟!/ کی از غصه دق میکرد و کی چه گهی خورده؟!/ خوب نگاه کن دیگه بارون نمیاد/ دلم داغ ِ ولی دارو نمیخوام/ دنیا امون نمیداد آروم نمیذاشت/ فقط بلد بود ک*ن وارونه میداد/ درسته یاد نگرفتم ادب رو داشته باشم اما/ مطمعنم واسه ی تو خیلی خوبن حرفام/ اینجا خوشحالم از اینکه لات بار اومدم/ این حرومیا همشون شاکین از حرفام/ تا تهشون و دیدم از کلفت و سادشون/ پیر و حروم زادشون/ از نر تا مادشون/ میخورن میخوابن میخوابن میخورن/ واسشون برج میکنن میسازن میسازن میکنن/ واسشون میکنن میکنن میخونم.ازشون/ هر اتفاقی که باعث حضور دردمِ/ کثافت صدای من کثافت شهرمِ/ مهم نیست بـُردن/ مهم نیست بهترین شدن بدون جرأت/ مهم نیست فرصت/ مهم نیست هر روز زیادتر شدن عقدت/ توی حس قدرت مهم نیست دشمن/ بهم بگو راست بگو چپ/ بگو داغ بگو سرد/ بگو شاد بگو تلخ/ بگو باد بگو برف/ بگو لات بگو رعد/ بگـــو این دیوونه ست/ واسه ی من مهم نیست گفتت/

0 ❤️

2016-04-25 11:03:56 +0430 +0430

آلبوم سرباز خدای صادق شامل 6 ترک با نام های 1-آدمک2-آیینه(با همراهی سوگند)3-کما(با همراهی حصین)4-اوج پرواز(با همراهی جاستینا)5-استثناء(با همراهی اندیش)6-intro موضوعات متنوعی(والبته عجیب غریبی) رو در بر میگره از ترانه های اجتماعی مثل استثناء و آدمک(درباره اعتیاد) تا دل نوشته هایی مثل کما تا موضوع خیانت دوست(اوج پرواز). میشه اینجور گفت که بهترین آهنگ های صادق تو این آلبوم هستند که سبک متفاوتی رو تو رپ فارسی ایجاد کردند.

0 ❤️

2016-04-25 11:07:12 +0430 +0430

ورس1: آدمک سلام / کجای قصه ای / آهنم الان دوراهه زندگیم از وقتی رفتی من دارم لا فیلترا میخوابم / الحق که سختی مشتی من یه خورده بی اراده ام یه بی اراده اما سزامو دادم منم یه نخ سیگار با عادت های قدیم ندیم / چشمم به در دیوار تو عالم های عجیب غریب دلم گرفته باز از ادمای سگ مضیر / قلم میرقصه باز رو کاغذ های خط خطی خــــــب حاجی زندگی همینه / گذشته ها گذشت و رفت بالایی کریمه امروزت باشه فرداها خمیره / ببین کور بشه دو تا چشمی که نبینه شیشه باز شکست رو دست / چیکه چیکه خون رو فرش ریمل و سیاهی اشک من بی دل بی فکر و لش نه من بدم نه تو / نه جو زدم نه خل نه خالی ام نه پر / رو مغز من ندو اینجا شهر وحشی هاست باخت ها مال مشتی هاست بکش تو حبس کن چرک تو تو هضم کن از این قبیله برو / هار و دریده بدو حق خودتو پس بگیر / دنیاتو تو پس بگیر

ورس2: پشت من مالید به خاک / خوش به حال زنده ها مرده ام رو این حساب / له شدم تو هم بساب نزار که درد برسه به استخون خورد بشه / نزار که یه شمع کوچولو تو مسیرت نور بشه نخواه که مرد بشی قهرمان شی طرد بشی / نزار که خسته شی از هدفت سرد بشی بلند شو رو دو پات بپر تو با دو بال / بکش اون بادوبان(بادبان) خدا که باد و داد از تو حرکت از اون برکت / دستت پرچم سمت مقصد من که غرقم تو خودم / روحمو هی میجو ام مه گرفته اتاقمو گل گرفته دو بالمو خدایی حیفه وقت / نشی تو عین من پر که شدی داد بزن جیغ بکش / جیگر این دنیارو به سیخ بکش سنگ گنده بردار پرت کن سمت فردات خنده کن به دردات زنده شو لا اموات نه مثل من یه مرده

0 ❤️

2016-04-25 11:38:12 +0430 +0430

سوال: به نظر شما بهترین گروه تاریخ رپ فارسی کدومه؟
1-ملتفت
2-زدبازی
3-کاغذ
4-پایدار
5-جادوگران
6-صامت
7-تیک تاک

0 ❤️

2016-04-25 11:54:34 +0430 +0430
نقل از: charlatan1375 سوال: به نظر شما بهترین گروه تاریخ رپ فارسی کدومه؟ 1-ملتفت 2-زدبازی 3-کاغذ 4-پایدار 5-جادوگران 6-صامت 7-تیک تاک

به ترتیب: ملتفت، زد بازی،کاغذ و پایدار. بقیه باید حالا حالا ها بدون تا به اینا برسن.

1 ❤️

2016-04-25 15:54:07 +0430 +0430

معرفی اصطلاحاتی که تو موسیقی رپ استفاده میشه:

♪ کروس { chorus } : متنی { معمولا مزن دار } که در بین ورس ها خوانده میشود . نمونه : نگو آهنگای همه اونا شبیه ماست نگو آهنگای همه اونا شبیه ماست نگو آهنگای همه اونا شبیه ماست زدبازی یه دونست از خزر تا خلیج فارس
♪ ورس {verse}: بخش اصلی هر آهنگ که یک خواننده معمولا 8 بیت و گاهی 12 و گاهی 4 بیت پشت هم میخونه
♪ پل { bridge } : قسمتی که پیوستگی کلامی آهنگ رو قطع میکنه و یک جور استراحت برای مغز هست که گاهی به صورت یک کلام آهنگین و یا بیت خالی هست. مثل : همونجوری که می خوام بودم و هستم پریده یکم رنگ صورت و دستم که مثه همیشه رو دودم و مستم …
♪ اینترو {intro}: هر کلامی قبل از شروع آهنگ
♪ اوترو {outro}: هر کلامی بعد از اتمام آهنگ { در موارد بسیار نادر ریتم خالی و متفاوت مشاهده شده . اگه اشتباه نکنم آدم فضایی : علیرضا جی جی }
♪ هوک {hook}: نمونه بسیار نادر در آهنگ های ایرانی ولی بسیار زیاد در رپ آمریکا به خصوص امینم . هوک بعد از آخرین ورس به صورت وزنی متفاوت از کل آهنگ با مفهومی کلی و قوی قبل از اوترو میاد.
مثال:این قسمت از آهنگ Lose yourself امینم
You better lose yourself in the music, the moment
You own it, you better never let it go
You only get one shot, do not miss your chance to blow
Cause opportunity comes once in a lifetime…
کاور {cover}: خوندن روی بیت یک خواننده ی دیگه
سمپل {sample}: الگو گیری و باز سازی یک بیت با افکت های جدید
بیت : موسیقی هر آهنگ بدون صدای آدم روی اون را بیت گویند
وکال {vocal} : صدای هر خواننده بدون بیت و هیچ گونه ساز را وکال گویند.
پاکوب : روی ریتم خوندن { سر ضرب }

0 ❤️

2016-04-25 16:00:21 +0430 +0430

راستش من اصلا اهل رپ نیستم یعنی روحیم با رپ سازگار نیست البته کارای خوبی از شاهین نجفی رو تو رپ دیدم و بدم نیومد.اما هدف از حظورم تو اینجا نه رد رپ بلکه تشکری کنم بابت تایپیکت و خسته نباشی و عرض ادبی خدمت شما بود . ?

1 ❤️

2016-04-25 16:02:15 +0430 +0430

گنگ {gang}: سبکی که در اون خواننده از تفنگ . پلیس . خیابون . درگیری و … میگه(تو رپ فارسی بیشتر پیشرو و سامان ویلسون)
فان {fun}: سبکی که خواننده در اون تیکه های جالب و به روز میاندازد { نمونه قابل ذکر در رپ فارس : خشایار و … }
لاو {love}: سبک عشقی(اکثر آهنگای قدیمی تتلو،یکی دوتا آهنگ یاس و…)
دیس لاو {diss love}: سبکی که در اون یار عشقی گذشته که فرد اصلی رو ترک کرده زیر سوال برده میشه(اسم دیس لاو میاد خود به خود یاد armin 2afm میفتم!!!)
پارتی {party}: سبک دود . مهمونی . خوش گذردونی و …(اکثر کارای گروه زد بازی،بهزاد لیتو،و پاره ای از آهنگای سپهر خلسه)
کل {battle}: ادعای زیاد یک نفر و کوچک شمردن افراد زیادی که هویتشون معلوم نیست(بیشتر مخصوص خواننده های تازه کار و به اصطلاح روکی)
دیس {diss}: زیر سوال بردن یک شخص یا فرقه خاص که با توهین یا مسخره کرد همراه هست(نمونه های زیادی تو رپ فارس از رپرای مختلف)
دیس بک {diss back}: جواب دادن به یک دیس توسط یک دیس دیگر(خانوم جی جی از علی اوج و…)
اجتماعی { سیاسی و … }: خوندن از درد های زیاد در جامعه و مشکلات اصلی(کارای سورنا،یاس،بهرام،هیچکس،بعضی از کارای حصین،شاهین نجفی،بی باک و…)

0 ❤️

2016-04-25 16:07:01 +0430 +0430
نقل از: jack.sparr0w راستش من اصلا اهل رپ نیستم یعنی روحیم با رپ سازگار نیست البته کارای خوبی از شاهین نجفی رو تو رپ دیدم و بدم نیومد.اما هدف از حظورم تو اینجا نه رد رپ بلکه تشکری کنم بابت تایپیکت و خسته نباشی و عرض ادبی خدمت شما بود . ?

تشکر خدمت شما jack sparrow عزیز?
خواستم بگم رپ و موضوعاتش اونقدر گستردس که هر آدمی با هر روحیه ای به طبع میتونه باهاش ارتباط برقرار کنه خود بنده هم فقط 3 ساله که درست و حسابی پیگیر این نوع موسیقی هستم.
به هر حال با نظرتون بنده رو خیلی خوشحال کردین دوست عزیز.

0 ❤️

2016-04-25 19:00:11 +0430 +0430

این آلبوم کوتاه 4 ترک داره شامل1-کوه2-یه تیکه پنیر3-کوچه علی چپ(با همراهی حصین)4-کرم. دل نوشته های یه جون،تصویری از نوع زندگی که داره و دست و پنجه نرم کردنش با اجتماعو ارائه. از آهنگ یه تیکه پنیر که به زبون ساده پیام امید دادن و امید وار بودن رو میرسونه تا گرفتاری هایی که تو ترک کوچه علی چپ اون و هم نسلاشو در برگرفته. بهترین آهنگ این آلبوم کوتاه به عقیده بسیاری آهنگ کرمه که زبونی متفاوت با هر اونچه که یه شنونده موسیقی رپ باهاش مواجه بوده رو داره.

0 ❤️

2016-04-25 19:05:12 +0430 +0430

همیشه که نمیشه جمله هارو پیچوند ، گاهی وقتا هم باید ساده حرف زد ، باید حال کنی با خودت .. هههه ورس اول :

یه صبح بخیر اَ آیینه دستشویی ، یه تیکه پنیر و زیر چاییه شکر/ یه قاشق بیار از کابینت چپ رو میز ، شکرش کن و جلو آیینه برقص/ بخند دیگه منم شب تا صبح رو جدولایی راه میرم که حل نمیشن / همه چی تقصیر دست پیشه اس ! دِ قانع باش به ته دیگه ههه/ ، کتلته ، املته اصلا دور همی می ارزه به کوروته ( شورلت کوروت )/ اینکه هرکی رسید رو سرش یه کلت بکش ، نه جی تی آ ( GTA ) که نی به تخمته / جیب همسایه توش پوله ، خاویارشون بوش خوبه / منم دوست دارم نمیگم نه ولی همیشه اونی برد که خوب تونست/ کرد شوت توپشو ، حالا اولشه شروع کن با یه گلر ضعیف/ واسه دوئل بعدی ، خدا اونقدری بزرگ هست که جا نشه تو کولت/ تو از ایران قشنگ هم معجزه تری/ وقتی صبح پا شدی جای اخم بزار مامانت ببینه صافه تخت و ریخت و پاش نی/ آب یخ بپاش به صورتت چون امروز روز توئه نابغه اس ، پاشو / کروس :

چرا نشستی کله تو میخارونی ؟ انگشتتو کردی کلا تو دماغت/ من خونم رو طنابه ، لباسامو میگم و مهم نی که کلم مو نداره/ قدم کوتاهه به درک ، میرم رو نردبون فوقش ماچ میکنم خدارو/ از همین الان اگه یه دونه بود دوتا کن لبخندرو بقیه اش با من / ورس دوم :

صبحونه و ناهار و شامو زمین خوردم ، خوده زمین قله اس/ نیازی به بلندی نی ، بزرگ اونیه که سرش گنده اس/ نه هیکلش ، رو الاکلنگ هم بالاتره/ هنو دوتا بوگاتی تو کفش تو هست ، اونا که دست دو ان ارزونن راستی از اون گشنه ها نباش که منتظری لقمه رو بلعِ کنن/ عطر خوب بزن خوشتیپ بچرخ بالاخره پست چی به در میزنه یه روز بده خبر خوب/ مهم نی مردم چیه نظرشون راجع بهت ، گور بابای همه اصن/ تو لکی ، معلومه دل دادی به یکی دِ چرا نمیگی بهش اگه اونم پاک باشه مثه خودت سبک بودن جیبات چشمشو نمیگیره میگذره همش/ از تو میمونه بوی جورابات تو اتاق ، یه قوری رو اجاق / با یه شکلات تلخ که شیرین دهنو میکنه اخرش پس مهم نی اونا حرفای تورو چی میشنون/ خب بهتری ؟ چرتت پرید ؟ یا خوابی هنو ؟ خوبه اگه یه گل بکنی بدی به خودت هدیه/ یادم رفت ، وقتی میخندی خیلی خوشگل تری/ وقتی میخندی خیلی خوشگل تری

کروس :

چرا نشستی کله تو میخارونی ؟ انگشتتو کردی کلا تو دماغت/ من خونم رو طنابه ، لباسامو میگم و مهم نی که کلم مو نداره/ قدم کوتاهه به درک ، میرم رو نردبون فوقش ماچ میکنم خدارو/ از همین الان اگه یه دونه بود دوتا کن لبخندرو بقیه اش با من/

0 ❤️

2016-04-26 08:10:15 +0430 +0430

سروش لشگری ملقب به ((هیچکس)) از پایه گذاران رپ فارسی به شکل امروزی و از جمله تاثیر گذار ترین اشخاص تو موسیقی رپه. بیوگرافی:

سروش لشگری در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۶۴ در تهران زاده‌شد. به گزارش عصر ایران، لشکری تا ۲ سالگی در آلمان بزرگ‌شده‌است و تنها فرزند پسر یک خانواده ۵ نفری است.پدر او اصالتاً اهل همدان است و با حسین لشگری (خلبان مشهور نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که سال‌ها در عراق اسیر بود) نسبت خانوادگی دارد.او ساکن محله ونک تهران و دانشجوی رشته زبان انگلیسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار بوده، اما درس خود را نیمه‌کاره رها کرده‌است. هیچ‌کس در ابتدا کارش را با بازخوانی ترانه‌های انگلیسی آغاز کرد، اما با استقبال چندانی مواجه‌نشد.او در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی فارسی دلیل انتخاب نام هیچ‌کس را این گونه بیان کرده‌است:

دليل انتخاب اسم هيچ‌کس هم اين بود که می‌خواستم يک تضادی ايجاد کنم با تاثيری که می‌خوام بگذارم و حرف‌هايی که می‌زنيم. رد. در آغاز هیچ‌کس در ترانه‌های خود به کل‌کل‌های رایج با دیگر خواننده‌های رپ می‌پرداخت، اما بعد بیشتر سراغ موضوعات اجتماعی رفت.مهرک گلستان، خواننده رپ مقیم لندن ملقب به ریویل، از طریق اینترنت و با واسطه خواننده رپی به نام دیو، با هیچ‌کس آشنا شد و در سفر خود به تهران با او دیدار کرد.

هیچ‌کس و ریویل چندین ترانه را با هم اجرا کردند که ترانه‌ی «تیریپ ما» با نماهنگ سیاه‌وسفیدی که شامل صحنه‌هایی از قلیانکشی و رقص قمه در خیابان‌های تهران بود، در اینترنت معروف شد.هیچ‌کس آلبوم زیرزمینی جنگل آسفالت را در سال ۱۳۸۵ با آهنگسازی مهدیار آقاجانی روی آی‌تیونز منتشر کرد. انتشار این آلبوم که حال‌وهوایی خیابانی داشت و موضوع ترانه‌های آن مشکلات اجتماعی ایران بود، نام هیچ‌کس را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت و او را به موفق‌ترین خواننده رپ ایران بدل کرد. هیچ‌کس در فیلم کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره ساخته بهمن قبادی که در سال ۱۳۸۸ منتشر شد، در چند صحنه بازی کرد و نماهنگ «اختلاف» را اجرا کرد. او در دیالوگی در فیلم درباره‌ی خروج از ایران گفت:

ما چیزی که می‌خونیم بهش می‌گن چی؟ رپ فارسی. فارسی، یعنی مال همین‌جاست. جون تو اصلاً خارج کشور و اونور آب و اینا اصلاً راه نداره، به خاطر این که حرفی که ما می‌زنیم واسه دل همین شهره، می‌دونی چی می‌گم؟ هیچ‌کس در سال ۱۳۸۸ ترانه‌ای به نام «یه روز خوب می‌آد» را خواند که با وجود نشانه‌های آشکار اشاره به فضای سیاسی ملتهب ایران، واکنش او نسبته به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ تعبیر شد. هیچ‌کس سرانجام از ایران خارج شد و در لندن ساکن شد. برخلاف اغلب خوانندگان رپ فارسی، ترانه‌های هیچ‌کس مؤدبانه است و او در ترانه‌هایش از فحاشی و کلام‌های رکیک یا ستایش از فرهنگ اسلحه و مواد مخدر دوری می‌کند. هیچ‌کس در ترانه‌هایش خط‌قرمزهایی را برای خود تعیین کرده چون «آهنگ‌هایش را خانواده‌ها گوش می‌کنند و نمی‌خواهد روی جوانان اثر منفی بگذارد».هیچ‌کس در ترانه‌های خود، از خدا و وطن‌پرستی صحبت به میان می‌آورد

از معروف ترین و محبوب ترین ترانه های این رپر میشه به:قانون،یه مشت سرباز،یه روز خوب میاد و انجام وظیفه اشاره کرد.

همچنین ((هیچکس)) با رپر های بزرگی مثل پیشرو،حصین،گروه زد بازی و اشکان فدایی هم همکاری هایی داشته.

0 ❤️

2016-04-26 17:38:19 +0430 +0430

یه روز خب میاد که ما هم و نکشیم / به هم نگاه بد نکنیم
با هم دوست باشیم / و دست بندازیم روی شونه های هم آها
مثل بچگیا تو دبستان / هیچ کدوممونم نیستم بیکار در حال ساخت ساز ایران
واسه اینکه خسته نشیم این بار / من خشت میزارم تو سیمان
بعد این همه بارون خون / بالاخره پیداش میشه رنگین کمون
دیگه از سنگ ابر نمیشه آسمون/ به سرخی لاله نمیشه اب جوب
موذن اذان بگو خدا بزرگه بلا به دور / مامان امشب واسمون دعا بخون

تا جایی که یادمه این خاک همیشه ندا میداد / یه روز خوب میاد که هرج مرج نیست و تو شلوغیا
به جا فوش به هم شیرینی میدیم و زولبیا ، بامیه / همه شنگولیم و همه چی عالیه
فقط جایه رفیقامون که نیستن خالیه / خون میمونه تو رگ و اشنا ، نمیشه با آسمون و آسفالت
دیگه فواره نمیکنه لخته نمیشه / هیچ مادری سر خاک بچه نمیره
خونه پناهگاه نیست و بیرون جنگ / وای از تو مثل بم ویروونم
یا اصلا مثل هیروشیما بعد بمب /نمیدونم ، دارم اتیش میگیرم و اینو میخونم
پیش خودت شاید فکر کنی دیوونم / ولی یه روز خوب میاد اینو میدونم …

راستی وقتی یه روز خوب میاد / شاید از ما چیزی نمونه جز خوبی ها
ناامن و خراب نیست همه چی امن و امان /کرما هم قلقلکمون میدن میشیم شاد روان هه
اسمون به چه قشنگه / کنار قبر سبزه چمنه
هیچ مغزی نمیخاد در ره / فقط اگه صبر داشته باشی حله
دست اجنبی کوتاس از خاک / نگو اووه کو تا فردا
اگه نبودم میخام یه قول بدی بهم / که هر سربازی دیدی گل بدی بهش
دیگه هیچ مرغی پشت میله نیست / هیچ زنه ازاده ای بیوه نیست
دخترم بابات داره میاد خونه / آره برو واسه شام میز بچین

0 ❤️

2016-04-26 23:21:10 +0430 +0430
نقل از: charlatan1375
نقل از: گوزوی خوشبخت یادم میاد یه دختر هم بود با گرایش همجنسگرا (لزبین) رپ میخوند و بر ضد مردها میگفت ولی من کارش رو دوست داشتم اما اسمش رو یادم نیست خیلی هم دنبال بقیه کارهاش گشتم ولی چیزی پیدا نکردم.. مثلا میگفت **زنه که به زن ارامش میده** و از این حرفها...

باقی رپرها رو نمیشناسم کاراشون هم برام جذاب نیس ولی این یکی به دلم مینشست نمیدونم چرا

اگه اشتباه نکنم اسم اون خانم همجنسگرا ((سایه اسکای،saye sky )) بود. که مصاحبش تو برنامه کوک بهزاد بلور از شبکه بی بی سی فارسی پخش شد.

بله دوست عزیز ممنون از معرفی سرچ زدم دیدم همون بود ? ولی افسوس که به غیر از همون مصاحبه و چند تا مطلب سطحی هیچ چیز خاصی درموردش نیست :( نفهمیدم اصلا چی شد سرنوشت کار این دختر

0 ❤️

2016-04-26 23:23:15 +0430 +0430
نقل از: گوزوی خوشبخت
نقل از: charlatan1375
نقل از: گوزوی خوشبخت یادم میاد یه دختر هم بود با گرایش همجنسگرا (لزبین) رپ میخوند و بر ضد مردها میگفت ولی من کارش رو دوست داشتم اما اسمش رو یادم نیست خیلی هم دنبال بقیه کارهاش گشتم ولی چیزی پیدا نکردم.. مثلا میگفت **زنه که به زن ارامش میده** و از این حرفها...

باقی رپرها رو نمیشناسم کاراشون هم برام جذاب نیس ولی این یکی به دلم مینشست نمیدونم چرا

اگه اشتباه نکنم اسم اون خانم همجنسگرا ((سایه اسکای،saye sky )) بود. که مصاحبش تو برنامه کوک بهزاد بلور از شبکه بی بی سی فارسی پخش شد.

بله دوست عزیز ممنون از معرفی سرچ زدم دیدم همون بود ? ولی افسوس که به غیر از همون مصاحبه و چند تا مطلب سطحی هیچ چیز خاصی درموردش نیست :( نفهمیدم اصلا چی شد سرنوشت کار این دختر

همون بهتر کسی که از روی احساساتش حرفای تبعیض جنسیتی میزنه بهتره نخونه(با پوزش از طرفداران این خانم).

0 ❤️

2016-04-26 23:28:26 +0430 +0430
نقل از: charlatan1375
نقل از: گوزوی خوشبخت
نقل از: charlatan1375
نقل از: گوزوی خوشبخت یادم میاد یه دختر هم بود با گرایش همجنسگرا (لزبین) رپ میخوند و بر ضد مردها میگفت ولی من کارش رو دوست داشتم اما اسمش رو یادم نیست خیلی هم دنبال بقیه کارهاش گشتم ولی چیزی پیدا نکردم.. مثلا میگفت **زنه که به زن ارامش میده** و از این حرفها...

باقی رپرها رو نمیشناسم کاراشون هم برام جذاب نیس ولی این یکی به دلم مینشست نمیدونم چرا

اگه اشتباه نکنم اسم اون خانم همجنسگرا ((سایه اسکای،saye sky )) بود. که مصاحبش تو برنامه کوک بهزاد بلور از شبکه بی بی سی فارسی پخش شد.

بله دوست عزیز ممنون از معرفی سرچ زدم دیدم همون بود ? ولی افسوس که به غیر از همون مصاحبه و چند تا مطلب سطحی هیچ چیز خاصی درموردش نیست :( نفهمیدم اصلا چی شد سرنوشت کار این دختر

همون بهتر کسی که از روی احساساتش حرفای تبعیض جنسیتی میزنه بهتره نخونه(با پوزش از طرفداران این خانم).

خب بله حرف های تبعیض جنسیتی هم که میزد کلا توی کارهاش به جنس مرد زیاد حمله میکرد که حرکت افراطی بود ولی به نظر من تا حدودی حق داشت بخاطر سیستم مردسالار جامعه ای که توش بزرگ شده بود انتظار این اغراق ازش میرفت چون لزبین هم بود… البته این هم بگم که من نه از ایشون و نه از هیچ کس طرفداری نمیکنم فقط جوانب رو در نظر میگیرم همیشه

0 ❤️










‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «