برخورد خانوما با متلکای جنسی

1394/10/08

یکی از شایع‌ترین رفتارای اجتماعی (/یا ضداجتماعی!) تیکه‌پرونیای عاقایون به خانوماس که گه‌گدار آمیخته با الفاظ جنسی و گاه رکیک هم هس.

کمتر دختری میتونه تو ایران ادعا کنه تالا با این مقوله برخوردی نداشته! هر چن البته برخوردا و حسّایی که زنا نسبت به این رفتار دارن، متفاوته. یه سری استقبال میکننو خوششون میاد یه سری هم بهشون برمیخوره و حس میکنن به جنسیتشون توهین شده، یه سری هم احساس ناامنی و ترس.

واقعیت امر به هر حال واضح نیس…

خانومای سایت اگه حرفی در این مورد دارن، خودشون شفاف بگن که دیدشون نسبت به این مسأله چیه. اگه کسی هم از این ماجرا تجربه یا خاطره‌ای داره که میتونه مهم باشه، شرح بده.

10019 👀
6 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2015-12-29 20:34:16 +0330 +0330

بله

من باب مقوله ی متلک و تیکه خدمت شوما عارضم که خاطرات و ایضا حوادث زیادی در این باب ثبت شده که خارج از توضیح و حوصله ست

اما در کل و بنا به اقتضای زمانه کلا متلک بیشتر شده اسباب سرگرمی و صرفا اذیت و آزار اوناث ?

بیشتر آقایون این کار رو نوعی تفریح محسوب میکنن و صرفا از روی کنجکاوی نسبت به واکنش طرف مقابل، دست به چنین عمل خبیثانه ای میزنن ?

پیشنهاد ما اینست که عدم واکنش و برخورد، میتواند ضد حال بزرگ و آب سردی باشد بر پیکره ی اراذل و اوباش ?

3 ❤️

2015-12-29 20:57:02 +0330 +0330

متلک پرانی عمل بسیار شنیعی می باشد چرا که شوما با این کار به حریم شخصی بانوان تجاوز می کنید آن هم در معابر عمومی حالا مثلا اگر طرف باسن بسیار بزرگ و کمر بسیار باریکی داشت یا پستان های بسیار درشتی داشت یا شاسیش مشتی بلند بود یا موهاش تا روی کونش اومده بود یا پاهاش بسیار خوش فرم بود و شوما متلک یا متلک ها رو انداختین موردی نداره ولی عادت نکنین که به هر ماهی جوبی که از جلوتون رد شد متلک بندازین چرا که این موجودات به خودی خود پر رو هستند لاکن شوما دیگه شاخ ترشون مکنید ?

در ضمن به من مدیونین اگر فکر کنید که من از اوناشم ?
5 ❤️

2015-12-29 22:01:54 +0330 +0330

جامعه ما به لحاظ مسائل فرهنگی، اقتصادی، مذهبی، … و اتیکت اجتماعی و تربیت خانوادگی نه تنها یکدست نیست، نه تنها دوگانه نیست بلکه میشه گفت چند گانه است. و صرفنظر از یه طیف نحیف از مردم این جامعه که برای خودشون شانی قائل هستن، و سعی میکنن تحت هر شرایطی آدابی رو رعایت کنن، بقیه با مقوله آداب اجتماع، نزاکت جمعی، حقوق شهروندی، فضای شخصی، … بیگانه هستن یا بطور مطلق! یا آگاهی نسبی دارن ولی درد همرنگ جماعت شدن و خوش گذروندن و لاف زدنهای مردونه/زنونه باعث میشه که از دسته مطلق نا آداب دان، پیروی کنن و خودی نشون بدن.
البته به عدم وجود دانش چگونه در اجتماع زندگی کنیم؟! باید بحث گره های روانی اشخاص رو هم اضافه کرد.
“لودگی” یکی از شاخص های شخصیتی تعداد زیادی از افراد جامعه ماست. ما حد فاصل شوخ طبعی و لودگی رو بلد نیستیم.
و باز هم مهمترین نکته به نظر من البته، تفکیک جنسیتی و ارتباط نداشتن دختر و پسر و زن و مرد با هم هستش. وقتی راه ارتباط ساده و نرمال بین زنان و مردان یه جامعه مسدود بوده برای قرنها، و روش تربیتی پسر و دختر بر مبنای، باید زور بگیم / زور بشنویم! بترسونیم / بترسوننمون! و این دو خصیصه رو جنسیتیش کردن، مرد قویتره زور میگه و میترسونه! بر عکس اگه میخوای خیلی زن باشی باید زور بشنوی و بترسی!،
چرا باید انتظار داشته باشیم، مردم معمولی در روابط اجتماعیشون از این روش استفاده نکنن و بجای ارتباط مستقیم گرفتن با جنس مخالف ابراز احساسات و اظهار نظرات در جامعه از گفتگوی غیر مستقیم ! و متلک پرونی استفاده نکنن؟؟

5 ❤️

2015-12-29 22:09:01 +0330 +0330

جدیدا که به پسر ها هم متلک میزنن!!حالا خانما که خانمن ولی اون پسره چی بگه که متلک میخوره؟!!!مثلا بهش میگن((ای خانوم کجا کجا))این پسر باید چه کار کنه؟ :(

2 ❤️

2015-12-29 23:41:58 +0330 +0330
  1. باید بدونیم که خیلی از افرادی که متلک می گن همان بیمارانی هستن که از دیگر آزاری لذت می برن.
  2. فکر نمی کنم هیچ خانم سالم و عاقلی باشه که از شنیدن متلک و توهین خوشش بیاد پس اگه واقعا می خواید باهاش رابطه بر قرار کنید گفتن متلک بزرگترین اشتباه هست .
  3. معمولا ما آقایون بیشتر وقتی اقدام به این کار می کنیم که در جمع دوستانیم و می خوایم خودمون رو نشون بدیم. در واقع فرد اینقدر بی هویت پست شده که می خواد با توهین به دیگران خودش رو نشون بده.
  4. اگه واقعا چیزی جز بیماری نیست و هدفی پسر ها در پشتش دارن (که بعید می دونم مغز اونا که تیکه میندازن به هدف بکشه ) شما با نا امن کردن جامعه برای زنان باعث می شی کمتر توی جامعه باشن در نتیجه ارتباط با جنس مخالفم کمتر می شه در نتیجه همین سایت شهوانی هم که داریم توش صحبت می کنیم کم کم گرایشات همجنسگرایانه بیشتر می شه (مثل جوامع محدودی و دینی یا کشیش های مسیحی که تجرد در پیش می گرفتن ) . در حال حاضر به دلیل خیلی از مزاحمت ها و توهین متلک گفتن ها به خانم ها کمتر خانمی توی همینجا باقی مونده . اکثرا پسر هستیم و خیلی ها که از جنس مخالف نا امید شدن کاملا دنبال همجنسگرایی هستن (البته من نمی گم همجنسگرا ها بدن یا چی که برای یک فرد واقعا همجنس گرا هم باید حقوق جنسیش رو به رسمیت شناخت ). اطرافمون رو نا امن بکنیم خودمون زن ها رو از دست می دیم . یکمی ادب و شعور هیچی از ما کم نمی کنه کلی هم سود داره برامون.
3 ❤️

2016-02-07 21:57:11 +0330 +0330

متلک شنیدن از مردا عادی شده برامون , یعنی جزعی از زندگیه روز مره مون شده ,
سالیان پیش این متلک اندازیشون فقط مخصوص مثلا خانم های بد حجاب بود , ولی الان دیگه این چیزا مطرح نیست , هر جنس موعنث که از کنارشون رد بشه متلکشونو میندازن , دیگه بسته به نوع و ظاهر خانم ,متلک ها هم متفاوته …
ولی من خودم اصولا به متلکاشون عکس العملی نشون نمیدم , البته الان که دیگه سنی ازمون گذشته و سر ب زیر شدیم , وگرنه جوونیامون که آتیشی میسوزوندیم … ?
ب هر حال تا بوده همین بوده … فکر نمیکنم قابل تغییر باشه , مخصوصا تو مملکت ما !

3 ❤️

2016-02-09 17:33:39 +0330 +0330

نقل از:parisa این متلکا واقعا برای من ازار دهندست ، من برای راه خونه همیشه راه دورتر رو انتخاب میکنم که فقط از جلوی این ادمای بی فرهنگ رد نشم

بیا دخترم، اینم جانماز شیخ

انگار آبت زیاده

بیا اینم آب بکش 🙄

1 ❤️

2016-02-09 19:13:39 +0330 +0330

1-به نظر من یکی از دلایل بروز چنین پدیده هایی اینه که از اون اول به بچه ها یاد ندادن که به جنس مخالف احترام گذاشته بشه . یه جورایی از اون اول دختر و پسر رو می اندازن به جون همدیگه .
2- یکی دیگه اش هم اینه که شاید تنها راه رابطه با جنس مخالف همین متلکا باشه ؟ اینطور نیست؟

0 ❤️

2016-02-09 20:46:14 +0330 +0330
نقل از: زی-با جامعه ما به لحاظ مسائل فرهنگی، اقتصادی، مذهبی، ... و اتیکت اجتماعی و تربیت خانوادگی نه تنها یکدست نیست، نه تنها دوگانه نیست بلکه میشه گفت چند گانه است. و صرفنظر از یه طیف نحیف از مردم این جامعه که برای خودشون شانی قائل هستن، و سعی میکنن تحت هر شرایطی آدابی رو رعایت کنن، بقیه با مقوله آداب اجتماع، نزاکت جمعی، حقوق شهروندی، فضای شخصی، ... بیگانه هستن یا بطور مطلق! یا آگاهی نسبی دارن ولی درد همرنگ جماعت شدن و خوش گذروندن و لاف زدنهای مردونه/زنونه باعث میشه که از دسته مطلق نا آداب دان، پیروی کنن و خودی نشون بدن. البته به عدم وجود دانش چگونه در اجتماع زندگی کنیم؟! باید بحث گره های روانی اشخاص رو هم اضافه کرد. "لودگی" یکی از شاخص های شخصیتی تعداد زیادی از افراد جامعه ماست. ما حد فاصل شوخ طبعی و لودگی رو بلد نیستیم. و باز هم مهمترین نکته به نظر من البته، تفکیک جنسیتی و ارتباط نداشتن دختر و پسر و زن و مرد با هم هستش. وقتی راه ارتباط ساده و نرمال بین زنان و مردان یه جامعه مسدود بوده برای قرنها، و روش تربیتی پسر و دختر بر مبنای، باید زور بگیم / زور بشنویم! بترسونیم / بترسوننمون! و این دو خصیصه رو جنسیتیش کردن، مرد قویتره زور میگه و میترسونه! بر عکس اگه میخوای خیلی زن باشی باید زور بشنوی و بترسی!، چرا باید انتظار داشته باشیم، مردم معمولی در روابط اجتماعیشون از این روش استفاده نکنن و بجای ارتباط مستقیم گرفتن با جنس مخالف ابراز احساسات و اظهار نظرات در جامعه از گفتگوی غیر مستقیم ! و متلک پرونی استفاده نکنن؟؟

تکبیر!!! (inlove)

0 ❤️

2016-02-09 21:09:07 +0330 +0330

یه روز از کلاس رفتم بیرون تو سالن دانشگاه دیدم یه دختر خوشگل ملنگ ملوس ترکه ای از روبه رو میاد چون وقت کلاسا بود و کسی مزاحم نبود حیفم اومد تیکه نندازم خلاصه سینه رو دادم جلو از روبه روش که رد شدم گفتم…فکر میکردم چیزی نمیگه ، چشتون روز بد نبینه برگشت و مثل پلنگ می غرید منم مثل قرقی در رفتم کسی نشنوه ابروم بره خلاصه بعدا فهمیدم خانم خانما استاد گروه معماری تشریف دارن ولی عجب تیکه ای بود پدر سگ!خوش بحال دانشجوهاش من بودم 6 بار درسش و میفتادم و دوباره با خودش میگرفتم

1 ❤️

2016-02-11 08:01:59 +0330 +0330

چند نکته:

متلک یک رفتار اجتماعی است که می تونه توی بافت های مختلف واکنش های مختلی رو ایجاد کنه. بنابراین حکم کلی نمی شده داد که همیشه خوبه یا همیشه آزار دهنده است. به علاوه همه متلک ها هم یک طور نیستن. در شرایط مختلف و برای آدم های مختلف متلک می تونه مثل یک تحسین امیدوارکننده باشیه یا شوخی بامزه یا یک توهین زننده یا هر چیزی بین اینها. توی جامعه ایران که جدایی جنسیتی حاکمه مرد و زن فرصتهای خیلی اندکی برای آشنایی دارند. متلک یکی از ابزارهاییه که مردها ازش کمک می گیرن تا شاید بتونن باب آشنایی و رابطه رو باز کنند. اگر این محرومیت و فقر رابطه با جنس مخالف وجود نداشت متلک هم حتما خیلی کمتر بود. مثلا شما این پدیده متلک رو توی اروپا خیلی خیلی کمتر بینید چون مردها نیازی به این کار برای ایجاد رابطه ندارند.

دوست دختری ایرانی داشتم که می گفت همه زن ها از شنیدن متلک لذت می برند (حتی زن های متاهل) چون این رو یک جور تحسین (کمپلیمنت) برای خودشون محسوب می کنن که تونستن توجه یارو رو جلب کنند. البته به نظرم این هم یک تعمیم کلی از ذهنیت خودش بود. زن ها مثل ماشین پورشه نیستن که همه یک جور از توی کارخونه در میان و عکس العمل های واحدی در شرایط یکسان دارند. زن ها هم انسان هستن باهمه پیچیدگی ها و نامتعینی های یک انسان!

فرضا وقتی یک زن متاهل که برای خرید رفته بیرون شاید علاقه ای به شنیدن متلک نداشته باشه چون هیچ علاقه ای با ایجاد رابطه نداره. اما یه دختر مجرد که هفت قلم آرایش می کنه و می ره بیرون به امید اینکه رابطه خوبی پیدا کنه احتمالا بدش نمی یاد چند تا متلک هم بشنوه. چون متلک میتونه مقدمه ای برای شروع یک رابطه باشه.

4 ❤️

2016-02-11 08:13:18 +0330 +0330

نقل از:Alireza_1387 شاید تنها راه رابطه با جنس مخالف همین متلکا باشه ؟ اینطور نیست؟

مطمئنا در ایران متلک گویی یکی از را ه های مراوده با جنس مخالف در مکان های عمومی می باشد

البته خیلی هم کاربردی نیست و فقط به درد شرایطی می خوره که مثلا شما هر روز یک دختر رو در یک ساعت مشخصی در یک خیابان ببینید و با متلک گویی هر روزه و مشاهده ی عکس العمل اون دختر مقدمه ی آشنایی رو باز کنید و سرانجام به جلو رفته و باهاش آشنا بشید یا اینکه بی خیالش بشید

دوباره البته، مواردی هم هستند که با یک متلک از سوی پسر و جوابی واضح از سوی دختر باب آشنایی رو فراهم می کنند و دریم رام رام رارام رام ?
1 ❤️

2016-02-11 14:18:34 +0330 +0330
نقل از: erectus

چند نکته:

متلک یک رفتار اجتماعی است که می تونه توی بافت های مختلف واکنش های مختلی رو ایجاد کنه. بنابراین حکم کلی نمی شده داد که همیشه خوبه یا همیشه آزار دهنده است. به علاوه همه متلک ها هم یک طور نیستن. در شرایط مختلف و برای آدم های مختلف متلک می تونه مثل یک تحسین امیدوارکننده باشیه یا شوخی بامزه یا یک توهین زننده یا هر چیزی بین اینها. توی جامعه ایران که جدایی جنسیتی حاکمه مرد و زن فرصتهای خیلی اندکی برای آشنایی دارند. متلک یکی از ابزارهاییه که مردها ازش کمک می گیرن تا شاید بتونن باب آشنایی و رابطه رو باز کنند. اگر این محرومیت و فقر رابطه با جنس مخالف وجود نداشت متلک هم حتما خیلی کمتر بود. مثلا شما این پدیده متلک رو توی اروپا خیلی خیلی کمتر بینید چون مردها نیازی به این کار برای ایجاد رابطه ندارند.

دوست دختری ایرانی داشتم که می گفت همه زن ها از شنیدن متلک لذت می برند (حتی زن های متاهل) چون این رو یک جور تحسین (کمپلیمنت) برای خودشون محسوب می کنن که تونستن توجه یارو رو جلب کنند. البته به نظرم این هم یک تعمیم کلی از ذهنیت خودش بود. زن ها مثل ماشین پورشه نیستن که همه یک جور از توی کارخونه در میان و عکس العمل های واحدی در شرایط یکسان دارند. زن ها هم انسان هستن باهمه پیچیدگی ها و نامتعینی های یک انسان!

فرضا وقتی یک زن متاهل که برای خرید رفته بیرون شاید علاقه ای به شنیدن متلک نداشته باشه چون هیچ علاقه ای با ایجاد رابطه نداره. اما یه دختر مجرد که هفت قلم آرایش می کنه و می ره بیرون به امید اینکه رابطه خوبی پیدا کنه احتمالا بدش نمی یاد چند تا متلک هم بشنوه. چون متلک میتونه مقدمه ای برای شروع یک رابطه باشه.

لازمه دوباره گفته بشه که ناهماهنگی فرهنگی در جامعه ما زمینه بروز و برداشتهای متفاوت از رفتارها رو داره، همون طبقه اجتماعی که مردانش برای ارتباط برقرار کردن با زنان به متلک پرانی و لودگی رو می آرن، زنانش هم از شنیدن کلمات سخیف ممکنه لذت ببرن، این طبقه فرهنگی این جماعت مربوطه.
اما زنهایی که جز این طبقه فرهنگ لودگی نیستن، در برخورد با این طبقه دچار مشکل میشن. چون نه تنها از متلک شنیدن لذت نمیبرن، بلکه انواع حسهای بد مثل حس مورد توهین قرار گرفتن، وو وووو بهشون دست میده. بنا براین اگه میخواین متلک بگین به همون نزدیکان و آشنایان خودتون لطف کنین که زبون شما رو میفهمن و لذت میبرن از این نوع مکالمات و معاشرتهای لفظی!
نمیدونستم زنها باید پورشه باشن و از کارخونه بیان بیرون، ایا مردها همه بوگاتی هستن و قابل سفارشی ساخته شدنو دارن؟
این هم یکی از مشکلاتی که مربوط میشه به همون طبقه فرهنگی لودگی، دختر مجرد آرایش میکنه، … پس اینجوری اومده بیرون که بهش تجاوز بشه، مورد اهانت قرار بگیره، … یافتن رابطه با یک آدم ! چه ربطی داره به ( احتمالا بدش نمی یاد چند تا متلک هم بشنوه. چون متلک میتونه مقدمه ای برای شروع یک رابطه باشه)؟؟؟؟؟ کاش این طبقه متلک پرون، هیئت رو، … یه کم فقط یه کم از پیله ای که دور افکار خودش پیچیده بیاد بیرون! و مسائل عقیدتی و فرهنگی خودشو به بقیه جامعه تسری نده.

2 ❤️

2016-02-11 14:44:56 +0330 +0330

خب به جمالتون... تا اینجای کار نظریات متفاوت بود (همونطور که حدس میزدم)

یه مطلب مهمی هم که باس اضافه کنم اینه که به نظر میرسه فرق است میان «توهین» و «متلک» هرچن متلک‌ میتونه آمیخته با توهینم باشه، مرز بین این دو آنچنان مشخصم نیس چون طبق دیدگاها و سلایق زنا میتونه متفاوت باشه... مثلاً به یه زنی بگن: «اوفففف چه گوشتی!» شاید بش خعلی بربخوره که با گوشت همتراز شده، لاکن زنی دیگه شاید خوشش بیاد و اینو یجور تحسین قلمداد کنه.

صدالبته این «گوناگونی نگرش زنا نسبت به مقوله متلک»، کارو واسه مردای متلک‌گو سخ میکنه،... یه عده لودگی فرضش میکنن، یه عده تلاش واسه ارتباط با جنس مخالف، یه عده تفریح و سرگرمی، یه عده هم ایجاد مزاحمت و...

حال اینکه مردِ به خیال خودش خوش‌ذوقِ متلک‌پران ماجرای ما، در برخورد اول نمیتونه تشخیص بده که سوژه‌ موردنظرش با اینکار عایا بهش راه میده، یا بی‌تفاوت راه خودشو میره، یا اصن راه خودشم کج میکنه!

از همه خانومایی که نظر دادن مچکرم و ایضاً درخواس میکنم مرز بین اون دو مقوله مذکورو هم واس ما مشخص بفرمایند. درضم از شومبول‌مغزان عزیز نیز تقاضا میشود بحثو به مسخرگی و دلقک‌بازی نکشونن که من این تاپیکو نه واس شوخی ایجاد کردم نه واس داوری معصومیت! (کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی)

2 ❤️

2016-02-11 17:41:56 +0330 +0330

شرایط فرهنگی حاکم بر جامعه ما و شکل معرفی دین طوری پیش رفته که خیلی ها فکر می کنن آقایون آزادن هر کاری میخوان بکنن و این خانمها هستن که باید مراقب رفتارشون باشن!!
من بارها دیدم که آقایون برای خانمهای موجه و محجبه هم مزاحمت ایجاد کردن حالا به هر دلیلی یا ایجاد دوستی یا وقت گذرانی و لودگی هایی که خاص آقایون 17-18 ساله ست…
در کل کار چیپ و مسخره ای هست من که کلی بهم برمیخوره …

1 ❤️

2016-02-11 20:00:15 +0330 +0330

تا حالا ننداختم، بلدم نیستم؛ هیچوقتم دوست ندارم بندازم؛ نه اینکه نخوام، حوصلشو ندارم! ?

0 ❤️

2016-02-12 18:48:47 +0330 +0330
نقل از: _sheyda_
نقل از: طغرل100 جدیدا که به پسر ها هم متلک میزنن!!حالا خانما که خانمن ولی اون پسره چی بگه که متلک میخوره؟!!!مثلا بهش میگن((ای خانوم کجا کجا))این پسر باید چه کار کنه؟ :(

متلکو نمیزننا!متلکو میندازن! ? ینی پسر به پسر متلک بندازه؟!!!اینطوریشو دیگه ندیدم!

هرکاری کردم،نتونستم ویرایش کنم و مجبور شدم که بیخیال این سوتی بشم.ما رو ببخش ?

درسته;من همیشه بعضی از دوستامو می دیدم که مانند دخترا بهشون متلک مینداختن و در نهایت سکوت آب می شدند!تنها خانوما با این موضوع مواجه نیستند(هرچند که تاپیک نیز مختص به بانوان است و هدف و موضوعش هم یه چیز دیگه است!)

0 ❤️

2019-06-05 22:37:35 +0430 +0430

طبق ماده 619 قانون مجازات کیفری:هرکس در معابر و اماکن عمومی متعرض یا مزاحم اطفال و زنان شود یا با الفاظ و حرکات مخالف شئون و حیثیت به آنان توهین کند به حبس از دو تا شش ماه و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد
ماده 608 قانون مجازات کیفری: توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد به مجازات شلاق یا پنجاه تا یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «